رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دقیقترین محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲ + نقشه

برای دور زدن دوربین های طرح ترافیک، مطلب دقیقترین محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲ به همراه نقشه کنترل آلودگی هوا را از دست ندهید.

اینتیتر ـ زینب حنایی؛ محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲ و مسیر بدون دوربین طرح ترافیک را می توانید در این مطلب مشاهده کنید. ساعت طرح ترافیک سال ۱۴۰۱ به دلیل آغاز فعالیت حضوری مراکز آموزشی و ادارات از پانزدهم فروردین تغییراتی داشته است که در ادامه به شرح آن پرداخته ایم. با ما همراه باشید.

دقیقترین محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲

در ادامه تصویری از دقیقترین محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲ و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۲ را مشاهده خواهید کرد. در این نقشه محدوده طرح ترافیک با خط بنفش و محدوده کنترل آلودگی هوا با خط قرمز مشخص شده است.

دقیقترین محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۱

جزییات طرح ترافیک و طرح آلودگی هوا ۱۴۰۲

عمار سعیدیان‌فر معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران درباره جزییات طرح ترافیک ۱۴۰۲ اعلام کرد: کما فی السابق هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان در محدوده کنترل آلودگی هوا دارد، در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور، “نصف تعرفه عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک” از وی دریافت می‌شود.

وی افزود: رزرو طرح ترافیک از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود و افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند، البته شهروندان می توانند عملیات رزرو را به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل و یا به صورت روزانه انجام دهند. تهرانی ها حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند البته در صورتی که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد؛ چراکه طبق مصوبه شورای ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

میزان جریمه ساکنان محدوده طرح ترافیک ۱۴۰۲ چقدر است؟

سعیدیان فر ادامه داد: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۵۲ هزار و ۵۶۰ تومان است؛ اما نخستین ورود و آخرین خروج خودروها ملاک محاسبه میزان پرداختی عوارض تردد در محدوده‌های طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا است و همچنین داشتن معاینه فنی برتر ملاک تاثیر گذاری بر روی قیمت تمام شده تردد است، بگونه ای که اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر پس از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۳۸۶ هزار و ۳۱۶ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده طرح ترافیک و۱۹۳ هزار و ۱۵۸ ریال به ازای هر روز تردد در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

وی افزود: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد محدوده و قبل از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ خارج از محدوده شود باید مبلغ ۸۲۷ هزار و ۸۲۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۴۱۳ هزار و ۹۱۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۰ وارد و بعد از ساعت ۱۶ از محدوده خارج شود باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

معاون بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران گفت: اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر قبل از ساعت ۱۰ ورود و خروج از محدوده داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزار و ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد. همچنین اگر خودروی دارای معاینه فنی برتر بعد از ساعت ۱۶ ورود و خروج داشته باشد باید مبلغ ۵۵۱ هزار و ۸۸۰ ریال به ازای هر روز در محدوده طرح ترافیک و ۲۷۵ هزارو ۹۴۰ ریال به ازای هر روز در محدوده کنترل آلودگی هوا بپردازد.

به چه کسانی سهمیه طرح ترافیک ۱۴۰۲ تعلق می گیرد؟

براساس گفته های معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، در حال حاضر  ۱۰۳ هزار تردد مجاز در طرح ترافیک ۱۴۰۱ وجود دارد، که تعداد ۵۳ هزار مجوز به افراد دارای سهمیه‌ های خاص تعلق می‌ گیرد و تعداد ۵۰ هزار مجوز، روزانه اخذ می‌ شوند.

بخش بندی سهمیه ها به شرح زیر است:

  • سهمیه‌ های خاص به جانبازان بالای ۲۵ درصد با میزان صفر
  • معلولین، خبرنگاران و بیماران خاص تخفیف ۹۰ درصدی
  • خودروهای آژانس با ضریب ۰٫۴
  • خودروهای سواری عمومی، سرویس مدارس و خودروهای آموزشگاه‌های رانندگی، ضریب ۰٫۳
  • اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها با پلاک «ع» صفر است.

نحوه ثبت نام طرح ترافیک۱۴۰۲ چگونه است؟

شهروندانی که قصد دارند به صورت روزانه در محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۱ تردد داشته باشند باید قبل از اولین ورود، به سایت  https://my.tehran.ir مراجعه کرده و اطلاعات شخصی و خودرویشان ثبت کنند. اطلاعات مورد نیاز شامل مشخصات مندرج بر روی کارت ملی، سند مالکیت خودرو و نیز بارگذاری تصویر آنها در وب سایت مذکور است.

طبق مراحل زیر برای ثبت نام در سامانه تهران من اقدام کنید:

۱.  گزینه ثبت نام در قسمت بالای سمت چپ وب سایت تهران من انتخاب کنید.

۲. در این بخش پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، نام کاربری، رمز عبور، آدرس ایمیل، شماره موبایل و در صورت تمایل تصویر کارت ملی خود را وارد بارگذاری کنید.

