چراغ سبز دولت به افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

کد خبر : ۱۹۸۲۱۶
چراغ سبز دولت به افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارمندان در سال ۱۴۰۲

جلسات شورای عالی کار ادامه دارد و آنگونه که که حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار می‌گوید دولت به افزایش ۴۰ درصدی مزد چراغ سبز نشان داده و حالا شورای عالی کار برای رساندن حقوق کارگران به بالای این عدد تلاش می‌کنند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیلی اکسچنج، جلسات شورای عالی کار ادامه دارد و آنگونه که که حمید حاج اسماعیلی، کارشناس بازار کار می‌گوید دولت به افزایش ۴۰ درصدی مزد چراغ سبز نشان داده و حالا شورای عالی کار برای رساندن حقوق کارگران به بالای این عدد تلاش می‌کنند.

اگرچه ابتدا صحبت از حداقل حقوق ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی بود اما هفته گذشته سخنگوی کمیسیون تلفیق از رقم ۷ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رونمایی کرد.

حالا حمید حاج اسماعیلی،‌کارشناس بازار کار اعلام کرده که افزایش ۴۲، ۴۳ درصدی برای حداقل حقوق قطعی شده است. دولت پذیرفته که حداقل حقوق کارمندانش ۷ میلیپون و ۹۰۰ هزار تومان باشد و این رقم قطعا برای کارگران هم پذیرفته شده است.

او تاکید می‌کند که حالا ما در تلاشیم که حداقل حقوق کارگران را به ۱۰ میلیون تومان برسانیم و در شورای عالی کار در حال چانه‌زنی برای رساندن حداقل حقوق به ۱۰ میلیون تومان هستیم.

حاج‌اسماعیلی می‌افزاید: قطعا این عدد پایین است و ما باید متناسب با خط فقر و شرایط اقتصادی کشور و نرخ تورم بتوانیم حداقل حقوق را تعریف کنیم که باز هم تاکید من، ۱۰ میلیون تومان است.

وی عنوان می‌کند: امیدواریم در شورای عالی کار روندی پیش برود که بتواند رقم ۱۰ میلیون تومان را به عنوان حداقل تثبیت کند. این کارشناس بازار کار متذکر می‌شود: در خصوص سایر سطوح نیز من فکر می‌کنم با توجه به افزایش ۲۰ درصدی که دولت برای همه کارمندان و بازنشستگان در نظر گرفته، ۲۵ درصد برای بازنشستگان و بقیه کارگران نیز قطعی خواهد بود.

نظرات بینندگان