رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کدام استان‌ها فردا منتظر سیل باشند؟

سازمان هواشناسی در هشدار سطح قرمز رنگ از گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی تا روز دوشنبه در ۱۰ استان خبر داد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، سازمان هواشناسی از تداوم، گسترش و تشدید فعالیت سامانه موسمی از امشب تا روز دوشنبه خبر داد.

نوع مخاطره نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید(بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ، صاعقه و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک موقت است.

بر اساس این خبر امروز در نیمه شرقی خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب یزد، فارس، بوشهر، کرمان، شمال و غرب هرمزگان و جنوب و مرکز سیستان و بلوچستان سامانه بارشی فعال است.

فردا یکشنبه نیز در نیمه جنوبی و نیمه شرقی خوزستان، نیمه غربی و نیمه جنوبی کرمان، مرکز و جنوب سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان، نیمه غربی و نیمه جنوبی فارس و نیمه شرقی بوشهر تداوم بارندگی‌ها پیش بینی شده روز

روز دوشنبه نیز نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، غرب و مرکز کرمان، نوار شرقی خوزستان نیز این شرایط ادامه دارد.

اثر مخاطره نیز وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده، خسارت به صنعت کشاورزی و شکستن درختان و تیرهای برق عنوان شده است.

سازمان هواشناسی به آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها توصیه کرده است.

هم چنین پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبروهای منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها از دیگر توصیه‌های سازمان هواشناسی است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.