رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کاربرد ساندویچ پانل در ساخت کانتینر

کانتینرها عموما محفظه‌هایی فلزی هستند که به صورت استاندارد و به منظور ذخیره‌سازی کالا و استفاده در صنعت لجستیک به صورت زمینی، ریلی یا دریایی طراحی و ساخته می‌شوند به عبارت دیگر یکی از مهم‌ترین ابزارهای حمل و انتقال کالا کانتینرها هستند. کانتینر به عنوان یک محفظه محافظت شده و استاندارد در مقیاس جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد .

به گزارش اینتیتر، در صنعت حمل ونقل انواع مختلفی از کانتینرها با ابعاد و اندازه‌های مختلف و با شکل و فرم‌های گوناگون با استفاده از ساندویچ پانل ساخته و استفاده می‌شوند. این کانتینرها کمک می‌کنند امکان جابجایی و حمل کالاها متفاوت، با راحتی بیشتر، سرعت بالا, ایمنی افزون‌تر و دریک کلام بهره‌وری بالاتر صورت بگیرد.

شکل ظاهری کانتینرها و استفاده از متعلقاتی نظیر کانتینر لاک‌ها که حین تولید کانتینرها در آن‌ها تعبیه می‌شوند باعث شده که جایگزینی بسیار مناسب‌تر از محصولاتی مشابهی که در این طبقه جای دارند، باشند و نهایتا باعث سهولت بیشتر در حمل‌ونقل‌های داخلی یا بین‌المللی شده‌اند .

کانتینرها و ساندویچ پانل

کانتینر ها در ابتدا در حمل‌ونقل‌های زمینی و توسط قطارها مورد استفاده قرار می‌گرفتند. تا دهه ۱۸۳۰ راه آهن در چندین قاره وجود داشت و از کانتینر‌ها برای حمل‌ونقل کالاها بین شهرها استفاده می‌شد. کانتینرهای اولیه جعبه‌های چوبی مستطیلی ساده‌ای بودند که از آن‌ها برای انتقال زغال سنگ استفاده می‌شد. البته شکل‌های دیگر این ظروف قبلا نیز وجود داشت .

ساندویچ پانل

با استفاده از کانتینر می‌توان حمل‌ونقل طیف وسیعی از کالاها را انجام داد جالب است بدانید که به جز انواع کالاهای جامد، کالاهای مایع یا گاز را نیز میتوان با انواع خاصی از کانتینر به گونه‌ای جابه‌جا کرد که دچار نشت نشوند. همین مسئله باعث شده که برخی کانتینرهای دریای در جابه‌جایی سوخت نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

در سیستم حمل‌ونقل بین‌المللی کالا، ممکن است نام کانتینر با عناوین دیگری نیز معرفی شود مانند:

۱. Freight Container
۲. Cargo Container
۳. Sea Container
۴. Ocean Container

کانتینرهای حمل بار ۱۰-۲۰-۳۰-۴۰ فوت

متخصصان بارگیری و حمل، وابسته به میزان، نوع، اندازه و بسته بندی کالایی که میبایست حمل گردند، مشاوره‌های تخصصی به منظور انتخاب بهترین ابعاد را به مشتریان خود می‌دهند.

خلاصه‌ای از اطلاعات مرتبط با ابعاد کانتینرهایی که در حمل و نقل‌های زمینی مورد استفاده قرار می‌گیرند به شرح زیر می‌باشد :

۱۰ فوت

دارای ابعاد ۳*۵/۲ متر با ارتفاع ۶۰/۲ متری معروف به کانتینر ۳ متری و دارای کاربرد انبار کالا می‌باشد.

۲۰ فوت

دارای ابعاد ۶*۵/۲ متر با ارتفاع ۶۰/۲ متری می باشد که برای انبار کالاها و جا به جایی کالا کاربرد دارد.

