کانکس شیشه ای و خرید آن از مامیس کانکس

کانکس شیشه ایی یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین کانکس هایی است که بسیاری از افراد در کاربردهای مختلف از آن استفاده می کنند. که با توجه به پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی و علاقه مردم به استفاده از سازه های شیک امروزه تقاضای کانکس نما شیشه ای خیلی افزایش یافته است.

به گزارش اینتیتر، در این مطلب قصد داریم تمامی موارد مربوط به این مدل از کانکس تولیدی شرکت مامیس کانکس را بررسی کنیم.

کانکس شیشه ای چیست و چه کاربردی دارد؟

کانکس شیشه ایی، سازه ای با جداره های شیشه ای می باشد که از این سازه برای پرورش گیاه، فروشگاه ها، دفاتر لوکس، کافی شاپ و … مورد استفاده قرار می گیرد. سطوح شیشه ای که در این سازه ها بکار می رود متفاوت است می تواند برای یک ضلع یا هر چهار ضلع از شیشه استفاده شود.

دلیل استفاده از شیشه در کانکس، جذب نور و دید مناسب به محیط بیرون است که در بیشتر موارد برای پیشگیری از نور مستقیم خورشید به داخل کانکس از شیشه های مات استفاده می شود. گاهی دیواره هایی که در سمت تابش مستقیم خورشید است بجای شیشه دودی از مصالح استفاده می شود تا تابش خورشید سبب اختلال عملکرد پرسنل نشود.

کانکس

این سازه در بخش های متفاوتی استفاده می شود از جمله کاربرد های آن را می توان به صورت زیر طبقه بندی کرد:

• بکاربردن کانکس فانتزی در کیوسک ها تلفن یا حراستی و دفاتر لوکس و شیک
• ایستگاه مطالعه کتاب
• استفاده در قسمتی از کانکس نگهبانی
• اغذیه فروشی ها
• گل فروشی ها
• اتاق اطلاع رسانی در نمایشگاه ها و اداره ها
• اتاق کنترل در معادن، کارگاه ها
• و…

انواع کانکس شیشه ایی

کانکس شیشه ایی بسته به نیاز مشتری و محل بکارگیری از آن در انواع مختلفی تولید و ساخته می شود. در ادامه طبقه بندی کانکس بر اساس شیشه های بکار رفته در هر سازه به شرح زیر می باشد:

کانکس تک وجهی

این سازه فقط یک طرف از آن شیشه در آن بکار رفته است. به طوری که به عنوان مثال قسمت جلویی آن از شیشه بوده و مابقی دیواره ها و سقف آن از جنس مواد دیگر می باشد.

کانکس دو وجهی

در این سازه دو قسمت از سازه از شیشه استفاده شده است دو قسمت دیگر از جنس فلز یا کامپوزیت استفاده شده است. که اکثرا قسمت جلویی و پشتی کانکس شیشه میشود و کناره ها از موارد دیگر خواهد بود.

کانکس سه وجهی

سه قسمت از این سازه از شیشه استفاده شده است و یک طرف آن بسته است. و اکثرا در مکان هایی استفاده می شود که کانکس به دیوار چسبیده است و پشت آن نیازی به شیشه بودن ندارد و فقط سه طرف جلویی آن از جنس شیشه است.

کانکس چهار وجهی

کانکسی که چهار دیواره آن بجز سقف و کف از شیشه ساخته شده باشد سازه چهار وجهی گفته می شود سقف و کف این سازه بیشتر از جنس سفارشی یا کانکس معمولی می باشد.

کانکس پنج وجهی

سازه ای که فقط کف آن از شیشه ساخته نشده باشد و تمام چهار ضلع و سقف از شیشه باشد سازه پنج وجهی گفته می شود. این کانکس ها اکثرا در گل فروشی ها و مراکز لوکس کاربرد دارند.

کانکس سقف شیشه ایی

تفاوت کانکس سقف شیشه ای با سایر مدل های دیگر از کانکس شیشه ایی در این است که تمام بخش های آن اعم از دیواره ها و سقف کاملا از شیشه ساخته شده است. این کانکس بیشتر برای گلخانه، نیازهای کشاورزی و… استفاده می شود؛ چون مناسب ترین انتخاب برای جذب تابش خورشید در تمام جهات است.
گاهی از این سازه ها برای آزمایشگاه یا اتاق کنفرانس یا گفتگو نیز استفاده می شود. در انتخاب هر مدل از کانکس ها باید به نیاز و خواسته مشتری توجه شود. لازم به یادآوری است که در این کانکس ها باید عایق انرژی و عایق صوتی استفاده شود.

