رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

پیرترین جوامع جهان کدامند؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر رتبه بندی پیرترین جوامع جهان را مشاهده خواهید کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، در میان کشورهای بزرگت، ژاپن همیشه از نظر سهم ساکنان ۶۵ سال یا بیشتر در خط مقدم قرار داشته است. براساس آمارهای سال ۲۰۲۱ در این کشور بیش از ۸۶۰۰۰ فرد صد ساله به تنهایی زندگی می کنند.

همانطور که اینفوگرافیک ما بر اساس داده‌های بخش جمعیت سازمان ملل متحد نشان می‌ دهد، یک کشور کوچک‌ تر با در نظر گرفتن مناطق جغرافیایی کوچک‌تر، کشور آسیای شرقی را در رتبه اول شکست داده است. کشور مورد بحث، ایالت شهر کوچک موناکو است که طبق نوشته های کتاب اطلاعات سازمان سیا، دومین تراکم جمعیت در سراسر جهان را دارد. ۳۶ درصد از جمعیت تقریباً ۳۹۰۰۰ نفری این کشور بالای ۶۵ سال سن دارند.

امید به زندگی فوق‌العاده بالا در کشور موناکو به احتمال زیاد ناشی از این واقعیت است که به پناهگاهی برای ثروتمندان تبدیل شده است که می‌توانند حتی گران‌ ترین روش‌ های پزشکی و مراقبت‌ های بالاتر از حد متوسط ​​را بپردازند.

کشورهای ایتالیا، پرتغال و یونان، اروپای جنوبی نیز در این رتبه بندی برجسته هستند. در سراسر جهان، حدود یک دهم جمعیت بالای ۶۵ سال تخمین زده می شود.

بر اساس پیش بینی های سازمان جهانی بهداشت، تا سال ۲۰۵۰، کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​۸۰ درصد از جمعیت سالمند جهان را در خود جای خواهند داد.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای افزایش آگاهی در مورد این موضوع، بازه زمانی بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۰ را «دهه پیری سالم» اعلام کرده است. هدف این ابتکار کاهش نابرابری های بهداشتی و بهبود زندگی سالمندان، خانواده ها و جوامع آنها از طریق اقدام جمعی است.

مترجم: سحر سادات زمانی

اینفوگرافیک

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.