پیش بینی هوای کشور در روزهای پایانی هفته دوم دی/ بارش ها شروع می شوند + ویدیو

براساس پیش بینی های سازمان هواشناسی در روزهای پایانی هفته دوم دی ماه شاهد ورود سامانه بارشی به کشور از غرب خواهیم بود.

اینتیتر – سحر سادات زمانی؛ از اوایل هفته جاری سازمان هواشناسی نسبت به پایان هفته پر بارش و وقوع سیلاب هشدار داده است. براساس پیش بینی ها فردا چهارشنبه ۱۴ دی ماه سامانه بارشی از سمت غرب و جنوب کشور وارد می شود و به تدریج تمامی شهرها را درگیر خواهد کرد.

در روزهای آینده در اکثر استانهای کشور شاهد کاهش دما خواهیم بود. علاوه بر این شهرهای صنعتی که طی این هفته به دلیل سکون هوا آلودگی شدید هوا را داشتند نیز هوای باکیفیت تری را تجربه خواهند کرد.

براساس گفته های صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، چهارشنبه به‌ تدریج با نفوذ سامانه بارشی از مرزهای غربی به کشور در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس بارش و وزش باد شدید موقت آغاز خواهد شد که در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف و در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق خواهد بود.

در روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه شاهد گسترش بارش ها در استانهای کشور خواهیم بود. جمعه (۱۶ دی) در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود. شنبه(۱۷ دی) در نوار شرقی، سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی و بخش‌هایی از استان‌های هرمزگان، کرمان و جنوب شرق فارس بارش پراکنده رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده در گفتگویی با ایسنا اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ دی ) قسمتی ابری همراه با هوای ناسالم، در بعد از ظهر افزایش ابر و از اواخر وقت، بارش پراکنده با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۱۵ دی‌ ) ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌ بینی می‌شود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.