خبر مهم درباره حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی اعلام کرد: حتی یک ریال کسری در پرداخت حقوق مستمری‌بگیران نداریم

به گزارش اینتیتر به نقل از مهر، میرهاشم موسوی گفت: هنوز باور نداریم که شهید عزیز در بین ما نیست و البته در رویکرد دینی هم ما بر این باور هستیم که شهدا همیشه زنده و جاوید هستند.

وی افزود: سازمان تأمین‌اجتماعی که در دوران مسؤولیت رئیس‌جمهور شهید، شاهد دستاوردهایی بی‌نظیر بود، بر این باور هستیم که شهید عزیرمان ناظر بر کارهای ما و بلکه یار و مددکار ما در توسعه خدمت به مردم هستند و با لطف خدا و استمداد از روح ملکوتی این شهید بزرگوار، ما همچنان در مسیر گره‌گشایی از کار مردم و توسعه خدمت حرکت خواهیم کرد.

بر اساس مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد، حقوق کارکنان و اعضای هیأت علمی در سال ۱۴۰۳ مشخص شد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با یاد کردن از برخی دستاوردهای تلاش جهادی رئیس‌جمهور شهید گفت: یادمان نرفته است که در بخش سلامت، وقتی که ایشان مسؤولیت دولت را برعهده گرفتند، یأس و ناامیدی همه کشور را فرا گرفته بود و روزانه تا بیش از ۷۰۰ نفر از هموطنان به سبب ابتلاء به کرونا جان می‌باختند و بعضی مشکلاتی که می‌توانست با تلاش برخی مسؤولان حل شود، به تحریم‌ها گره زده شده بود اما رئیس‌جمهور شهید ما، خود شخصاً وارد میدان شد و شنیده‌ایم که حتی خود ایشان برای پیگیری واردات واکسن با برخی رؤسای جمهور کشورهای دیگر تماس گرفت و دیری نپایید که با پیگیری مجدانه ایشان و نیز فداکاری کادر سلامت، اعلام شد که مرگ و میر ناشی از کرونا به صفر رسیده است.

وی افزود: رشد اقتصادی که برای سال‌ها در حد صفر و حتی منفی بود و همه چیز به تحریم‌ها و فضای بین‌المللی و انسدادها گره زده شده بود، با تلاش جهادی و تدبیر شهید جمهور به حدود ۵ رسیده است و نرخ بیکاری نیز تک رقمی شده است. تعبیر و ارزیابی شخصی من این است که با بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی، به سمتی می‌رفتیم که بهبود شاخص‌ها خود را در بهبود معیشت و در سفره مردم نشان دهند که این اتفاق ناگوار افتاد و تقدیر الهی بر شهادت این مرد میدان عمل و مدیر جهادی قرار گرفت.

موسوی، شهید رئیسی را نماد و عینیت پیوستگی گفتمان و عمل معرفی کرد و گفت: هر چند فضای امروز کشور، فضای انتخاباتی است اما می‌بینیم که همانطور که مقام معظم رهبری امر کردند که دولت باید با قوت و قدرت مسیر خود را ادامه دهد، هنوز همان اراده آهنین و روحیه خستگی‌ناپذیر رئیس‌جمهور شهید و جامع‌الاطراف بر دولت حاکم است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: در سازمان تأمین‌اجتماعی در ابتدای این دولت، ماهانه برای پرداخت حدود ۲۷ هزار میلیارد تومان مستمری بازنشستگان، حدود ۴ تا ۵ هزار میلیارد تومان کسری نقدینگی وجود داشت و ما با این شرایط، سازمان تأمین‌اجتماعی را تحویل گرفتیم. اما اهتمام رئیس‌جمهور شهید و تمرکز راهبردی ایشان روی مشکلات و چالش‌های اصلی مثل ناترازی‌ها که بخشی از آن ناترازی صندوق‌های بازنشستگی بود، باعث شده که در همین ماه باید ۶۵ هزار میلیارد تومان حقوق پرداخت کنیم اما حتی یک ریال هم کسری نقدینگی نداریم.

موسوی افزود: اینها تنها بخشی از دستاوردهای دولت سیزدهم به مدیریت رئیس‌جمهور شهید است و باید ساعت‌ها و روزها وقت داشت تا بتوان تدابیر راهبردی و اقدامات راهبردی را که در این دولت توسط رئیس‌جمهور فقیدمان اتفاق افتاد، برای مردم تبیین کرد.

وی ادامه داد: خیلی از مشکلاتی که برای سال‌ها مردم را آزار می‌داد در این دولت حل شد که از جمله می‌توان به پوشش بیمه‌ای هزینه‌های سنگین درمان ناباروری، رایگان شدن درمان کودکان زیر ۷ سال و پوشش بیمه درمان صددرصدی همه آحاد مردم اشاره کرد. شهید رئیسی همواره در همه جلسات دغدغه بهبود معیشت مردم به ویژه بازنشستگان را داشتند و در این مورد و در خصوص توسعه خدمات به ما توصیه می‌کردند و رایگان شدن درمان برای مردم، از آرمان‌ها و اولویت‌های ایشان بود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: با تأسی به رویکردها و اولویت‌های رئیس‌جمهور شهید؛ ما نیز در سازمان تأمین‌اجتماعی توسعه درمان مستقیم را که تمام خدمات آن برای بیمه‌شدگان رایگان است، در اولویت قرار دادیم و در دولت سیزدهم تاکنون ۳۹ بیمارستان و مرکز درمانی تخصصی و عمومی را در کشور افتتاح کرده‌ایم و طرح توسعه بیمارستان کوثر بروجرد چهلمین مرکزی است که در این دولت افتتاح می‌شود.

وی همچنین گفت: امروز در بخش درمان تأمین‌اجتماعی روزانه بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت سرپایی رایگان و ۱۷ هزار خدمت بستری به مردم ارائه می‌شود و نهضت توسعه خدمات درمان مستقیم در سازمان با قوت و قدرت ادامه خواهد یافت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.