رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پرداختی بیماران برای داروهای دارای نسخه افزایش نمی‌یابد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در اجرای طرح دارویار،پرداختی بیماران برای داروهایی که نسخه پزشک دارد افزایش نخواهد داشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، دکتر نفیسه خسروی در خصوص طرح دارویار و نگرانی برخی شهروندان نسبت به گران شدن دارو، گفت: البرزنشینان نگران نباشند با ارایه نسخه پزشک به داروخانه‌ها، پرداختی از جیب بیمار افزایش نمی یابد و تحت پوشش بیمه خواهد بود.

معاون غذا و داروی دانشگاه تصریح کرد: طرح کشوری دارویاری از روز پنجشنبه ۲۳ تیرماه در البرز آغاز شده و نظارت‌ها و بازرسی‌های مشترک با بیمه در این خصوص از داروخانه‌های استان از همان روز تشدید شده است.

دکتر خسروی خاطر نشان کرد: این بازدیدها و نظارت‌ها در جهت بررسی چالش‌های موجود سامانه‌ای و ارایه راهکارهای مشترک و اجرای هر چه بهتر این طرح انجام خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این طرح از قاچاق معکوس دارو جلوگیری کرده و داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت و بیماران با نسخه پزشک هیچ گونه افزایش قیمت و پرداختی از جیب نخواهند داشت.

وی تاکید کرد: البرزنشینان می‌توانند برای تحت پوشش قرار گرفتن بیمه از طریق سایت بیمه سلامت و همچنین دفاتر پیشخوان دولت اقدام کنند.

خسروی در خصوص داروهای بدون نسخه تصریح کرد: لیست داروهای بدون نیاز به نسخه شامل ۱۱۹ قلم دارو به تمامی داروخانه‌ها ابلاغ شده و این داروها تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

‌وی افزود: ۳۶۶ قلم داروی پرمصرف و ضروری بیماری‌های مزمن مانند دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی و … تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

معاون غذا و دارو تاکید کرد تمام مزیت‌های این طرح منوط به ارایه نسخه پزشک است.

وی در پایان از البرز نشینان خواست در صورت مشاهده عدم محاسبه قیمت دارو با نسخه شکایت خود را به شماره تماس ۱۹۰ یا ۳۶۱۵۵۱۳۱ و ۳۶۱۵۵۳۰۱ اطلاع داده تا سریعا پیگیری شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.