رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

میان رده جدید سامسونگ رسماً معرفی شد

سامسونگ با عرضه بیشتر میان رده‌های خود، توانست سهم فروش خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهد. سری گلکسی M و گلکسی A، بیشترین سهم را در این موضوع داشتند. اکنون، سامسونگ قصد دارد تا شانس خود را با عرضه گوشی‌های جدید از سری Galaxy F، امتحان کند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ترنجی، جدیدترین گوشی این سری، گلکسی F52 5G سامسونگ است. در این مطلب، به جزئیات رونمایی از دستگاه میان رده جدید سامسونگ خواهیم پرداخت.

سامسونگ پیش از این، گوشی‌ با ارزشی مانند گلکسی F62 را روانه بازار کرده بود. این گوشی هوشمند، به تراشه پرچمدار Exynos 9825 و باتری ٧,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی مجهز شده بود.

پس از عرضه این محصول، گوشی‌های جدیدی از سامسونگ لو رفتند. گوشی Galaxy F52 5G، یکی از همین محصولات است. پیش از این، تصاویر زنده گلکسی F52 5G را مشاهده کردیم. اما به گزارش Fonearena، سامسونگ بالأخره از گوشی گلکسی F52 5‌‌G خود در چین رونمایی کرده است. همان طور که قبلاً گفته بودیم، این گوشی ابتدا در چین عرضه می‌شود. اما ممکن است در نهایت شاهد عرضه این گوشی با نامی دیگر، مانند گلکسی F62 باشیم.

مشخصات فنی گلکسی F52 5G سامسونگ

گوشی Galaxy F52 5G، به عنوان میان رده جدید کمپانی مشهور کره‌ای شناخته می‌شود. این میان رده، تا حدودی با دیگر میان رده‌های سامسونگ، متفاوت است.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

ابتدا از بخش ارتباطات شروع می‌کنیم. گلکسی F52 5G سامسونگ، از اینترنت ۵G در دو حالت SA و NSA پشتیبانی می‌کند. وای فای دو بانده و بلوتوث نسخه ۵.٠ نیز در این گوشی موجود است. سامسونگ تراشه NFC را برای گلکسی F52 5G در نظر گرفته است. درگاه Type-C بر روی بخش پایینی این گوشی تعبیه شده است.

به طراحی این گوشی می‌رسیم. این طراحی در گوشی‌های سامسونگ خیلی جدید نیست. اما تفاوت‌هایی را در آن می‌توان یافت. گوشی Galaxy F52 5G در دو رنگ مشکی و سفید عرضه می‌شود. ماژول دوربین اصلی میان رده جدید سامسونگ، مستطیلی شکل است. جنس قاب پشتی و فریم میانی مشخص نیست، اما احتمالاً این دو بخش از پلاستیک ساخته شده‌اند. حسگر تشخیص اثرانگشت روی فریم، با دکمه پاور ادغام شده است. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون در کنار درگاه شارژ این گوشی تعبیه شده است. در قاب جلویی نیز شاهد قرارگیری دوربین سلفی تکی در حفره نمایشگر سمت راست و حاشیه‌های نسبتاً معمولی هستیم. وزن و ضخامت گلکسی F52 5G، به ترتیب برابر با ١٩٩ گرم و ۸.٧ میلی‌متر می‌باشد.

موضوع عجیبی که در بخش نمایشگر این گوشی وجود دارد، استفاده از پنل TFT LCD است. حداقل انتظار ما از نمایشگر این گوشی، استفاده از پنل Super AMOLED بود. این نمایشگر، قطر ۶.۶ اینچی دارد و وضوح آن، +FHD است. خبر خوبی که در بخش نمایشگر گلکسی F52 5G وجود دارد، پشتیبانی از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی است.

پلتفرم

این بخش، یکی از بخش‌های جذاب گلکسی F52 5G است. دلیل اصلی این امر، بهره گیری سامسونگ از سیستم عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض در این گوشی است. به همراه این نسخه از سیستم عامل اندروید، رابط کاربری OneUI 3.1 سامسونگ ارائه می‌شود. با توجه به اعلام رسمی سامسونگ، انتظار می‌رود که این گوشی حداقل تا سیستم عامل اندروید ١۴، آپدیت‌های اساسی را دریافت کند! به بخش سخت افزاری Galaxy F52 5G منتقل می‌شویم. سامسونگ این گوشی را به تراشه اسنپدراگون ٧۵٠ جی تجهیز کرده است. این تراشه‌، از هسته‌‌های شخصی سازی شده Cortex-A55 و Cortex-A77 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتزی لیتوگرافی ٨ نانومتری برخوردار است.

گلکسی F52 5G، تنها در یک نسخه روانه بازار خواهد شد. این نسخه، از ۸ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X بهره مند است. همچنین ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است. یکی از اخبار خوب در مورد Galaxy F52 5G، پشتیبانی همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه جانبی است. شما می‌توانید در این گوشی، از کارت حافظه‌ای با حداکثر حجم ١ ترابایتی استفاده ببرید.

سیستم دوربین

خب، ما در این بخش اتفاق خارق العاده‌ای را شاهد نیستیم! گلکسی F52 5G سامسونگ، از سیستم دوربین اصلی چهارگانه با سنسورهای ٢+٢+٨+۶۴ مگاپیکسلی بهره گرفته است. این سیستم دوربین، در همان ماژول دوربین مستطیلی قاب پشتی تعبیه شده است. دوربین سلفی تکی این دستگاه، دارای وضوح ١۶ مگاپیکسلی و لنزی با گشودگی دیافراگم F/2.0 است.

باتری و شارژر

گلکسی F52 5G سامسونگ بر خلاف برادر بزرگ‌ترش، یعنی Galaxy F62، از یک باتری کم ظرفیت‌تر استفاده می‌کند. سامسونگ در این گوشی، از باتری با ظرفیت اسمی ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. همچنین منبع تأمین انرژی این باتری، یک شارژر ٢۵ واتی درون جعبه است. در انتهای بخش معرفی این گوشی، به قیمت آن می‌رسیم.

قیمت Galaxy F52 5G سامسونگ

آن طور که اشاره کردیم، سامسونگ این گوشی را برای اولین بار در کشور چین رونمایی کرده است. کشوری که پر از رقبای خوش قیمت است! سامسونگ برای تک نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی گلکسی F52 5G، قیمت ١,٩٩٩ یوانی (معادل ٣١٠ دلار آمریکا) را در نظر گرفته است. اگر به یاد داشته باشید، گوشی Redmi K40 Game Enhanced Edition نیز با چنین قیمتی عرضه شده بود.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.