رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گوشی ایسوس Zenfone 9 معرفی شد

ایسوس به طور رسمی از گوشی «زنفون ۹» (Asus Zenfone 9) رونمایی کرد که در مقایسه با نسخه قبلی (Zenfone 8) کمی کوچک‌تر است، اما سنسور دوربین و باتری بزرگ‌تری دارد. در ادامه مشخصات و قیمت گوشی جدید Asus را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، ابعاد این گوشی ۱۴۶.۶ در ۶۸.۲ در ۹.۵ میلی‌متر و وزن آن ۱۶۵ گرم است تا با یکی از کوچک‌ترین پرچمداران اندرویدی مواجه باشیم. قاب میانی گوشی از آلومینیوم و پنل پشتی آن از یک ماده پلیمری ساخته شده تا خراشیدن آن در مقایسه با پلاستیک سخت‌تر و مقاومتش از شیشه بیشتر باشد. گوشی ایسوس همچنین از استاندارد IP68 مقاومت در برابر گردوغبار و آب پشتیبانی می‌کند و نمایشگر آن توسط یک لایه گوریلا گلس ویکتوس پوشیده شده است.

ایسوس زنفون ۹ از نمایشگر ۵.۹ اینچی اولد +HDR10 سامسونگ با وضوح ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل، نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز (با گزینه‌های ۹۰ و ۶۰ هرتزی) و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد.

زنفون ۹ با وجود کوچک‌ بودن، از نظر مشخصات داخلی یک غول محسوب می‌شود، زیرا ایسوس در آن از چیپست جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ استفاده کرده و برای خنگ نگه‌داشتن آن، لوله حرارتی زنفون ۸ را با یک محفظه بخار بزرگ جایگزین کرده است.

این گوشی در سه پیکربندی حافظه مختلف با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5 و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 وارد بازار می‌شود. همچنین مانند گوشی قبلی، هیچ اسلات کارت microSD نیز در آن وجود ندارد.

روی پنل پشتی دستگاه یک ماژول دوربین دوگانه به‌کار گرفته شده که از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 و سنسور فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی IMX363 تشکیل شده است. برای عکس‌های سلفی و تماس‌های ویدیویی هم در بالای نمایشگر دستگاه از یک دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی بهره گرفته شده.

از نظر نرم‌افزار، ایسوس گوشی خود را با سیستم عامل اندروید ۱۲ عرضه می‌کند و ۲ به‌روزرسانی سیستم عامل اصلی و حداقل ۲ سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

همانطور که گفتیم، باتری دستگاه نیز نسبت به نسخه قبلی بسیار بزرگ‌تر شده و ایسوس زنفون ۹ از یک باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که نسبت به Zenfone 8 ظرفیت آن ۳۰۰ میلی آمپر ساعت بیشتر شده. باتری گوشی از شارژ سریع ۳۰ وات HyperCharger پشتیبانی می‌کند و به گفته ایسوس (با شارژ کامل) تا ۲ روز دوام خواهد آورد.

مشخصات ایسوس زنفون ۹
نمایشگر ۵.۹ اینچی OLED با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
چیپست اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱
رم ۸ یا ۱۶ گیگابایت
حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت (بدون اسلات کارت microSD)
دوربین‌ها سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی
دوربین سلفی سنسور ۱۲ مگاپیکسلی
باتری ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۰ وات
سیستم عامل اندروید ۱۲
قیمت ۸۱۷ دلار

قیمت ایسوس Zenfone 9

قیمت ایسوس زنفون ۹ برای گزینه با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی از حدود ۸۱۷ دلارآغاز می‌شود. این گوشی جدید ابتدا در اروپا، هنگ کنگ و تایوان عرضه می‌شود و سپس در بازارهای بیشتری از جمله آمریکای شمالی، ژاپن، اندونزی و بخش‌هایی از آمریکای جنوبی نیز موجود خواهد شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.