رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کمبود کنسول پلی‌استیشن ۵ ادامه خواهد داشت

با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد کنسول نسل نهمی شرکت سونی یعنی پلی‌استیشن ۵ و استقبال بالای بازی‌بازان، کمبودهای آن در بازار از زمان عرضه و حتی هنگام پیش‌خرید شروع شد و تاکنون ادامه داشته است.

به گزارش اینتیتر به نقل از گیم فا، در واقع ترکیب شدن تقاضای زیاد بازی‌بازان، درگیر شدن خطوط تولید کنسول به علت همه‌گیری ناشی از ویروس کرونا و کمبود جهانی تولید تراشه‌های نیمه هادی منجر شده است که تاکنون خرید کنسول پلی‌استیشن ۵ برای بسیاری از افراد غیر ممکن باشد. شرکت سونی قبلا در چندین بیانیه به تایید این موضوع پرداخته و اعلام کرد که مشکلات عرضه و تولید کنسول پلی‌استیشن ۵ ادامه خواهند داشت.

حال به تازگی گزارشی در مجله‌ی خبری بلومبرگ (Bloomberg) منتشر شده که به گفته‌های مدیر بخش مالی شرکت سونی پرداخته است. طبق این گزارش، آقای هیروکی توتوکی (Hiroki Totoki) در یک جلسه‌ی توجیهی با حضور تعدادی از تحلیل‌گران اظهار داشت که بررسی‌های شرکت سونی نشان می‌دهند تقاضا برای کنسول پلی‌استیشن ۵ در سال ۲۰۲۱ کاهش نخواهد یافت و حتی اگر میزان تولید این محصول با افزایش چشم‌گیر همراه باشد، کمبود آن در بازار جبران نخواهد شد و بسیار بعید است نیاز بازار مصرف به صورت کامل پاسخ داده شود.

فکر نمی‌کنم امسال تقاضای بازار کاهش داشته باشد. حتی اگر موفق شویم تولید را افزایش داده و تعداد بیشتری کنسول پلی‌استیشن ۵ را عرضه کنیم، باز هم قادر نخواهیم بود تقاضای این بازار مصرف را تامین نماییم.

به تازگی آقای توتوکی پیشنهاد کرده بود که بخش تولیدی شرکت سونی با یافتن منبع ثانویه برای تراشه‌های نیمه هادی یا اعمال تغییرات در کنسول پلی‌استیشن ۵، در مورد کمبود شدید آن در بازار مصرف اقدام موثری انجام دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.