۳- سپس پیامک کد فعال سازی ارسال می‌ شود و با وارد کردن آن، پیغام ثبت نام موفقیت آمیز در مرورگرتان نمایش داده می‌ شود.

۴- پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در قسمت سمت راست صفحه منوی داشبورد من وجود دارد که به عنوان میانبر برای شما است و می توانید از طریق آن از خدمات مختلف سایت استفاده کنید.

۵- برای ثبت خودرو و یا خودروهای خود در این سامانه، روی گزینه خودروهای تحت پوشش من که در سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید.

۶- سپس صفحه‌ای برایتان باز می‌ شود که باید روی گزینه افزودن کلیک کنید.

۷- در این مرحله باید شماره VIN که روی کارت شناسایی خودرو نوشته شده است و شماره پلاک خودرو خود را وارد کنید و روی گزینه مرحله بعد کلیک کنید.

۸- سپس پیام «شماره پلاک و شماره VIN با هم تطابق ندارد. در صورت اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده برای ادامه فرایند، دکمه تایید را کلیک کنید» به شما نشان داده می‌ شود که در صورت درست بودن اطلاعات، باید روی گزینه «تایید» کلیک کنید.

۹- در ادامه صفحه‌ ای برایتان باز می‌ شود که باید اطلاعات تکمیلی خودرو خود را وارد کنید. این اطلاعات شامل «شماره VIN»، «سال ساخت»، «شماره موتور»، «شماره شاسی»، «رنگ»، «تصویر کارت ماشین» و «تصویر شناسه مالکیت خودرو» است.

۱۰- بعد از پر کردن اطلاعات، روی گزینه «ثبت» کلیک کنید در نهایت خودرو شما در سامانه ثبت خواهد شد.

۱۱- پس از ثبت خودرو می توانید وارد بخش “فهرست تردد” شده و تاریخ ورود و خروج خود را به محدوده طرح ترافیک کنترل کنید. در صورت تمایل می توانید بدهی مربوطه را نیز پرداخت کنید.

۱۲- مبلغ پرداختی از بابت ثبت درخواست انتخاب روز برای ورود به محدوده‌ی طرح ترافیک، در حساب شما مسدود خواهد شد.

۱۳- سپس از منو سمت راست بخش خدمات طرح ترافیک درخواست انتخاب روز را انتخاب کنید و روز و تعداد تردد را مشخص کنید تا مبلغ مورد نظر در نمایش داده شود و ثبت نهایی را کلیک کنید.

۱۴- چنانچه اعتبار حساب شهروندی شما به اندازه باشد، پیام ثبت درخواست به شما نمایش داده می شود و چند دقیقه بعد درخواست شما برای تردد فعال خواهد شد.

۱۵- درخواست‌‌ های ثبت ‌شده شما برای حساب شهروندی شما خواهد بود و محدود به پلاک خودرو نیست و به ترتیب و به طور خودکار برای اولین خودروی حساب شما که در محدوده طرح ترافیک وارد می‌‌شود، توسط سامانه تخصیص خواهد یافت.

دانلود فایل کامل اطلاعات و توضیحات لازم جهت ثبت نام

برخی از سوالاتی که در مورد محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۱ دارید : 

آیا برای خارج شدن از طرح ترافیک توسط دوربین ها جریمه می شوم؟

در صورت عدم رزرو آرم طرح ترافیک در سامانه حساب شهروندی، هر نوع تردد و یا خروج از محدوده طرح ترافیک مشمول جریمه و همچنین پرداخت عوارض خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

شهروندان به این نکته توجه داشته باشند که هر نوع تردد یا خروج از محدوده ی طرح زوج و فرد در صورت مغایرت پلاک با روز مورد نظر، مشمول جریمه می گردد.

محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۱ کجاست؟

آنطور که در نقشه دوربین های طرح ترافیک نشان میدهد، مرز محدوده طرح ترافیک و محل دوربین های طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و هفده شهریور می باشد. مسیر بدون دوربین طرح ترافیک در خارج از این محدوده قرار دارد.

محدوده طرح آلودگی هوا کجاست؟

جدیدترین نقشه دوربین های طرح زوج و فرد نشان می دهد که ضلع شرقی محدوده زوج و فرد بزرگراه امام علی (ع)، ضلع جنوبی بزرگراه بعثت، ضلع غربی بزرگراه نواب و چمران و ضلع شمالی آن بزرگراه همت است. نقشه دوربین های طرح آلودگی هوا را مشاهده خواهید کرد.

روال خرید آرم طرح ترافیک از طریق موبایل به چه صورت است؟

شهروند گرامی برای تهیه مجوز طرح روزانه صرفاٌ می توانید از طریق تلفن همراه  با شماره گیری کد #۱*۳*۱۳۷* اقدام نمایید.

