درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

در مطلب درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید به سوالاتی نظیر پیرترین پیرترین رییس جمهور آمریکا کیست؟، کدام یک از رییس جمهورهای آمریکا ترور شدند؟ و … پاسخ می دهیم.

اینتیتر – آرش شایان؛ دیگر زمانی به انتخابات جنجالی ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا باقی نمانده است و تاکنون نظرسنجی ها جو بایدن را پیروز و دونالد ترامپ را مغلوب انتخابات نشان داه اند اما باید صبر داشت و دید که روز انتخابات، همانند چهار سال گذشته ورق به نفع حزب جمهوری خواه برمی گردد یا که نه.

به بهانه انتخابات ریاست جمهوری امریکا خواستیم مروری بر تاریخ دوره های ریاست جمهوی آمریکا داشته باشیم و به سوالاتی جالب درباره رییس جمهورهای آمریکا پاسخ دهیم.

پیرترین رییس جمهور آمریکا کیست؟

پیرترین رییس جمهور امریکا همین چهار سال پیش بر سکان ریاست جمهوری ایالات متحده نشست و او کسی نیست جز جناب آقای دونالد ترامپ تاجر که در زمان پیروزی اش ۷۰ سال سن داشته است.

قبل از او رونالد ریگان رکورددار پیرترین نامزد ریاست جمهوری بود که برای این مقام پس از سه بار تلاش انتخاب شد. او در آن زمان ۶۹ سال سن داشت. جالب است بدانید رونالد ریگان در کار هنرپیشگی نیز دستی داشته و اولین رییس جمهور بازیگر آمریکاست.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

کدام یک از رییس جمهورهای آمریکا ترور شدند؟

تاریخ در ترور ریس جمهورهای آمریکا ید طولایی دارد. به طوری که چهار نفر از چهل و پنج رییس جمهور آمریکا ترور شده اند. آبراهام لینکلن، نخستین رییس جمهوری بود که در آمریکا به دست مخالفانش کشته شد. وی شانزدهمین رییس جمهور آمریکا بود و دلیل ترورش را لغو قانون برده داری عنوان کردند.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

دومین رییس جمهوری به کام ترور کشیده شد، جیمز آبرام گارفیلد، بیستمین رییس جمهور آمریکا بود.

سومین رییس جمهور ترور شده آمریکا ویلیام مک کینلی جمهوری خواه بود که بیست پنجمین رییس جمهور این کشور به شمار می رفت.

جان اف کندی دموکرات نیز آخرین رییس جمهور ترور شده آمریکاست که دلایل ترور او همچنان در هاله ای از ابهام است. رونالد ریگان هم مورد سوءقصد قرار گرفت و جان سالم به در برد.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

نکته جالبی که در خصوص این ترورها وجود دارد این است که همگی به دست مخالفان داخلی صورت گرفته است. همچنین برخی اعتقاد دارند که نظام حاکم بر آمریکا دست به چنین ترورهایی زده است.

کدام یک از رییس جمهورهای آمریکا فقط یک دوره سرکار بودند؟

جان آدامز، اولین رییس جمهور ایالات متحده که نتوانست برنده دور دوم انتخابات شود. وی در دوران ریاست جمهوری اش به این علت که فرانسه کشتی تجاری آمریکا را در بندری حوالی نیویورک ضبط کرده بود، با این کشور وارد جنگی کذایی شد.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

او در انتخابات دور دوم، بعد از دو کاندیدای حزب جمهوری‌خواه، در مقام سوم ایستاد و آن سال توماس جفرسون رییس جمهور جدید کشور شد.

جان کویینسی آدامز، شخص دیگری از خاندان آدامز بود که نتوانست در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری خود پیروز شود. از بخت بد او در دوران ریاست جمهوری اش شکاف های عمیقی در حزب جمهوری خواه دموکراتیک به وجود آمده بود و عملا اجازه کار کردن از او را گرفت.

و اما رییس جمهور بعدی مارتین فن بیورن بود که نتوانست در سال ۱۸۴۰ برای بار دوم انتخاب شود، اما گرور کلیولند ثابت کرد باخت در انتخابات جلوی تکیه زدن به منصب ریاست جمهوری برای دور دوم را نمی‌ گیرد.

کلیولند دموکرات بعد از پیروزی در انتخابات‌های ۱۸۸۴ و ۱۸۹۲،بیست و دومین و بیست چهارمین رییس جمهور ایالات متحده شد.

او در سال ۱۸۸۸ نیز برنده آرای عمومی شد اما آرای الکترال را به بنجامین هریسون باخت که برای چهار سال بعد رییس جمهور شد. اما در ۱۸۹۲ آقای کلیولند آقای هریسون را شکست داد تا دوباره بر منصب ریاست جمهوری تکیه زند. اینطور شد که آقای هریسون به پنجمین رییس جمهور یک دوره ای آمریکا تبدیل شد.

