رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا صهیونیست‌ها از جنبش «جهاد اسلامی» عصبانی هستند؟

حمله نظامی وحشیانه رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش مقاومتی «جهاد اسلامی» در نوار غزه عمق خشم و عصبانیت فرماندهان نظامی و مقامات سیاسی این رژیم از جهاد را به نمایش گذاشت.

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، ارتش رژیم صهیونسیتی عصر جمعه، دست به حملات وحشیانه به نوار غزه زد که بر اثر آن شماری از فلسطینی‌ها از جمله کودکان فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که تا این لحظه در حمله دشمن صهیونیستی به نوار غزه ۹ نفر شهید و ۴۴ نفر هم مجروح شدند. در بین این شهدا یک کودک پنج ساله فلسطینی نیز دیده می‌شود. منابع فلسطینی اعلام کردند که تا این لحظه در حمله جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی دو فرمانده گروهان‌های قدس به نام تیسیر الجعبری و عبدالله قدوم به شهادت رسیدند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز مدعی شده که در حمله این رژیم به نوار غزه ۱۵ نفر از فعالان و رهبران جهاد اسلامی ترور شدند. در همین حال، منابع صهیونیستی از استقرار گسترده سیستم گنبد آهنین در مناطق مختلف اراضی اشغالی از جمله قدس در راستای آمادگی برای حملات موشکی مقاومت فلسطین خبر دادند.

واکنش دبیرکل جنبش جهاد اسلامی

یاد النخاله دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در واکنش به این حمله در گفتگو با المیادین تاکید کرد: امروز روزی پیروزی ماست و رژیم صهیونیستی باید منتظر نبردی جدی باشد. امروز روز آزمایش مقاومت فلسطین در برابر این تجاوز رژیم صهیونیستی است. ما به سوی جبهه‌های نبرد خواهیم رفت و خدا می‌خواهیم که به مجاهدان مقاومت توفیق داده و صهیونیست‌ها را مورد عذاب قرار دهد.

وی افزود: نیروهای مقاومت باید یکپارچه بایستند و جنبش جهاد اسلامی در این نبرد هیچ خط قرمزی ندارد، نه توقفی در کار خواهد بود و نه میانجیگری پذیرفته می‌شود. ما در برابر یک آزمایش واقعی قرار داریم و ملت فلسطین باید قدرت مواجهه و رویارویی خود را به اثبات برساند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: پیام من به همه مبارزان مقاومت در فلسطین این است که باید با یک قلب واحد در برابر رژیم صهیونیستی وارد نبرد شویم. دشمن باید بداند که خودش جنگ را آغاز کرده و باید مسئولیت این اقدام را بپذیرد.

ترس رژیم صهیونیستی از پیامدهای بازداشت عضو ارشد جهاد اسلامی

آنچه که در حملات نظامی ددمنشانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه قابل تأمل به نظر می‌رسد، بمباران مواضع جنبش جهاد اسلامی است و نه گروه‌های مقاومت دیگر. رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از مقامات این رژیم اعلام کرده‌اند که تل آویو تلاش دارد تا حماس را از درگیری‌های اخیر در غزه به دور نگاه دارد. البته آنچه که صهیونیست‌ها در این زمینه مطرح کرده‌اند چیزی فراتر از یک خیال پردازی نیست، زیرا یکپارچگی و بهم پیوستگی محور مقاومت در فلسطین، اجازه نمی‌دهد که هیچیک از گروه‌های مقاومت از درگیری‌ها به دور بمانند.

به هر حال، آنچه که واضح به نظر می‌رسد، این است که صهیونیست‌ها در جدیدترین دور از تجاوز نظامی خود به نوار غزه، به طور خاص جنبش جهاد اسلامی را نشانه رفته‌اند. آنها با ترور شماری از اعضای جهاد اسلامی، عمق کینه و نفرت خود نسبت به این گروه مقاومتی را به نمایش گذاشتند.

یکی از علل و عواملی که موجب شد تا صهیونیست‌ها مواضع جهاد اسلامی را هدف قرار دهند، هراس آنها از عملیات انتقام جویانه جنبش جهاد اسلامی در واکنش به بازداشت چندی پیش «بسام السعدی» عضو ارشد این جنبش توسط تل آویو، بود. در واقع، می‌توان گفت که صهیونیست‌ها به زعم خود یک عملیات پیشگیرانه را علیه جهاد انجام دادند تا پیامدهای بازداشت بسام السعدی دامن گیرشان نشود.

در همین ارتباط، صبح امروز بود که منابع عبری در گزارشی هشدار دادند که گردان‌های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بیش از ۳۰۰۰ موشک را آماده شلیک کرده است. این منابع اعلام کردند که طبق برآوردهای اطلاعاتی، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی طی ۳ روز گذشته توانسته ۳۲۰۰ موشک را از انبارهای زیرزمینی خود خارج کرده و آن‌ها را برای شلیک به سمت اراضی اشغالی در صورت وقوع جنگ با رژیم صهیونیستی آماده کند.

