برگزاری دو نوع آزمون در کنکور ۹۸

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنکور ۹۸ دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان نظام جدید است و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فارس، نشست مشترک شورای معاونان وزیر آموزش و پرورش و مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها با حضور وزیر آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد.

علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه تعالی مدیریت، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در راستای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش طراحی و دنبال می‌شود، برنامه تعالی مدیریت است که تنظیم آن منطبق بر شرایط بوده و از روزمرگی در مدارس جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: برنامه تعالی در راستای عملیاتی کردن سند تحول انجام می‌شود؛ یعنی در فصل چهارم سند آمده و جزو ویژگی‌هایی است که برای مدرسه در افق چشم‌انداز در نظر گرفته شده است و در سال تحصیلی آینده، تمام مدارس متوسطه تحت پوشش تعالی مدیریت قرار خواهند گرفت.

زرافشان اضافه کرد: برنامه تعالی و شاخص‌های آن از جهت تضمین کیفیت مدارس مورد پیگیری و بررسی قرار گرفته است و مدیران مدارس می‌توانند در پورتالی که طراحی شده است با خودارزیابی و اعلام نتایج و بهبود عملکردها، در ارتقای کیفیت مدارس نقش داشته باشند.

وی گفت: در سال تحصیلی جاری در ۸ استان، برنامه ایران – مهارت را با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برنامه ریزی کرده‌ایم که در یک درصد مدارس تمام استان‌ها اجرا شد و از معلمان و متخصصان مراکز دولتی و غیردولتی در آن استفاده شد.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، استقرار پایه دوازدهم را از اقدامات مهم آموزش و پرورش برای سال تحصیلی آینده عنوان کرد و افزود: همه استان‌ها در بخش تأمین و آموزش نیروی انسانی و تجهیز کتب درسی، بررسی‌های لازم را انجام داده‌اند و شرایط به نحوی است که برای سال تحصیلی آینده مشکلی نخواهیم داشت.

وی افزود: در حقیقت پایه دوازدهم اولین خروجی از ساختار ۳-۳-۶ هست و در کنکور ۹۸ دو نوع آزمون خواهیم داشت؛ یکی برای فارغ‌التحصیلان نظام قبلی و دیگری برای فارغ‌التحصیلان جدید و تأثیر سابقه تحصیلی در کنکور ۹۸ حدود ۳۰ درصد خواهد بود.

زرافشان خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در ورودی پایه هفتم مدارس نمونه دولتی بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش و بدون آزمون ورودی خواهد بود و تنها در مناطق کمتر برخوردار مدارس نمونه دولتی را خواهیم داشت و در دیگر مناطق، ثبت‌نام دانش‌آموزان، مدرسه محور است و اولویت با دانش‌آموزانی خواهد بود که در پایه ششم، ارزشیابی خیلی خوب کسب کرده‌اند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.