رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

زاهدان میزبان هنرمندان و گروه‌های موسیقی حماسی می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین» دی‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی حماسی و آیینی سرتاسر کشور به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایکنا، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان گفت: جشنواره ملی «ذکر و ذاکرین» دی‌ماه سال جاری با حضور هنرمندان و گروه‌های موسیقی حماسی و آیینی سرتاسر کشور به میزبانی زاهدان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هنرمندان فعال در زمینه موسیقی اقوام می‌توانند تا ۱۰ آذرماه آثار خود را در قالب‌های تک خوانی، تک نوازی، گروه خوانی و گروه نوازی به دبیرخانه جشنواره «ذکر و ذاکرین» در زاهدان ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بیان کرد: این جشنواره در سه قسمت «آواها و نغمات»، «همخوانی و همنوازی»، «همخوانی و همنوازی همراه با آیین‌های مذهبی اقوام ایرانی» برگزار می‌شود.

وی افزود: معرفی آیین‌های دینی و مذهبی، نمایش غنا و تکثر فرهنگی اقوام و مذهب در ایران، آشنا شدن نسل جوان و امروزی با مواریث گذشتگان، ایجاد نشاط معنوی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی و تولید آثار ارزشمند علمی و پژوهشی از اهداف برگزاری این جشنواره است.

مسگرانی اظهار کرد: موسیقی آیینی عبادی اقوام ایرانی شامل حماسی، آوازها، نغمات، آیین‌ها، مدح و منقبت پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)، مناجات، حکمت‌خوانی، حکایت‌خوانی مذهبی و معراج‌خوانی، آوازهای ستایشی و نیایشی نیز محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.