ویلیام هاوارد تفت رییس جمهور بعدی ایالات متحده بود که ۲۰ سال بعدتر در ۱۹۱۲ نتوانست برنده دور دوم انتخابات خود باشد.

هربرت هوور در سال ۱۹۲۸ به ریاست جمهوری برگزیده شد. ریاست جمهوری او تحت سایه رکود اقتصادی ۱۹۲۹ قرار گرفت و اکثر وقت خود را صرف بهبود وضعیت اقتصادی کشور کرد. اما اقتصاد کشور تا انتخابات سال ۱۹۳۲ احیا نشد که موجب باخت او به فرانکلین دی روزولت گشت.

جرالد فورد نه تنها نتوانست برنده دور دوم انتخابات ریاست جمهوری باشد بلکه در واقع هیچ وقت برنده آرای عموم مردم در یک انتخابات نشد. به این دلیل که او بعد از استعفای ریچارد نیکسون به خاطر رسوایی واترگیت، رییس جمهور ایالات متحده شد و از ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۷ بر این منصب تکیه زد اما انتخابات ۱۹۷۶ را به جیمی کارتر باخت.

جورج اچ دبلیو بوش آخرین رییس جمهوری است که از پیروزی مجدد در انتخابات بازماند. او در انتخابات ۱۹۹۲ به بیل کلینتون از حزب دموکرات باخت.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

باهوش ترین رییس جمهور آمریکا کسیت؟

در مطلب درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید به بررسی هوش رییس جمهورهای آمریکا نیز پرداخته ایم. جان کویینسی آدامز با ۱۶۸.۸ IQ باهوش ترین رییس جمهور آمریکا بوده است.

اگرچه وی تنها یک دوره بر این منصب تکیه زده بود اما هجده سال هم در مجلس نمایندگان خدمت کرد. وی همچنین مسئول پایان جنگ ۱۸۱۲ نیز بوده است.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

دونالد ترامپ مقام دوم را در رده باهوش ترین روسای جمهور آمریکا کسب کرده است. وی از IQ 156 بهره مند است.

او در دوران نوجوانی به آکادمی نظامی نیویورک می‌رفت اما در نهایت به مدرسه‌ی وارتون دانشگاه پنسیلوانیا رفت چون تنها جایی بود که رشته‌ی مرتبط با املاک و مستغلات داشت.

سومین رییس جمهور باهوش آمریکا، توماس جفرسون با IQ 153.8 است. او به طرز عجیبی باهوش بود. به علاوه در دوران اولیه‌ی توسعه‌ی این کشور یک رهبر واقعی بود.

درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید

سخن آخر

تاریخ و رازهایی که در دل آن نهفته است همواره برای بشریت جذاب بوده است. از یک سو از آن به عنوان مشعلی برای نگریستن به مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی دوران خود بهره برده اند. از سویی دیگر با تحلیل تاریخ برای آینده هدف هایی تعیین و راه هایی برای رسیدن به آن ها ترسیم کردند. جدای از همه این مباحث، تاریخ وجه های مبهم و تاریکی نیز دارد که هر کسی از آن وجوه تعبیری دارد و میتواند به نفع خودش داستان را تغییر دهد. در مطلب درباره رییس جمهورهای آمریکا بخوانید سعی کردیم وجه هایی از تاریخ آمریکا را برای شما مخاطبمان عزیز به نمایش بگذاریم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظر
  1. سعید می گوید

    ترامپ هم به جرگه رئیس جمهورهای یک دوره ای آمریکا پیوست

  2. ابوعلی سینا می گوید

    چه مطلبه جالبی ولی اگر تعداد بیشتری رو از این ۴۵ تا میگفتید بهتر بودا خیلی مطلب کامل تر میشد منم میتونستم توی تحقیق دانشگاهم ازش استفاده کنم البته دیگه الان شدن ۴۶ تا بایدنم اضافه شد عکس اول هم خیلی خوب بود نمیدونم من از عکس مطلبو پیدا کردم نمیدونم چرا خود مطلب به این خوبی توی صفحه اول گوگل نبود ولی بازم دستتون درد نکنه موفق باشید

    1. سید عباس کاشانی می گوید

      رئیس جمهور های آمریکا به ما چه ربطی دارن که باید اینهمه هم مطلب راجع بهشون بخونیم، دو تا مطلب راجع به رئیس جمهورها و رهبرای خودمون بذارید

  3. مرتضی می گوید

    ببینم کدوم یکی از این رییس جمهورا عکسشون تا حالا روی دلار چاپ شده میشه اینم بگین ؟!!

    1. ناشناس می گوید

      جرج واشنگتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.