رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد

برخی از کتاب‌ها آگاهی رسانند، برخی تاثیر گذارند، تعدادی از آن‌ها سرگرم‌کننده اند، بخشی هم جنبه آموزشی دارند. در این میان کتاب‌هایی هستند که زندگی شما را متحول می‌کنند ما در دو بخش تعدادی از این کتاب‌ها را که ممکن است زندگی شما را دگرگون کنند را خدمت تان معرفی می کنیم.

تسلی‌بخشی‌های فلسفی – آلن دو باتن

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، کتاب تسلی بخشی‌های فلسفه، اثری نوشته‌ی آلن دوباتن است که نخستین بار در سال ۲۰۰۰ وارد بازار نشر شد. این کتاب، اثری جذاب و به واقع تسلی بخش است که ثابت می‌کند فلسفه می‌تواند گنجینه‌ای بی پایان از مرهم‌هایی برای رنج‌های زندگی روزمره‌ی انسان باشد. گزاف نیست اگر بگوییم تنها دوباتن می‌توانست به این شکل از خِرد‌های کاربردی در آثار برخی از بزرگترین متفکرین تاریخ پرده بردارد. دوباتن با تقسیم بندی این اثر به شش بخش (هر بخش به یک مشکل روحی و فیلسوف مناسب با آن می‌پردازد)، تسلی بخشی‌های خود را به بهترین شکل ممکن به مخاطب عرضه می‌کند: او برای عدم محبوبیت از سقراط، برای نداشتن پول کافی از اپیکور، برای استیصال از سنکا، برای نابسنده بودن از میشل دو مونتنی و برای قلب‌های شکسته از شوپنهاور (تاریک ترینِ این متفکرین و به شکلی متناقض، شادی بخش ترینِ آن ها) کمک می‌گیرد. تسلی مربوط به حسادت و کلام پایانی کتاب از نیچه است: «هر چیزی که باعث شود احساس بهتری داشته باشیم، لزوماً برایمان خوب نیست.»

معرفی تئوری انتخاب – ویلیام گلسر

دکتر ویلیام گلسر در کتاب تئوری انتخاب، روانشناسی جدیدی را معرفی می‌کند که اگر به درستی به آن عمل شود، می‌تواند ناتوانی‌های متداول ما را در ارتباط درست با دیگران به طور کلی دگرگون سازد؛ ناتوانی‌هایی که ریشه‌ی تقریباً تمامی نارضایتی هایمان در زندگی هستند. به عقیده‌ی گلسر، ما برای پیشرفت در ارتباطات انسانی باید روانشناسی مجازات گر و سرکوب گرانه را کنار بگذاریم. برای مثال، او استدلال می‌کند که اگر شما در حال حاضر در رابطه‌ای ناخوشایند هستید، یکی از شما یا هر دویتان در حال استفاده از روانشناسی کنترل گرانه‌ی بیرونی بر دیگری است. برخلاف چیزی که احتملاً به آن باور دارید، مشکلات ما نه در گذشته بلکه همیشه در حال حاضر ریشه دارند. برای داشتن یک زندگی بهتر، باید لحظه‌ی حال را به جای گذشته‌ای که دیگر وجود ندارد، تغییر دهیم.

انسان در جستجوی معنی – ویکتور فرانکل

کتاب انسان در جستجوی معنی، اثری نوشته‌ی ‏‫ویکتور فرانکل است که اولین بار در سال ۱۹۴۶ چاپ شد. شرح حال بسیار تأثیرگذار فرانکل با توصیف زندگی در کمپ‌های مرگ متعلق به نازی‌ها و درس‌هایی معنوی از چگونگی جان به در بردن از شرایطی غیرقابل تحمل، برای نسل هاست که مخاطبین را مسحور خود کرده است. فرانکل در بین سال‌های ۱۹۴۲ تا ۱۹۴۵ در چهار کمپ مختلف از جمله آشویتز به کار گرفته شد در حالی که پدر و مادر، برادر و همسرِ حامله اش جان باختند. فرانکل که روانپزشک است، بر اساس تجربیات خود و افرادی که بعد‌ها درمان کرد، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم بلکه می‌توانیم چگونگی مواجهه با آن را انتخاب کنیم، در آن معنا بیابیم و با هدفی احیا شده به مسیر زندگی ادامه دهیم. این تئوری فرانکل که لوگوتِراپی یا معنادرمانی نام دارد، بیان می‌کند که نیروی محرکه‌ی اصلی در ما انسان ها، نه رسیدن به لذت بلکه کشف و پیگیری چیز‌هایی است که در ذهنمان، آن‌ها را دارای معنا می‌دانیم. این کتاب فوق العاده موفق تا زمان مرگ فرانکل در سال ۱۹۹۷ به فروشی بالغ بر ده میلیون نسخه دست یافت و به بیست و چهار زبان ترجمه شد. ‬‬‬

