هشدار هواشناسی درباره تلاطم در آب‌های خزر، تنگه هرمز و دریای عمان

کد خبر : ۲۹۱۸۰۴
هشدار هواشناسی درباره تلاطم در آب‌های خزر، تنگه هرمز و دریای عمان

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش ارتفاع موج در تنگه هرمز، دریای خزر و دریای عمان که خطر غرق شدن شناگران را به دنبال دارد، هشدار داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، بر اساس هشدار سطح زرد سازمان هواشناسی برای دو سامانه،‌ وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج پیش از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه موجب افزایش بیشینه سرعت وزش باد در مناطق ساحلی تا ۲۲ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۱.۵ متر و مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر خواهد شد.

منطقه اثر این سامانه روز پنجشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان و روز جمعه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان گلستان اعلام شده است که خطر غرق شدن شناگران و آسیب به تورهای صیادی، احتمال آسیب شناورهای سبک و تفریحی و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل را به دنبال دارد.

منع شنا و غواصی، محدودیت در تردد شناورهای سبک و تفریحی، منع فعالیت‌های شیلاتی، اتخاذ تمهیدات لازم برای ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و فعالیت‌های پشتیبانی صنایع فراساحلی در این شرایط جوی توصیه شده است.

اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی تنگه هرمز و دریای عمان

سامانه دوم، وزش باد به نسبت شدید و افزایش ارتفاع موج از صبح شنبه تا بعد از ظهر یکشنبه، افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج بیش از یک متر در سواحل و مناطق دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر را به همراه دارد.

این سامانه روزهای شنبه و یکشنبه مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های هرمزگان و غرب سیستان و بلوچستان در تنگه هرمز و دریای عمان را در بر می‌گیرد و موجب اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، احتمال آسیب به شناورها به‌ویژه شناورهای سبک، احتمال خسارت به تاسیسات ساحلی و فراساحل و همچنین اختلال موقت در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکوهای نفتی از مخاطرات آن است.

ممانعت از فعالیت‌های تفریحی، منع تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های دریایی ساحلی و فراساحلی و سکوهای نفتی توصیه شده است.

نظرات بینندگان