رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کارگردان راکی درگذشت +تصویر

جان جی. آویلدسن، کارگردان فیلم راکی در سن ۸۱ سالگی درگذشت

جان جی. آویلدسن، کارگردان برنده جایزه اسکار و کارگردان فیلم‌هایی چون راکی (Rocky) و بچه کاراته‌کار (The Karate Kid)، در ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفته است. گفته می‌شود که او به بیماری سرطان لوزالمعده مبتلا بوده است و پس یک مبارزه سخت و نسبتا طولانی مدت در بیمارستانی در شهر لس آنجلس تسلیم این بیماری شد. آویلدسن دارای چهار فرزند نیز است. او متولد اوک پارک، ایلینوی بود و فعالیت خود را در هالیوود به عنوان دستیار کارگردان کارگردان‌هایی چون آرتور پن و اتو پرمینجر آغاز کرد. 

به گزارش اینتیتر به نقل از زومجی، فیلم جو (Joe) اولین فیلم موفقی بود که آویلدسن کارگردانی آن را بر عهده داشت. در این فیلم بازیگران سرشناسی چون پیتر بویل، سوزان ساراندون و دنیس پاتریک حضور داشته و به ایفای نقش پرداختند. در سال ۱۹۷۳، آویلدسن فیلم ببر را نجات دهید (Save the Tiger) را کارگردانی کرد که جک لمون برای بازی در این فیلم برنده جایزه اسکار شد. در سال ۱۹۷۶، آویلدسن کارگردانی فیلم Rocky را بر عهده داشت که این فیلم باعث شهرت او نیز شد. این فیلم موفق شد در سه بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردان و بهترین تدوین برنده جایزه اسکار شود.

Rocky

آویلدسن در سال ۱۹۹۰ برای کارگردانی فیلم راکی ۵ (Rocky V) به مجموعه راکی بازگشت، اما این فیلم نتوانست خاطرات فیلم اول را تکرار کند. راکی تنها فیلمی نیست که آویلدسن با آن شناخته می‌شود. فیلم The Karate Kid دیگر فیلم شناخته شده این کارگردان سرشناس است که این فیلم در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. به دنبال این فیلم، فیلم بچه کاراته‌کار قسمت دوم (The Karate Kid Part II) در سال ۱۹۸۶ و فیلم بچه کاراته کار قسمت سوم (The Karate Kid Part III) در سال ۱۹۸۹ به کارگردانی وی منتشر شدند.

فیلم فرمول (The Formula) محصول سال ۱۹۸۰ (با بازی مارلون براندو)، فیلم همسایگان (Neighbors) محصول سال ۱۹۸۱ و فیلم به من تکیه کن (Lean on Me) محصول سال ۱۹۸۹ (با بازی مورگان فریمن)، دیگر فیلم‌های سرشناسی هستند که کارگردانی آن بر عهده آویلدسن بوده‌ است. فیلم دوزخ (Inferno) با بازی ژان کلود ون دم، آخرین فیلمی است که کارگردانی آن بر عهده او بوده است و این فیلم در سال ۱۹۹۹ منتشر شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.