باورهای غلط بلای جان کبوتر چاهی

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: باورهای غلط مبنی بر موثر بودن گوشت کبوتر در درمان بیماری عامل شیوع شکار این پرنده شده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، پیمان زرین بیان کرد: وجود خرافه و باورهای غلط یکی از آسیب ها برای محیط زیست است.

وی افزود: شماری از افراد معتقدند که گوشت برخی از گونه های جانوری برای درمان بیماری موثر است و با این بهانه اقدام به شکار بی رویه پرندگان می کنند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ اظهار داشت: علاوه بر این لذت و حرص و ولع برای شکار و علاقه مندی افراد به طعم گوشت های خاص موجب تمایل آنها به شکار پرندگان شده است.

زرین یادآوری کرد: چندی پیش فردی میانسال اقدام به شکار غیرمجاز پنج قطعه کبوتر چاهی در محور گل تپه کرده بود که هنگام مشاهده تیم های گشتی محیط زیست پا به فرار گذاشت.

وی اضافه کرد: پس از تعقیب و گریز، خودروی شکارچی متخلف توقیف و از داخل آن لاشه کبوترهای شکارشده کشف و ضبط شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کبودرآهنگ گفت: پس از تشکیل پرونده برای این فرد متخلف در مرجع قضایی، این شکارچی علاوه بر پرداخت جریمه نقدی به پرداخت ضرر و زیان محیط زیست محکوم شد.

زرین اضافه کرد: با توجه به اینکه کبودرآهنگ فاقد منطقه حفاظت شده است بنابراین شمار پرونده های شکار گونه های جانوری شاخص کم اما در مقابل شکار و زنده گیری پرندگان زیاد است.

وی تاکید کرد: شکار و زنده گیری پرندگان وحشی با توجه به صادر نشدن پروانه شکار از سوی سازمان حفاظت محیط زیست تخلف است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
12 نظر
  1. محمد می گوید

    واقعا خجالت کشیدم از اینکه چند شخص مسن را بخاطر کفتر چاهی بازداشت کردن.محیط زیست اگه راست میگه جلوی شکار بی رویه ی گونه های در خطر انقراض رو بگیره،بره جلو کارخونه های آلاینده رو بگیره که ضررش به محیط زیست قابل جبران نیست، نه اینکه یه مشت آدم بدبخت رو بگیره

    1. ناشناس می گوید

      خرجشونو بدن شکار نکنن

  2. کورش می گوید

    واقعا”ملت ایران ممنون ومدیون چنین شکاربانهایی هستن.درود برشرفتون.افراد حریص و سودجو و منفعت پرست حتی از چنتا کبوتر هم نمیگزرن و بخاطر یه زره گوشت این بیچارها را بقتل میرسانند.این پرندگان وحیوانات بیچاره از هرگونه امکانات رفاهی که ماانسانها داریم محروم هستن وماانسانها بجای اینکه به آنها کمک کنیم و ازمشکلاتشان بکاهیم آنهارا به قتل میرسانیم.افراد سودجو و پست و کثیف اقدام به شکار یا کولبری و قاچاق وخلاف میکنند بعدمیگویند دولت خرجمان رابدهد تاخلاف وقاچاق نکنیم.دولت باید قاطعانه با اینگونه افراد برخورد وآنهارا سنگسار کند نه اینکه با جریمه جزئی آنهارا به شکارمجدد دعوت کند.اینگونه افراد ،افراد عادی نیستند وافرادی حریص و کثیف و پست هستند که حتی به دومثقال گوشت پرنده بیچاره هم رحم نمیکنن وبنفع خودشان به قتل میرسانند.

    1. احمد می گوید

      خدارو شکر که تو کاره ای نیستی .شکار در همه جای دنیا هست ولی دولت بودجه حیوانات رو به جیب نمیزنه ارزش قائل شدن میارن به فصل تخم جفت اضافه میکنن بعد ماه ها ی شکار هم معلوم میکنن سنگ سار این حرفا رو از کجا میاری بنظرم با این طرز تفکر با اسید پاشی هم موافقت کنی

    2. آدم معمولی می گوید

      داداش با حرفات ک موافق قوانین هست مخالف نیستم اما سنگ سار چرا؟مسلمونی دیگ جون آدما واست ارزش نداره بعد مدافع جون حیوانات شدی؟ داداش شما گوشت مصرف نمیکنید؟قاتل گاو و گوسفند نیستی؟
      بنظر من باید راه را جست ک چرا اینها رفتن شکار ؟
      مشکل چیه ک نمیشه گوشت کبوتر پرورش داد
      ک مردم میرن سراغ شکار یا اسمشو بزارم گوشت مفتی؟
      و و و؟

    3. ناشناس می گوید

      شما از روی شکم سیری این حرفها رو میزنی عزیزم. خودتو جای اون بنده های خدا بزار. بعد ببین گوشت گفتر که جز بهترین گوشتهاست بماند گوشت بزغاله مار هم گیرد بیاد میخوری. یه کم بیایم منطق داشته باشیم. همه جا احساسی حرف زدن خوب نیست.

  3. اسدی می گوید

    از قیافشون مشخصه که یه مشت قَتُ قوره هستن که به مادر خودشون هم رحم نمیکنن.میخای به پرنده بیچاره رحم کنن.دولت باید با این ارازل اوباش و خس وخاشاک شدیدا”برخورد کند تا درس عبرتی شود برای دیگر قوره ها.این قوره هایی هم که میان مینویسن برای چنتا کبوتر اینارو نباید میگرفتن ………،،اینها همه قَتُ و قوره هایی هستن که دستنشانده و اقوام همین قوره های دستگیرشده هستن

    1. احمد می گوید

      بنظرم خودت هم زیاد با قوره ها گشتی .

    2. ناشناس می گوید

      فت

    3. شنونده می گوید

      یارو حرف زدن بلد نیستی مجبورت نکردن بیای جلو مردم جفتک بندازی .قوره قوره

  4. ناشناس می گوید

    … به روحتون

  5. احمد می گوید

    سلام شما می فروشی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.