چند راهکار ساده برای جلوگیری از سوزش معده در ماه رمضان

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به حداقل رساندن مصرف کافئین، پرهیز از پرخوری و بلافاصله دراز نکشیدن پس از وعده سحر و یا افطار را راهکار‌هایی مؤثر برای جلوگیری از احساس سوزش معده در روزه داران عنوان کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر گلبن سهراب با اشاره به این که یکی از مهمترین مشکلاتی که افراد در ماه مبارک رمضان با آن مواجه هستند، احساس سوزش و یا رفلاکس سردل است، افزود: این مشکل در واقع برگشت اسید از معده به مری است.

بیشتر بخوانید:

وی ادامه داد: برای پیشگیری از بروز این مشکل روزه داران بعد از وعده سحر و یا افطار بلافاصله دراز نکشند و حداقل نیم تا یک ساعت در حال نشسته باشند.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان این که به حداقل رساندن مصرف کافئین می‌تواند راه حل مؤثری برای کاهش درد‌های معده باشد، توصیه کرد: چای پررنگ، قهوه و نوشابه‌های مشکی منابع اصلی کافئین‌ها هستند که باید کمتر توسط روزه داران مصرف شود.

دکتر سهراب، پرهیز از پرخوری به ویژه در ماه مبارک رمضان را مورد تأکید قرار داد و گفت: مصرف غذا‌های کم چرب و آب پز و دریافت نکردن غذا‌های پرکالری در یک وعده می‌تواند به کاهش درد‌های معده کمک کند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.