تویوتا هایلندر ۲۰۲۱ برای اولین بار وارد بازار اروپا شد

تویوتا در حال معرفی نسل جدید هایلندر برای بازارهای اروپای غربی بوده و این شاسی‌بلند هفت‌نفره را برای اولین بار وارد قاره همیشه‌سبز کرده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از پدال، تویوتا هایلندر ۲۰۲۱ جدید که یک پله بالاتر از راو ۴ قرار گرفته فقط با چهارمین نسل قوای محرکه هیبریدی این برند در دسترس خواهد بود. این مجموعه ترکیبی از پیشرانه بنزینی ۲.۵ لیتری و واحدهای الکتریکی و باتری نیکل-فلز هیدرید است. پیشرانه درون‌سوز چرخ های جلو را به حرکت درمی‌آورد درحالی‌که پیشرانه‌های الکتریکی در اکسل عقب قرار گرفته و مجموعه باتری نیز زیر ردیف دوم صندلی‌ها جا خوش کرده است.

قدرت ترکیبی از مجموعه برابر با ۲۴۴ اسب بخار بوده و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۸.۳ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعتی می‌شود. تویوتا مدعی است این شاسی‌بلند جدید می‌تواند در حالت الکتریکی حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر در ساعتی داشته باشد.

هایلندر ۲۰۲۱ از حالت‌های رانندگی اکو، نرمال، اسپورت و تریل سود می‌برد که هر چهار حالت را حتی در زمانی که خودرو در وضعیت تمام الکتریکی قرار دارد می‌توان انتخاب کرد. تویوتا همچنین گیربکس CVT را به‌روز کرده و مدعی است نسبت‌های جدید دنده باعث بهبود مصرف سوخت شده و به لطف اصلاحات اعمال شده، این گیربکس سر و صدای کمتری دارد.

خب صحبت از سر و صدا شد و باید گفت هایلندر ۲۰۲۱ دارای شیشه جلوی آکوستیک و همچنین متریال سرکوب‌کننده صدای بیشتر در بخش‌هایی همچون قوس چرخ ها، سقف، داشبورد و… می‌باشد.

تمامی تریم های هایلندر ۲۰۲۱ اروپا از ورود هوشمند، چراغ‌های جلوی LED، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه‌ای، صندلی‌های گرم شونده و شارژ بی‌سیم گوشی هوشمند سود می‌برند. نسخه پایه این شاسی‌بلند سه ردیفه همچنین به نمایشگر ۷ اینچی در پشت آمپرها، نمایشگر مرکزی ۸ اینچی و بسته ایمنی تویوتا مجهز شده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.