رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

واکنش کره جنوبی به تهدید خواهر “کیم جونگ اون”

حزب حاکم “قدرت مردم” در کره جنوبی اظهارات کیم یو جونگ، معاون اول کمیته مرکزی حزب کارگران کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور را محکوم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، پیش از این کیم یو جونگ، کره جنوبی را مسئول انتشار کووید-۱۹ در کشور همسایه شمالی دانست و تهدید کرد که به تلافی می‌پردازد.

تائه یونگ هو، نماینده کره جنوبی و دیپلمات جدا شده از کره شمالی، در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که اظهارات خواهر کیم با اظهارات شخص کیم جونگ اون متناقض است و علت شیوع ویروس جدید کرونا، ضعف کنترل بیماری‌های عفونی و امکانات قدیمی واین است که مقامات ارشد مسئولیت‌شان را در این باره بر عهده نمی‌گیرند.

وی افزود: این خواهر و برادر با مسئول دانستن کره جنوبی و بهانه‌ای برای انجام آزمایش هسته‌ای یا اقدامات تحریک‌آمیز، تلاش می‌کنند تا موقعیت خود را در روابط بین دو کره تقویت کنند.

این مسئول تاکید کرد که مقصر خواندن کره جنوبی، اقدام متقابلی علیه رزمایش بزرگ مشترک نظامی است که در پایان ماه جاری برگزار می‌شود و توجیهی برای اقدامات تحریک آمیز بعدی مانند آزمایش هفتم هسته‌ای است.

وی تاکید کرد که موضع کره شمالی در راستای اتخاذ موضع قاطعانه چین در قبال موضوع تایوان و مخالفت این کشور با استقرار بیشتر سامانه دفاع موشکی تاد در کره جنوبی سخت‌تر شده است. کره شمالی به جای اهمیت دادن به شرایط زندگی مردمش، مشغول ساخت سلاح‌های هسته ای و اقدامات تحریک آمیز است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.