۲۰ فوت های کیوب (High Cube)

دارای ابعاد ۶*۲/۵ متری با ارتفاع ۲/۹۰ متر می‌باشد و تمایز این کانتینرها با کانتینر ۲۰ فوت در ارتفاع آن می‌باشد.

۴۰ فوت

دارای ابعاد ۱۲*۲/۵ با ارتفاع ۲/۶۰ متر می‌باشد و در صنعت حمل و نقل نسبت به انواع دیگر پرکاربردترین است.

۴۰ فوت های کیوب (High Cube)

دارای ابعاد ۱۲*۲/۵ متری با ارتفاع ۲/۹۰ متر می‌باشد و تمایز این کانتینرها با کانتینر ۴۰ فوت در ارتفاع آن است که به همین سبب به کانتینر بلند نیز معروف هستند. این نوع کانتینر برای حمل کالاهایی با ارتفاع بلند به کار می‌روند.

خصوصیات کانتینر ماموت

• کانتینر کالاها را در برابر باد و طوفان و حوادث طبیعی محافظت می‌کند.
• محافظت از کالا در برابر سرقت
• حمل آسان و سبک
• استفاده از کانتینر به عنوان سردخانه و یخچال

دسته بندی کانتینر ماموت از لحاظ جنس

کانتینر فولادی : کانتینر فولادی، کانتینری است که ورق استفاده شده در ساخت آن از نوع فولادی باشد.

کانتینر آلومینیومی : کانتینر آلومینیومی، کانتینری است که ورق استفاده شده در ساخت آن از نوع آلومینیوم در فرم‌های مختلف باشد.

کانتینر فایبر گلاس : مواد اولیه کانتینر فایبر گلاس شامل رزین اپوکسی، تبتان، الیاف شیشه سوزنی، سرب، شتاب دهنده کبالت و رزین پلی استر استفاده شود.

کانتینر ساندویچ پانل : برای ساخت کانتینر ساندویچ پانل از ورق‌هایی نظیر آلومینیوم، آلوزیک و گالوانیزه استفاده می‌شود.

در این مقاله در مورد کانتینر ساندویچ پانل بیشتر صحبت می‌کنیم. در کانتینر ساندویچ پانل، از دو نوع ساندویچ پانل (سقفی و دیواری) استفاده می‌شود.

ساندویچ پانل‌دیواری

ساندویچ پانل دیواری در دیواره کانتینرها به کار می‌رود و از دو لایه ورق تشکیل شده و مابین آن‌ها فوم تزریق شده است. ساندویچ پانل‌های دیواری معمولا دارای شیارهایی هستند که این شیارها به دلیل مقاومت بیشتر ورق و همچنین چسبندگی بهتر فوم به ورق، ایجاد می‌شوند.

ساندویچ پانل سقفی

از ساندویچ پانل سقفی برای پوشش سقف ‌کانتینرها استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی علاوه بر پوشش سقف و آب‌بند نمودن آن باعث ایجاد عایق حرارتی و برودتی شده و سهولت در اجرا و نصب آسان، باعث شده است تا در سقف کانتینرهای استاندارد، امکان استفاده از این ساندویچ پانل وجود دارد.
دنیای ماموت پس از تکمیل زنجیره ارزش خدمات در حوزه ساختمانی و حمل و نقل جاده‌ای، گام بزرگ دیگری را جهت رفع نیازمندی‌های صنعت حمل و نقل دریایی برداشت و امروزه با تولید کانتینرهای دریایی در ابعاد مختلف به عنوان تنها تولیدکننده کانتینر با استانداردهای جهانی در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود که کانتینرهای تولیدی آن قابلیت بارگیری در کشتی‌های خطوط کشتیرانی معتبر دنیا و تردد در آب‌های بین المللی را دارند.برای تهیه کانتینرهای دنیای ماموت می‌توانید از طریق مسیرهای ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید:

تلفن: ۰۲۱۴۵۰۰ – ۰۲۶۴۵۰۰
ایمیلinfo@mammutworld.com :
فکس: ۰۲۱۸۸۱۰۳۵۲۰

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.