رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کاوازاکی نینجا ZX-10R و ZX-10RR رونمایی شدند

کاوازاکی از دو موتورسیکلت نینجا ZX-10R و ZX-10RR برای سال ۲۰۲۱ رونمایی کرد؛ این دو موتورسیکلت با اصلاح پیشرانه، با استاندارد آلایندگی یورو ۵ سازگار شده‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت، تیم کاوازاکی ریسینگ (KRT) هرگز از پیشرفت متوقف نمی‌شود. موتورسیکلت نینجا ZX-10RR با رانندگی جاناتان ریا، از سال ۲۰۱۵ بر مسابقات جهانی سوپربایک (WorldSBK) سلطه دارد. با ۶ عنوان قهرمانی پیاپی تحت عنوان تیم کاوازاکی و استانداردهای جدید آلایندگی، زمان آن است که سوپربایک پرچم‌دار برند ژاپنی به‌روز شود. مدتی قبل نگاهی اجمالی به آخرین نسل نینجا در مسابقات زمستانی WorldSBK در پیست خِرِز داشتیم و اکنون کاوازاکی از مدل‌های تولیدی Ninja ZX-10R و ZX-10RR رونمایی کرده است.

بازخورد KRT به تعمیرات اساسی پیشرانه ۲۰۲۱ نینجا ZX-10R منجر به استفاده از سوپاپ‌های مجهز به راه‌انداز الکترونیکی، نسبت‌های دنده جدید، کولر روغن هواخنک و البته سیستم اگزوز جدید سازگار با استاندارد آلایندگی یورو ۵ شد. قدرت پیشرانه شانزده سوپاپ و چهار سیلندر خطی ۹۹۸ سی‌سی همچنان حفظ می‌شود، انتشار آلایندگی کاهش می‌یابد و پیشرانه به‌عنوان عضوی سازگار با قاب جدید عمل می‌کند. با ایجاد خطی مستقیم بین دوشاخه فرمان و محور عقب، شاسی به‌روزرسانی شده است با حرکت دادن هندسه به سمت جلو، پیچیدن و حرکت را بهبود می‌بخشد. دوشاخه عقب بلندتر و جابجایی بیشتر آن، ثبات بیشتری ارائه می‌دهد؛ درحالی‌که کوتاه‌تر کردن دم موتورسیکت، منجر به مانورپذیری و تغییر جهت سریع‌تر می‌شود.

در کنار تجدید نظر مکانیکی، جدیدترین مدل موتورسیکلت نینجا تعداد زیادی سیستم الکترونیکی دریافت می‌کند. علاوه بر سیستم کنترل شروع حرکت کاوازاکی، ABS، تعویض دنده سریع، سیستم ترمز پیشرانه و کنترل کشش، موتورسیکلت ZX-10R از سیستم کروز کنترل به همراه ۳ حالت سواری استاندارد و ۴ حالت قابل تنظیم بهره می‌برد. به‌روزرسانی‌ الکترونیکی با صفحه‌نمایش ۴٫۳ اینچی TFT با قابلیت انعطاف‌پذیری نور به پایان می‌رسد که تنها در رابط کاربری بصری کاوازاکی با اتصال بلوتوث و قابلیت تنظیم دستگاه با برنامه Rideology بهبود می‌یابد.

تغییرسیستم ترمز بسیار جزئی است و شامل استفاده از لنت‌های جدید و جابه‌جایی جزئی مخزن ترمز عقب می‌شود که تجدید نظر سال ۲۰۲۱ است. اما سیستم تعلیق توسعه‌یافته KRT، نینجا را برای نبردهای آینده در پیست آماده کرده است. دوشاخه Balance Free ساخت Showa در ترکیب با سرعت فنر کمتر، میرایی و فشرده‌سازی محکم‌تر و برگشت نرم‌تر ارائه می‌دهد. تمام این تنظیمات با بهبود کارآیی و عملکرد، وزن موتورسیکلت را به جلو منتقل می‌کنند.

البته، ZX-10R از ساختار پلاستیکی آیرودینامیک جدید در جلو که در آزمایش WorldSBK نشان داده شد، بهره می‌برد؛ درحالی‌که روشنایی LED، این مدل را از نظر جاده‌ای و رانندگی شهری قانونی می‌کند. با وزن ۲۰۵ کیلوگرم (بدون ABS) و ۲۰۶ کیلوگرم (با ABS)، سوپربایک تیم سبزپوش کاوازاکی با قیمت ۱۶,۳۹۹ دلار برای رنگ‌های Spark Black متالیک و خاکستری کربنی مات متالیک و ۱۶,۶۹۹ دلار برای نسخه KRT به فروش می‌رسد. سفارش انواع ABS برای هر گزینه رنگ، ۱۰۰۰ دلار به قیمت نهایی می‌افزاید.

نینجا ZX-10RR که نزدیکی بیشتری با مدل‌های حاضر در مسابقات سوپربایک دارد، با میل‌بادامک اصلاح‌شده و فنرهای جدید برای سوپاپ ورودی و خروجی، از همتای تک R خود متمایز می‌شود. کاوازاکی قسمت ورودی هوا را برداشته و شاتون‌ها و پیستون‌های تیتانیومی را به پیشرانه اضافه کرده است. این تغییرات محدودیت دور RR را افزایش می‌دهد؛ اما به نظر می‌رسد مشخصات قدرت نسبت به خروجی ZX-10R نسبتا بهبود یافته است.

با وجود مواد سبک‌وزن و رینگ‌های آلیاژی مارکزینی که در لاستیک‌های Diablo Supercorsa SP پیرلی پیچیده شده‌اند، وزن جدیدترین نسخه RR Ninja هنوز ۲۰۶ کیلوگرم است. طرفداران تیم سبزپوش کاوازاکی باید خوشحال باشند؛ زیرا سبز لیمویی تنها رنگی است که ZX-10RR با آن تولید می‌شود و قیمت این مدل به ۲۸,۹۹۹ دلار می‌رسد اینکه RR حدود ۱۲ هزار دلار بیشتر از نسخه R ارزش دارد یا نه، به عهده مصرف‌کننده خواهد بود؛ اما مطمئن باشید ZX-10RR و جاناتان ریا سال آینده در WorldSBK این موضوع را به‌خوبی ثابت خواهند کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.