متداول ترین جرایم سایبری کدامند؟ + اینفوگرافیک

در اینفوگرافیک زیر مشاهده می کنید که متداول ترین جرایم سایبری کدامند؟

به گزارش اینتیتر به نقل از استاتیستا، هفته گذشته اطلاعات شخصی صدها میلیون کاربر فیس بوک در یک انجمن آنلاین پخش شد.

به گزارش بیزینس اینسایدر، اطلاعات منتشر شده شامل نام نمایه، شناسه فیس بوک، شماره تلفن و در برخی موارد آدرس ایمیل ۵۳۳ میلیون کاربر در ۱۰۶ کشور است و این موضوع ناشی از حمله ای است که به سال ۲۰۱۹ بازمی گردد.

هفته گذشته فیس بوک در یک پست به این موضوع پرداخت و گفت که این داده ها از طریق روزنه ای که در سیستم عامل وجود داشته، به دست آمده  و با هک کردن این سیستم صورت نگرفته است. به این صورت که مجرمین از ویژگی های طراحی شده فیس بوک برای کمک به کاربران در یافتن دوستانشان از طریق وارد کردن شماره تلفن، سو استفاده کردند. به گفته شرکت فیس بوک این روزنه بسته شده است.

در حالی که فیس بوک خاطرنشان کرد که اطلاعات درز شده شامل اطلاعات مالی یا رمزهای عبور نیست، اما این نکته بسیار اهمیت دارد که بدانید، مجموعه داده های ساختاری که کاربران را به آدرس های ایمیل و شماره تلفن متصل می کند، راه را برای کلاهبرداری، اسپمرها و سایر انواع مجرمان اینترنتی باز می گذارد.

بر اساس گزارش اخیر FBI در مورد جرایم اینترنتی، سال گذشته دویست و چهل و هزار و سیصد و چهل و دو نفر آمریکایی قربانی حملات فیشینگ شدند. از این رو فیشینگ به متداول ترین نوع جرایم اینترنتی تبدیل شده است.

مترجم: آوا سپهر

متداول ترین انواع جرایم سایبری کدامند؟

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.