اوکراین بخشی از خاک خود را به روسیه واگذار کند

سناتور جمهوریخواه ایالت اوهایو در مصاحبه با شبکه خبری سی ان ان گفت که اوکراین برای پایان دادن به جنگ احتمالاً لازم است بخشی از خاک خود را به روسیه واگذار کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «جی دی ونس» با اعلام مخالفت با ارسال کمک بیشتر به اوکراین گفت که کی یف هرگز از عهده مسکو بر نخواهد آمد. این چهره راستگرا با بی فایده دانستن ۱۰۰ میلیارد دلار کمک های پیشین، مفید بودن ارسال ۶۱ میلیارد دلار کمک جدید را زیر سوال برد.

به گفته این سناتور جمهوریخواه، هیچ کس باور ندارد که اوکراین پیروز جنگ خواهد شد و تمرکز اصلی باید بر پایان دادن به درگیری و کشتار در منطقه باشد.

ونس گفت: به سود آمریکاست که بپذیرد اوکراین بخشی از خاک خود را به روسیه واگذار خواهد کرد. لازم است که به این جنگ پایان دهیم. وقتی که در مورد در این درگیری کشته شده اند، به سود ما و دیگران است که با توجه به اوضاع غمبار انسانی این منطقه و جان باختن صدها هزار تن از اهالی اروپای شرقی، به کشتار پایان دهیم.

قانونگذاران جناح های گوناگون کنگره بر سر بودجه الحاقی کاخ سفید اختلاف نظر دارند. در این بودجه کمک هایی به اسرائیل و اوکراین در نظر گرفته شده و بسیاری از جمهوریخواهان ضمن مخالفت با افزایش کمک به کی یف خواهان افزایش تدابیر امنیتی مرزی در این بودجه پیشنهادی هستند.

کاخ سفید دیشب در بیانیه‌ ای اعلام کرد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همتای اوکراینی خود ولودیمیر زلنسکی را برای گفت‌ و گو درباره تحولات جنگ و تاکید بر «اهمیت حیاتی» ادامه حمایت ایالات متحده از کی ‌یف، به کاخ سفید دعوت کرده است.

دیدار این دو مقام فردا انجام خواهد شد و طرفین درباره “نیازهای فوری” اوکراین گفت‌وگو خواهند کرد.

مقام های اوکراینی در مذاکره با آمریکایی ها خواستار دریافت سامانه دفاع هوایی تاد، جنگنده‌های اف-۱۸، پهپاد و بالگردهای آپاچی و بلک‌ هاوک شده اند.

اوکراین در این فهرست همچنین خواستار دریافت تانک‌های آبرامز، توپخانه ۱۵۵ میلیمتر، اف-۱۶، پهپاد و موشک‌های دوربرد ATACMS شده است.

هواپیماهای ترابری «گلوب مستر سی-۱۷» و «سوپر هرکولس سی-۱۳۰» نیز از دیگر درخواست‌های اوکراین است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.