رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش منتقدان به فیلم Titane

فیلم درام تیتان (Titane)، برنده‌ی نخل طلای جشنواره‌ی فیلم کن امسال، اخیرا اکران شده است و توانست امتیازات خوب و بالایی را از منتقدان مطرح جهانی دریافت کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، فیلم Titane یا در زبان فارسی «تیتان» یکی از جدیدترین آثار درام شرکت نئون (Neon) است که به‌دست نویسنده و کارگردان بااستعداد و نسبتا تازه‌کاری به‌نام ژولیا دوکورنو ساخته شده است. از جمله آثار این هنرمند می‌توان به فیلم Junior (جونیور)، فیلم Mange (مرض جرب)، فیلم Raw (خام) و غیره اشاره کرد. در فیلم تیتان، بازیگران هنرمند و بااستعدادی مانند اگت روسل در نقش الکسیا/ادرین، وینسنت لیندن در نقش وینسنت، گارانس ماریلیر در نقش جاستین، لایس سالامه در نقش رایان، میریم آکدیو در نقش مادر ادرین، برتراند بولنلو در نقش پدر الکسیا، دامینیک فرات در نقش زن پیر، ادل گویی در نقش بچگی‌های الکسیا و سلین کاریر در نقش مادر الکسیا و غیره حضور داشتند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم تیتان در تاریخ ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۱ (۲۲ تیر ۱۴۰۰) در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن، برای اولین‌بار نمایش داده شد. سازندگان این اثر در نظر داشتند که تیتان را در تاریخ ۱ اکتبر (۹ مهر) به‌صورت عمومی در سینماهای آمریکا نمایش دهند. تا به این لحظه این اثر درام امتیاز ۷۴ را از بین ۳۴ بررسی فیلم و سریال که در سایت متاکریتیک قرار گرفته، به‌دست آورده است. نگارش فیلمنامه این اثر برعهده ژولیا دوکورنو بوده است. از طرف دیگر هم ژان-کریستوف ریموند نقش تهیه‌کننده این اثر را داشت. این فیلم به‌طور کلی بررسی‌های متنوعی را از منتقدان گرفت که اکثر آن‌ها هم در بخش روبه‌بالا و متوسط قرار دارند. یکی از منتقدان با «شوکه‌کننده‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱» این اثر را توصیف کرد. آن‌ها این اثر را فوق‌العاده مهیج با داستانی اصیل خواندند و عنوان کردند که این اثر باری دیگر زاویه دید نگران‌کننده‌ی ژولیا دوکورنو را به‌طرز شگفت‌انگیزی تایید می‌کند.

ژولیا دوکورنو چهارمین زنی محسوب می‌شود که موفق شد جایزه نخل طلا را در جشنواره فیلم کن به‌دست بیاورد. پیش‌از‌این، جین کمپیون، ادل اگزارکوپولوس و لئا سیدو موفق به دریافت این جایزه شده بودند. بعد از آن هم این فیلم در چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو توانست جایزه برگزیده‌ی مردم را دریافت کند. از طرف دیگر هم ۱۰۳ منتقد سایت راتن تومیتوز هم که این اثر درام را تماشا کرده بودند، نظرات مختلف و متفاوتی درباره آن داشتند و امتیاز کلی ۸۴ درصد را برای آن ثبت کرده‌اند. از آن‌جا که اخیرا فیلم Titane در سینماهای ایالات متحده نمایش داده شده است، سایت‌های بین‌المللی معتبر و محبوب در زمینه بررسی فیلم و سریال، نظرات و امتیاز‌های خود را برای این فیلم منتشر کرده‌اند. در ادامه مروری بر بررسی فیلم Titane از دید سایت‌های معتبر دنیا خواهیم داشت؛ اما پیش از آن می‌توانید خلاصه‌ی داستان این فیلم را که منتشر شده هم بخوانید:

در پی رخ دادن یک سری جرایم غیرقابل توضیح، یک پدر با پسری دوباره پیوند می‌خورد؛ پسری که چیزی حدود ۱۰ سال ناپدید شده بود. تیتان: فلزی بسیار مقاوم دربرابر حرارت و زنگ‌زدگی، با آلیاژهایی با مقاومت کششی بالا.

