گوگل احتمالا به پلتفرم‌های تبلیغاتی رقبایش اجازه فعالیت در یوتیوب را می‌دهد

به گزارش رویترز، امکان دارد گوگل به‌دلیل قوانین ضدرقابتی اتحادیه‌ی اروپا، به پلتفرم‌های تبلیغاتی رقیب اجازه دهد در یوتیوب فعالیت تبلیغاتی داشته باشند.

به گزارش اینتیتر به نقل از زومیت،‌ رویترز اعلام کرد گوگل به سایر شرکت‌های تبلیغاتی اجازه می‌دهد تا در یوتیوب فعالیت تبلیغاتی داشته باشند. این شرکت درحال‌حاضر از تبلیغ‌کنندگان درخواست می‌کند که از Ad Manager برای قراردادن آگهی‌ها در یوتیوب استفاده کنند و همین مورد توجه مقامات قوانین ضدرقابت اتحادیه‌ی اروپا را به‌خود جلب کرده است.

بیشتر بخوانید:

به گزارش انگجت، کمیسیون اروپا پس از دوسال رایزنی غیررسمی، درسال ۲۰۲۱ تحقیقاتی را درمورد فناوری تبلیغات گوگل آغاز کرد. مقامات قوانین رقابتی به نگرانی‌هایی درمورد محدودیت‌های احتمالی درمورد نحوه‌ی اجرای تبلیغات یوتیوب ازطریق پلتفرم‌های تبلیغاتی رقیب و این واقعیت که تبلیغ‌کنندگان باید از خدمات Display & Video 360 و Google Ads استفاده کنند، اشاره دارند. تحقیقات درمورد این است که آیا گوگل به‌عنوان یکی از واحدهای آلفابت، با محدود کردن داده‌های کاربر که تبلیغ‌کنندگان و پلتفرم‌های تبلیغات رقیب می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، درفضای تبلیغات دیجیتال مزیتی ناعادلانه برای خود ایجاد کرده است یا خیر.

رویترز گزارش می‌دهد که امتیاز گوگل می‌تواند به این شرکت در حل‌وفصل پرونده کمک و از جریمه شدن به مبلغی درحدود ۱۰ درصد از گردش مالی جهانی‌‌اش جلوگیری کند. آلفابت در سال ۲۰۲۱ درآمدی معادل ۲۵۷ میلیارد دلار داشت. بااین‌حال، اعتقاد بر این است که گوگل برای حل این موضوع باید به نگرانی‌های دیگری رسیدگی کند.

سازمان رقابت و بازار بریتانیا درحال بررسی رویه‌های فناوری تبلیغاتی گوگل است. سناتورها ماه گذشته در ایالات متحده لایحه‌ای را با حمایت دوحزبی ارائه دادند که درصورت تبدیل شدن به قانون، تجارت تبلیغات این شرکت را از بین خواهد برد.

یکی از سخنگویان گوگل در گفت‌وگو با انگجت اظهار داشت:

ما به‌طور سازنده با کمیسیون اروپا تعامل داشته‌ایم. در این مرحله، جزئیات دیگری برای ارائه دردسترس نداریم. ما مثل طرح Privacy Sandbox به همکاری با سازمان‌های تنظیم‌کننده و صنعت متعهد هستیم تا به‌ بهترین نتیجه‌ی ممکن دست یابیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.