حکایت دولت و فرزانگی – مارک فیشر

کتاب حکایت دولت و فرزانگی، اثری تأثیرگذار و فوق العاده پرفروش نوشته‌ی مارک فیشر است که اولین بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد. آیا افرادی که به موفقیت می‌رسند از آن‌هایی که فقط رویای موفقیت را دارند، بیشتر و سخت‌تر کار می‌کنند؟ آیا آن‌ها باهوش تر، خوش شانس‌تر و بی رحم‌تر هستند؟ و آیا موفقیت مالی، خوشحالی و سعادت را به دنبال دارد؟ این‌ها سؤالاتی اساسی هستند که همه‌ی انسان‌ها به نوعی با آن‌ها درگیرند. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، با استفاده از شخصیتی سالخورده، خردمند و دولتمند به شکلی فراموش نشدنی به این سؤالات پاسخ می‌دهد. این حکیم که رازِ حقیقیِ یک‌شبه ثروتمند شدن را درک کرده، به تعلیم و تربیت مرد جوانی می‌پردازد که آرزو‌هایی به ظاهر دست نیافتنی در سر دارد و محدودیت‌ها و روزمرگی‌های زندگی او را مستأصل ساخته اند. شخصِ حکیم با درس‌هایی کاربردی و ملموس، از تفکرات و اقداماتی پرده برمی دارد که می‌توانند ذهنیت ثروتمند شدن را در هر کسی ایجاد کنند.

چهار میثاق – دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق، اثری نوشته‌ی دون میگوئل روئیز است که اولین بار در سال ۱۹۹۷ به انتشار رسید. روئیز در این کتاب تکان دهنده و الهام بخش، پرده از سرچشمه‌ی باور‌های محدودکننده‌ای برمی دارد که ما را از لذت زندگی محروم می‌کنند و رنج‌ها و اضطراب‌هایی غیرضروری را به وجود می‌آورند. این اثر آموزنده که بر پایه‌ی خِرد باستانیِ فرهنگ سرخپوستان «تولتک» شکل گرفته، نقشه‌ی راهی را پیش روی مخاطبین قرار می‌دهد که می‌تواند به سرعت، زندگی انسان‌ها را دگرگون سازد و آن‌ها را با تجربه‌ای جدید و ناب از آزادی، خوشحالی واقعی و البته عشق آشنا کند. کتاب چهار میثاق، اثری ساده، اما بسیار شگرف است که بدون شک، دریچه‌ای جدید را به سوی دنیایی لذت بخش‌تر و زیباتر برای مخاطبین خود باز می‌کند.

 هنر شفاف اندیشیدن – رولف دوبلی

کتاب هنر شفاف اندیشیدن، اثری بسیار موفق و پرفروش نوشته‌ی رولف دوبلی است که نخستین بار در سال ۲۰۱۱ وارد بازار نشر شد. این کتاب با ارائه‌ی نثری جذاب و مثال‌هایی ملموس و کاربردی، نگاهی روشنگرانه به شیوه‌ی تفکر و استدلال انسان و همچنین اثری ضروری برای کسانی است که درگیر گرفتن تصمیمات بزرگی در زندگی شان هستند. تا به حال برایتان پیش آمده وقتتان را صرف چیزی کرده باشید که درنهایت، ارزش زمانتان را نداشته است؟ تا به حال به انجام کاری ادامه داده اید که می‌دانستید برایتان مضر بوده است؟ آیا گاهی اوقات موفقیت را از آنِ خود دانسته اید و شرایط بیرونی را مسئول شکست هایتان تلقی کرده اید؟ این ها، مثال‌هایی از تعصباتِ شناختی یا همان اشتباهات ساده‌ای هستند که همه‌ی ما هر روز مرتکب می‌شویم. اما با شناخت این موارد و درک چگونگی مقابله با آن ها، می‌توان از این خطا‌ها اجتناب کرد و تصمیمات بهتر و مفیدتری گرفت، چه تصمیمات مربوط به زندگی شخصی و چه تصمیمات تجاری و حرفه ای.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.