در فیلم titane یک دستگاه خطرناک به سر ادل گویی وصل شده است

حال بیایید با هم نگاهی به بررسی‌های منتشر شده از فیلم Titane بیندازیم:

سیدهانت ادلاکها | آبزرور

۱۰۰ از ۱۰۰

فیلمی عجیب، غالبا آزاردهنده، گهگاهی خنده‌دار و درنهایت استادانه. تیتان یک ماجراجویی خاص است که پیچیدگی‌های گیج کننده‌ی آن، بخش بسیار مهمی از تاثیرگذاری احساسی آن محسوب می‌شود.

بوید وان هوجی | هالیوود ریپورتر

۹۰ از ۱۰۰

درحالی‌که تیتان می‌خواهد مخاطب را شوکه و غافلگیر کند (دو چیزی که خیلی از فیلم‌های امروزی انجام دادن را فراموش کردند)، در تلاش است تا یک داستان خاص را هم برای شما تعریف کند. داستانی واقعا تأثیرگذار درباره دو انسان واقعا بهم ریخته و افتضاح که با وجود تمام مشکلات و نداشتن دی‌ان‌ای مشترک، یک رابطه پدر و پسری با یکدیگر دارند.

شیلا اومالی | راجر ایبرت

۸۸ از ۱۰۰

فیلم Titane، برنده نخل طلای امسال در جشنواره فیلم کن، یک اثر شدید، خشن، بی‌رحم و خنده‌دار است. اما فضایی که نه برای لطافت، بلکه برای تفکر فراهم می‌کند، باعث می‌شود تا این اثر به یک فیلم «فوق‌العاده» قابل تامل هم تبدیل شود.

جو مورگنسترن | وال استریت ژورنال

۸۰ از ۱۰۰

یک اثر دلهره‌آور حیرت‌انگیز و هولناک که ساخته شده تا کاری کند که شما از انفجارهای مکرر و خشن آن رو برگردانید اما خیلی زود دوباره به تصویر نگاه کنید؛ تا بلکه از زیبایی مرموز آن لذت ببرید. کمتر فیلمی را من شبیه به این دیده‌ام.

مایک لاسل | سان فرانسیسکو کرونیکل

۷۵ از ۱۰۰

داستان که داستان است، حالا یا شما با آن ارتباط برقرار می‌کنید یا ارتباطی نمی‌گیرید. مهم نیست که شما چطور واکنش نشان می‌دهید. فیلم تیتان صمیمیت کامل و قدرت مهارت واقعی فیلمساز و همچنین بینش حقیقی او را در خودش دارد.

وینسنت لیندن در فیلم titan روی زمین نشسته است و به بالا نگاه می‌کند

پیتر دبروژ | ورایتی

۷۰ از ۱۰۰

در فیلم تیتان، گاهی اوقات تماشاگران مجبور می‌شوند خود را تسلیم حرکت و سرعت دیوانه‌وار آن کنند. از یک طرف دوکورنو تمایل دارد خط قرمزها را کنار بزند و از طرف دیگر هم مخاطبان دوست دارند هرگونه لذتی را در این مسیر دریافت و آن را حفظ کنند.

رابی کالین | تلگراف

۶۰ از ۱۰۰

تیتان از آن دسته فیلم‌هایی است که باعث می‌شود انتقاد کردن بر سر باورپذیری، احمقانه به نظر برسد: شما فقط باید عقب بنشینید و از این مسیر لذت ببرید. حداقل موضوع و هدف اصلی این تمرین را بپذیرید.

استفانی زکرک | تایم

۵۰ از ۱۰۰

فیلم Titane کاری می‌کند تا شما فکر کنید که قرار است اتفاق خاصی بیفتد و شما را ازاین‌رو به آن رو کند. اما شما متوجه می‌شوید که در حقیقت هیچ اتفاق خاصی آن زیر در حال رخ دادن نیست و قرار نیست شگفتی خاصی رخ دهد.

ان هورنادی | واشنگتون پست

۳۷ از ۱۰۰

ژولیا دوکورنو با فیلم تیتان به یک قلمروی بسیار شلوغ پیوست؛ قلمرویی که مردم آن ترس و وحشت را آنقدر بالا می‌برند که به سطح عجیب و غریب و بیگانه‌ای می‌رسد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.