این منابع گفتند که برخی از این موشک‌ها دور برد و برخی دیگر نیز دارای برد کوتاه هستند که شهرک‌های صهیونیستی اطراف غزه را پوشش خواهد داد. برخی منابع نیز اعلام کردند که شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی بیش از ۲۰ هزار موشک در اختیار دارد که آن‌ها را در انبارهای زیرزمینی خود ذخیره کرده است. بر اساس آنچه که گفته شد، هراس صهیونیست‌ها از پیامدهای نظامی بازداشت بسام السعدی، موجب شد تا آنها جام غضب خود را اینگونه بر سر جهاد خالی کنند.

قدرت نظامی فزاینده جنبش «جهاد اسلامی»

یکی دیگر از عواملی که موجب شده است تا صهیونیست‌ها از جنبش جهاد اسلامی به خشم آیند، قدرت نظامی فزاینده این جنبش است. جنبش جهاد اسلامی طی بیش از ۲۰ سال گذشته به ویژه از زمان آغاز انتفاضه الاقصی در سال ۲۰۰۰ نشان داده است که روز به روز بر قدرت نظامی‌اش افزوده شده است. همین مسئله صهیونیست‌ها را به خشم آورده و آنها را بر آن داشته تا به تضعیف قدرت نظامی جهاد اسلامی مبادرت ورزند.

«سرایا القدس» شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی است که قدرت نظامی آن امروز به یک کابوس برای صهیونیست‌ها تبدیل شده و خواب را از چشمانشان ربوده است. تنها بخشی کوچکی از قدرت نظامی جهاد اسلامی را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد؛

موشک‌ها و راکت‌های در اختیار سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی

راکت بدر ۱

راکت ۱۰۷ میلیمتری (مینی کاتیوشا)، برد مفید ۸ کیلومتر

راکت ۱۲۲ میلیمتری (کاتیوشا)، برد مفید ۴۰ کیلومتر

راکت فجر ۳، برد مفید ۴۳ کیلومتر

راکت فجر ۵، برد مفید ۷۵ کیلومتر

راکت گراد ۲۰، برد مفید ۲۰ کیلومتر

راکت گراد ۴۰، برد مفید ۴۰ کیلومتر

موشک کوتاه برد بورق ۷۰، برد مفید ۷۰ کیلومتر

موشک کوتاه برد بورق ۱۰۰، برد مفید ۱۰۰ کیلومتر

موشک کوتاه برد بورق ۱۲۰، برد مفید ۱۲۰ کیلومتر

موشک بدر ۳ (موشک قوی و نقطه زن سرایا القدس که اطلاعات دقیقی از آن هنوز منتشر نشده است)

موشک کوتاه برد «قاسم» با ۴۰۰ کیلو «تی ان تی» (بسیار مخرب و قوی)

خشم صهیونیسم از ضربات جهاد در نبرد «شمشیر قدس»

حمله نظامی و تجاوزکارانه امروز رژیم صهیونیستی به مواضع جنبش جهاد اسلامی را نمی‌توان بی ارتباط با ضرباتی که این رژیم در جریان نبرد «شمشیر قدس» از سوی جهاد متحمل شد، دانست. به نظر می‌رسد. اکنون که بیش از یک سال از آن نبرد سپری می‌شود، صهیونیست‌ها تصمیم گرفته‌اند تا انتقام ضرباتی که در آن زمان از جهاد متحمل شدند را بگیرند.

در واقع باید گفت که نبرد شمشیر قدس در ماه مارس سال ۲۰۲۱ جایی بود که سرایا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی قدرت نظامی خود را در مقابل صهیونیست‌ها به منصه ظهور رساند. در آن نبرد، جهاد اسلامی از دو موشک قدرتمند «قاسم» و «بدر ۳» رونمایی کرد و موجب غافلگیری صهیونیست‌ها شد. جهاد اسلامی از موشک قاسم برای هدف قرار دادن مواضع صهیونیست‌ها در شهر رفح استفاده کرد.

در همین حال، رونمایی از موشک بدر ۳ نیز نشان داد که قدرت نظامی جهاد اسلامی بیش از پیش افزایش یافته است. اشغالگران در آن زمان خود اذعان کردند که حملات موشکی توسط سریا القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی خسارت‌های مادی و انسانی فراوانی به صهیونیست‌ها وارد کرد. متوقف شدن فعالیت‌های فرودگاه بن گورین نیز بخشی از ضرباتی بود که جهاد اسلامی در آن نبرد به صهیونیست‌ها وارد کرد.

به هر حال، ناگفته پیداست که صهیونیست‌ها با هدف خالی کردن جام غضب خود بر سر شاخه سیاسی و نظامی جنبش جهاد اسلامی، این جنبش در غزه را هدف قرار داده‌اند؛ اما با این حال، همچون نبردهای پیشین سرنوشتی جز شکست پیش روی تل آویو قرار ندارد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.