کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی در حمله به پایگاهی در مرز سوریه و اردن

خبرگزاری سی‌ان‌ان گزارش داد که سه نظامی آمریکایی در حمله پهپادی به مقر نظامیان این کشور در مرز سوریه و اردن کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، در حمله پهپادی به یک مقر نظامی آمریکا در نزدیکی مرز سوریه و اردن، سه سرباز آمریکایی کشته شده و ۲۵ تن مجروح شدند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی مدعی شد این حمله «بسیار دردناک و غمگین» توسط نیروهای تحت حمایت ایران صورت گرفته است. او همچنین ادعا کرد که مسئولان این حمله را «در زمان مناسب و به شیوه‌ای» مناسب پاسخگو خواهد کرد.

وزارت دفاع آمریکا این حمله را «نمونه یک تشدید خطرناک در امور منطقه» دانست.
مقاومت اسلامی عراق امروز مسئولیت انجام پنج حمله به پایگاه‌های آمریکایی را در سوریه، عراق و تاسیسات دریایی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی برعهده گرفت.

از زمان آغاز جنگ جدید غزه، این نخستین مورد از کشته‌شدن نظامیان آمریکایی در منطقه است. به گزارش سی‌ان‌ان، مشخص نیست چرا سامانه‌های پدافند هوایی موفق به رهگیری پهپاد نشده‌اند، اما این اتفاق می‌تواند وضعیت پرتنش منطقه را ملتهب‌تر از قبل کند.

این در حالی است که مقامات آمریکایی به تکرار مدعی شده‌اند خواستار گسترش درگیری‌های غزه و بدل‌شدن آن به یک جنگ منطقه‌ای بزرگ‌تر نیستند.

با آغاز جنگ غزه، جنبش‌های مقاومت منطقه پایگاه‌های نظامی آمریکا را در منطقه هدف قرار داده‌اند. به گفته پنتاگون، این حملات تا پیش از حمله امروز کشته‌ای به دنبال نداشت اما به مجروح‌شدن حدود ۷۰ نظامی آمریکایی منجر شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.