‌منظور از کانکس شیشه ای پیش ساخته چیست؟

کانکس

خانه های پیش ساخته (مانند کانکس شیشه ایی) سازه هایی هستند که در ابعاد قابل حمل و خارج از حیطه ساختمان تولید می شوند و در محل مورد نیاز نصب می شوند. برخی از این سازه های پیش ساخته از سبک های فیوچریسم و پست مدرنیسم تبعیت می کنند. در حقیقت واژه پیش ساخته یا خانه هایی که با چرخ قابل حمل باشند ممکن است به ساختمان های زیر اشاره نماید:

۱. خانه های ماژولار
۲. خانه هایی Manufactured
۳. خانه های کانکسی یا کاروان

خرید کانکس شیشه ایی

حتما شما هم بعد از اینکه از مزیت های این سازه کاملا آشنا شدید و فهمیدید که استفاده از این مدل کانکس چقدر میتواند جذاب و لوکس باشد به فکر خرید آن افتادید. ولی برای خرید کانکس شیشه ایی توجه به نکات زیر حائز اهمیت است که خریدی مناسب داشته باشید؛

اسکلت سازه

یکی از موضوعات‌ در خرید یا ساخت این سازه اسکلت کانکس است. توصیه سازندگان و مهندسان در حوزه طراحی و اجرا این سازه این است که شیشه سکوریت بکار در ساخت کانکس وزن زیادی دارد. در نتیجه در زمان انتقال این سازه برای نصب یا هر زمانی دیگر برای جلوگیری از حادثه، ستون ها از نوع پروفیل آهن باشد.

اتصالات سازه

اتصالات یک سازه از جمله ستون ها باید از جوش های ممتد و شاسی باید بر طبق قوانین و ضوابط سازه سازی از نوع تیر آهن دور کلاف (نمره ۱۶) و قید های فرعی باشد.

ایمنی سازه

در زمانی که قصد خرید این سازه برای پاساژ ها، بیمارستان ها و … که جلوی دید دوربین های مدار بسته است دیگر لازم نیست برای ایمن سازی آن نگران باشید. اما در حالت کلی برای ایمن سازی این سازه می توانید از حفاظ استفاده کنید یا برای حفظ زیبایی در داخل سازه از ابزار های امنیتی استفاده کنید.

نمای کانکس

توجه به نما به بودجه و هدف مشتری بستگی دارد. نمای اصلی کانکس (استراکچر) است. در استراکچر بر طبق نظر کارشناسان می توان از فایبر گلاس، کامپوزیت، ورق های گالوانیزه و … استفاده کرد.

نوع شیشه

در این سازه شیشه سکوریت بهترین گزینه است. این شیشه با صدمه دیدن و شکستن فقط به قطعات ریز تقسیم می شود. ولی می توانید از شیشه های خم، معمولی و شیشه ماشین نیز استفاده کرد. همچنین رنگ‌ این شیشه با توجه به ‌مکانی که از آن استفاده می کنید می تواند برنزه، سفید، دودی و مات باشد.

کانکس

قیمت کانکس شیشه ایی

قیمت کانکس شیشه ای مانند کانکس های دیگر به نوع کاربرد، ابعاد و نوع مصالح (مانند درب ها، ریل بکارفته در سازه و …) بکار رفته در آن بستگی دارد. به دلیل اینکه در ساخت این سازه هیچ محدودیتی وجود ندارد پس قیمت نهایی این کانکس به درخواست مشتری بستگی دارد. ولی برای دریافت لیست قیمت انواع کانکس می توانید از مامیس کانکس دیدن فرمایید.

فروش کانکس شیشه ایی

برخی از تولید کنندگان کانکس شیشه ایی کانکس هایی که به فروش می رسد را خریداری می نمایند. سپس آنها را بازسازی و تعمیر می نمایند و هنگامی که مشتری نیاز به این سازه داشته باشد آن را به عنوان سازه دست دوم به فروش می رساند. خریدار با خرید این سازه علاوه بر رفع نیز خود یک سازه با قیمت کمتر را بدست آورده است.

سخن آخر

ساخت کانکس شیشه ایی با توجه به نیاز و درخواست مشتری در ابعاد و طرح های مختلف انجام می شود. این سازه کاربردهای متنوعی دارد و نیازهای بسیاری از افراد را برطرف می نماید.

شرکت مامیس کانکس با سال ها تجربه و سابقه درخشان در مشتری مداری و کیفیت محصولات و خدمات پس از فروش زبان زد عام و خاص است اگر قصد خرید کانکس پلیس یا مدل های دیگر را دارید بهترین گزینه استفاده از محصولات مامیس است چرا علاوه بر قیمت مقرون به صرفه بالاترین کیفیت را در میان تمامی تولید کنندگان دارد. جهت اطلاعات بیشتر یا از سایت مامیس دیدن فرمایید یا با شماره تلفن ۰۹۱۲۸۹۸۶۱۹۸ تماس حاصل فرمایید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.