محدوده طرح ترافیک محدوده مرکزی شهر را دربرگرفته چرا از حجم این محدوده کم نمیشود؟ تکلیف ما که ساکن محدوده محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۱ هستیم چیه ؟

قانون محدودیت تردد در محدوده طرح ترافیک مصوب شورای انقلاب بوده و تعیین مرز محدوده و زمان اجرای آن بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی ترافیک می باشد. بدیهی است این شرکت در تعیین این محدوده دخالتی نداشته و هرگونه تغییر در مرز های قانونی محدوده به عهده شورای عالی ترافیک می باشد.

دانلود فایل کامل پرسش های متداول در مورد طرح ترافیک و زوج و فرد

تخفیف ۲۰ درصدی برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر

همه خودروها می‌توانند، معاینه فنی برتر اخذ کنند؛ چراکه تنها تفاوتی که میان معاینه فنی برتر و معمولی وجود دارد، این است که خودرو در دور ۲۵۰۰ RPM نیز باید خروجی آن اندازه گیری شود؛ لذا بیشتر به تنظیم موتور و اصلاح آن توجه می‌شود و هر خودرویی که بتواند معاینه فنی معمولی اخذ کند می‌تواند با تنظیم موتور و تعمیرات، معاینه فنی برتر هم اخذ کند.

تنها خودرویی که تاکنون نتوانسته حتی یک معاینه فنی برتر هم بگیرد “نیسان” است  که تکنولوژی تولید آن قدیمی و کهنه است.

تفاوت قیمت عوارض برای خودروهایی که معاینه فنی برتر دارند با خودروهایی که معاینه فنی معمولی دارند ۲۰ درصد یعنی حدود یک میلیون تومان است، در این شرایط برای افرادی که با خودرویشان مدام در محدوده طرح ترافیک تردد می‌کنند صرف دارد که معاینه فنی برتر اخذ کنند.

 چه خودروهایی از پرداخت عوارض معاف هستند؟

فقط برای پلاک ویلچر “ژ” عوارض رایگان در نظر گرفته شده است، در مصوبه شورای ترافیک تهران مشخصا ذکر شده است که خودروهای تاکسی‌ها، اتوبوس، خودروهای امدادی اعم از اورژانس، آتش نشانی و خودروهایی که اجازه نصب چراغ گردان سقفی دارند معاف از عوارض هستند و خودروهای پلاک انتظامی نیز مجاز به ورود به طرح ترافیک هستند پلاک نظامی شامل این مسئله نمی‌شود و معاف نیست!

تکلیف خودروهای پلاک شهرستان برای ورود به محل دوربین های طرح ترافیک ۱۴۰۲ چیست؟

دقت داشته باشید که اجرای طرح ترافیک جدید فقط برای خودروهای پلاک تهران نیست و خودروهای پلاک شهرستان نیز می‌تواند با داشتن معاینه فنی با پرداخت عوارض در محدوده طرح تردد کنند و نرخ عوارض تردد هم برای آنان بر اساس معاینه فنی معمولی محاسبه می‌شود. البته معاینه فنی برتر را همه خودروها از جمله خودروهای پلاک شهرستان می توانند بگیرند ولی فعلا فقط در مراکز معاینه فنی تهران این نوع معاینه صادر میگردد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
9 نظر
  1. سحر داوودی می گوید

    مرسی فقط ای کاش pdf هاشو رو هم می نوشتین توی مطلب که نخوایم دانلودش کنیم
    بازم مرسی خیلی کامل بود

  2. سپیده رهاپور می گوید

    چقدر خوب بود این مطلب و به روز بقیه سایت ها همه قدیمی هستن
    ممنون از شما

    1. میلاد می گوید

      مرسی برای به روزرسانی

  3. احمد کرمانشاهی می گوید

    عالی بود دست شما درد نکنه خسته نباشید
    من مخاطب ثابت شما هستم

  4. فرزاد فراهانی می گوید

    تکلیف طرح ترافیک و طرح زوج و فرد سال ۹۸ چی شد بالاخره این دو تا با هم یکی می شن یا نه خیلی ها براشون مهمه مخصوصا اونایی که با ماشین کار می کنن اگه ممکنه یه خبرم در این مورد اطلاع رسانی کنید به خاطر این مطلب هم ممنونم کامل بود.

  5. دیبا امیری می گوید

    ممنون برای مطلب خوبتون حیف من دیر خوندم امروز از وسط خیابون انقلاب رد شدم به امید ویز نگو اونجا طرح بوده 🙁

  6. ناشناس می گوید

    ممنون مطلب بسیار کاملی بود

  7. ناشناس می گوید

    دست شما درد نکنه ممنون از سایتتون

  8. سعید سعیدی می گوید

    اگر ماشینی معاینه فنی نداشته باشه چقدر جریمه میشه و ایا هر دوربین که بگیره یا یکبار در روز
    و خارج از طرح هم بدون معاینه جریمه میشه
    متشکرم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.