رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

گاف یوزپلنگی به سبک روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست

روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست خبر تصویربرداری از یوزپلنگ آسیایی در بهاباد یزد را با استفاده از عکسی قدیمی از یوزپلنگ‌های آفریقایی در زیستگاه‌های این قاره منتشر کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از تسنیم، صبح امروز روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، با انتشار مطلبی بدون عکس، از تصویربرداری از دو یوزپلنگ آسیایی در بهاباد خبر داد. خبری که با توجه به اظهارات مسئولان پیشین این اداره مبنی بر منقرض شدن یوزپلنگ در استان یزد بسیار مسرت‌بخش است. آنقدر مسرت‌بخش که مصور نبودن خبر را می‌توان به پای هیجان مسئولان روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست یزد گذاشت که هرچند هنوز تصاویر ثبت شده از یوزپلنگ‌ها به دستشان نرسیده، کوشیده‌اند این خبر خوش را با علاقه‌مندان حیات وحش به اشتراک بگذارند و در نتیجه، خبری کوتاه و بدون تصویر منتشر کرده‌اند تا پس از دریافت تصاویر مربوطه یا به خبر اضافه کنند و یا در قالب خبری مجزا به انتشار برسانند.

اما ساعاتی بعد، روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، برای آنکه ادعای تصویربرداری از یوزپلنگ‌‌ها را بدون ضمیمه کردن تصاویر مربوطه منتشر نکرده باشد در کمال شگفتی، خبر تصویربرداری از یوزپلنگ آسیایی در بهاباد یزد را با استفاده از عکسی قدیمی از یوزپلنگ‌های آفریقایی در زیستگاه‌های این قاره روی پورتال سازمان حفاظت محیط زیست منعکس می‌کند.

یوزپلنگ

اقدامی که نه تنها نشان از بی‌پروایی مسئولان روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در نشر ادعاهای خلاف واقع دارد بلکه عدم آشنایی مسئولان روابط عمومی تنها نهاد متولی حفاظت از حیات وحش کشور را با تفاوت دو زیرگونه یوزپلنگ به نمایش می‌گذارد؛ آن هم در جایی که یوزپلنگ آسیایی که شاخص‌ترین نماد جانوری کشور است و به جز ایران در هیچ‌کجای جهان زیستگاهی ندارد، به لحاظ ظاهری کاملاً با یوزپلنگ آفریقایی متمایز است.

البته، در حالی که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین ماه‌های ورودش به این سازمان از بی‌اهمیتی یوزپلنگ سخن می‌گوید، در حالی که مسافتی ۱۲ کیلومتری از یک جاده تاکنون دستکم هفت یوزپلنگ را به کام مرگ کشیده و اقدامی در راستای فنس‌کشی آن صورت نگرفته، در حالی که با وجود اقدامات نمایشی فراوان برای اثبات اهمیت یوز، هنوز آماری ولو تقریبی از جمعیت یوزهای کشور در دست نیست، در حالی که طرح تکثیر یوزپلنگ‌های به اسارت گرفته‌ شده در پارک پردیسان با وجود هزینه‌های بسیاری با شکست روبه‌رو شده و در حالی که با این همه، سازمان حفاظت محیط زیست همچنان داعیه‌دار موفقیت پروژه حفاظت از یوز است، نمی‌توان روابط عمومی این سازمان را آن‌قدرها هم بابت قالب کردن تصویر یوز آفریقایی به جای یوز آسیایی بهاباد یزد به مخاطبان شماتت کرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.