رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

چرا کمرم درد می کند؟

کمردرد یکی از شایع ترین و ناامید کننده ترین علائمی است که ما به طور مرتب آن را تجربه می کنیم.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیناپرس، شکی نیست که کمردرد یک مشکل بزرگ است. در بسیاری از موارد، ناتوانی درتعیین دقیق علت یا تحریک کننده درد می تواند زندگی روزمره شما را مختل می کند.

نخستین تصور شما از کمر درد این است که شاید ماهیچه ای را بیش از حد کشیده اید یا کاری را اشتباه انجام داده اید که به کمردردتان شده است. با این حال امکان دارد تعداد زیادی از موارد کمر درد ناشی از استرس ها و رفتارهای مرتبط با آن باشد.

در حال حاضر دلایل متعددی برای درد کمر وجود دارد که برخی از آنها ممکن است به وضوح آشکار نباشد که چرا شما دچار کمر درد شده اید. ضربه یا صدمه مستقیم به کمر قطعا می تواند منجر به درد حاد یا مزمن شود اما اغلب علت کمر درد را می توان در موارد دیگری جستجو کرد. برخی از شایع ترین علل کمر درد عبارتند از: صدمه، فشار عضلانی، فشار رباط، اسپاسم عضلانی (ناشی از فشار)، فتق دیسک، دیسک برآمده، پارگی دیسک، پوکی استخوان و آتروز.

فعالیت های ظاهرا بی ضرر مانند بلند کردن وسایل یا حرکات مکرر مانند چرخاندن چوب گلف، اغلب به عضلات و رباط های شما فشار وارد می کند و باعث کمردرد می شود. شرایط مزمن یا دژنراتیو مانند موارد ذکر شده در بالا نیز می توانند عامل کمر درد باشند. با این حال اگر هیچ یک از این موارد در مورد شما صدق نمی کند، کمر درد شما ممکن است نتیجه دیگری داشته باشد. پزشک به بیمارکمک می کند تا علت اصلی بیماری خود را پیدا کند و علائم دردناک خود را تسکین دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.