رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

راهکارهای آموزش و پرورش برای تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره راهکارهای آموزش و پرورش برای تامین تجهیزات مورد نیاز هنرستان‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از خانه ملت، علی الهیار ترکمن با اشاره به استقرار پایه دوازدهم در هنرستان‌ها و امکانات موردنیاز این مدارس، گفت: آموزش و پرورش برای تامین امکانات موردنیاز هنرجویان و دانش‌آموزان راهکارهای مختلفی تعریف کرده است؛ در راهکار نخست آموزش و پرورش توانست اعتبارات لازم برای تجهیز هنرستان‌ها را از سازمان برنامه و بودجه اخذ کند؛ مقرر است یکصد میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها به استان ها ابلاغ کرده تا در مدارس موردنیاز استفاده شود.

خرید خدمات کارگاهی از بخش غیردولتی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای در تامین تجهیزات هنرستان‌ها نقش مهمی دارد

وی با اشاره به دومین راهکار آموزش و پرورش برای فراهم کردن تجهیزات کارگاهی مورد نیاز هنرآموزان در هنرستان‌ها، بیان کرد: خرید خدمات کارگاهی از بخش غیردولتی و سازمان‌های فنی و حرفه‌ای در تامین تجهیزات نقش مهمی دارد در واقع در این مسیر هنرستان‌ها می‌توانند از امکانات این سازمان‌ها استفاده کنند.

الهیار ترکمن اظهار کرد: آموزش و پرورش در روش مذکور در رشته‌های کارو دانش با کارخانه‌های فعال و نیازمحور قراردادی منعقد می‌کند و دانش‌آموزان و هنرجویان واحدهای عملی خود را در این کارخانه‌ها و کارگاره‌ها سپری می‌کنند تا از یک سو با علم روز آشنا شوند و از سوی دیگر تجربه لازم برای استخدام در آینده را به دست آورند.

قرارداد با سازمان فنی و حرفه ای به منظور استفاده از تجهیزات

این مقام مسئول افزود: آموزش و پرورش در قراردادهایی با سازمان‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در تلاش است تا از امکانات و تجهیزات این سازمان‌ استفاده کند این سه اقدام می‌تواند نیازهای آموزش و پرورش در هنرستان‌ها را پوشش دهد.

حدود نهصد هزار دانش آموز در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش حضور دارند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته به دلیل استقرار پایه دوازدهم ۱۵۰ هزار نفر افزایش داشته است
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش درباره تعداد دانش‌آموزان و هنرجویان هنرستان‌ها در سال تحصیلی ۹۸-۹۷، توضیح داد: حدود نهصد هزار دانش آموز در دوره‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش حضور دارند که این تعداد نسبت به سال‌های گذشته به دلیل استقرار پایه دوازدهم ۱۵۰ هزار نفر افزایش داشته است.

وی در پاسخ به اینکه ۲۰ درصد عوارض گاز شهری برای تجهیز وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیات هنرستان‌ها در نظر گرفته شده است آیا تاکنون شرکت گاز پرداختی در این زمینه داشته، اظهار کرد: شرکت ملی گاز موظف است اعتبارت این حوزه را تخصیص دهد چراکه قانون است و دیوان محاسبات و سازمان بازرسی بر اجرای قانون نظارت دقیق و کامل دارند شرکت ملی گاز اعتبار را تامین و به فراخور در اختیار آمزوش و پرورش قرار می‌دهد.

اولویت آموزش و پرورش در استفاده از اعتبارات ۲۰ درصد عوارض گاز شهری تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی مدارس

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: محل مصرف ۲۰ درصد عوارض گاز شهری مشخص است و برای وسایل سرمایشی و گرمایشی و تجهیز هنرستان‌ها استفاده می شود اولویت آموزش و پرورش تجهیز وسایل گرمایشی و سرمایشی است تا خطری برای دانش‌آموزان مناطق مختلف ایجاد نشود در نتیجه تجهیز هنرستان ها در اولویت دوم قرار می‌گیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.