فروش چگونه می تواند ما را ثروتمند کند؟

فروش چگونه می تواند ما را ثروتمند کند؟ آیا همه می توانند فروشنده باشند؟ چرا برخی از افراد در فروش موفق نیستند؟ پاسخ این سوالات را از زبان رضا گلشنی، آقای فروش ایران میشنویم.

اینتیتر – سحر زمانی؛ تفاوتی ندارد در چه حوزه ای مشغول به کار باشید، اگر مهارت های فروش و فروشندگی را بلد باشید و از آنها به درستی در زندگی کاریتان بهره ببرید، میتوانید به درآمد بالایی دست پیدا کنید و خود را در رده ثروتمندان قرار دهید. تنها کافیست دانش لازم را درباره این مهارت کسب کنید و به تقویت آن بپردازید. اما چگونه؟ رضا گلشنی، آقای فروش ایران در گفتگویی با این تیتر از مهارت جادویی فروش و ثروت زا بودن آن برایمان می گوید. با ما همراه باشید.

جناب آقای گلشنی فروش چگونه می تواند ما را ثروتمند کند؟

دلایل بسیاری برای درآمدزا بودن فروشندگی و فروش وجود دارد که از نظر من مهمترین آن انعطاف پذیری این شغل است. در نظر داشته باشید که فروش زمان خاصی ندارد و اگر در ابتدای هر بیزینس پایه های آن را درست چیده باشید، حتی بدون حضور خودتان، می توانید پول در بیاورید و درآمد بالایی را کسب کنید. یکی دیگر از ویژگی های این شغل، درآمد بی حد و حصر آن است؛ به گونه ای که هیچ محدودیتی برای میزان درآمد قابل کسب نمی توان قائل شد.

نکته جالب دیگر درباره فروش این است که علاوه بر اینکه ثروت بسیاری را برایتان به دنبال می آورد، زندگی اجتماعی و عاطفی تان را نیز غنی می کند و می توانید موقعیت اجتماعی خوبی را از طریق آن به دست آورید؛ زیرا شما به واسطه این شغل مهارت برقراری صحیح و درست ارتباطات را کسب می کنید که این امر بسیار در همه زمینه های زندگیتان تاثیرگذار است. می پرسید چگونه؟ اول اینکه. یاد می گیرید، نه شنیدن اصلا چیز بدی نیست و شما میتوانید با اصلاح خودتان آن نه را به یک بله تبدیل کنید. دوم اینکه یاد میگیرید، خواسته هایتان را مطرح کنید و برای رسیدن به آنها تلاش کنید.

آیا همه می توانند فروشنده باشند؟

بله. صد در صد همه می توانند فروشند باشند. چه برونگرا باشید چه درونگرا، چه با اعتماد به نفس باشید چه بی اعتماد به نفس، همه ی افراد به شرط تجربه کردن و آموزش دیدن می توانند فروشنده خوبی شوند. تنها راه این است که در این حوزه تجربه کنید، شکست بخورید و به زمین بیفتید تا بتوانید فروشنده خوبی شوید.

این را در نظر داشته باشید که اساسا همه ی ما فروشنده هستیم. به عنوان مثال شما در حال حاضر زمان و تخصص تان را به من می فروشید تا مطلبتان منتشر و دیده شود تا در نهایت به درآمدزایی برسد. یک استاد دانشش را میفروشد، یک پزشک تخصصش را می فروشد و … در نتیجه همه ی ما در پی فروش محصولات، خدمات، تخصص و … هستیم تا پول دربیاریم و اگر کسی خلاف این را عنوان کند و بگوید برای پول کار نمی کند، دروغ می گوید.

تفاوت فروش کالا و خدمات در چیست؟

در این رابطه باید گفت فروش کالا از خدمات بسیار راحت تر است زیرا کالای فیزیکی خودش راجع به خودش حرف میزند. به عنوان مثال برای فروش یک کتاب تنها کافیست کمی راجع به موضوع آن صحبت کنیم و چون در دست است و مخاطب آن را مشاهده می کند قاعدتا راحت تر اعتماد میکند. فروش فیزیکی حتی وقتی که مخاطب به صورت آنلاین کالا را می بیند، بهتر میتواند اعتماد کند چون من یک محصولی را به او نشان دادم. اما در فروش خدمات شما دارید چیزی را می فروشید که وجود ندارد. این دو مورد کاملا با یکدیگر فرق می کند. برای فروش محصول فیزیکی همانطور که گفتیم از مشخصات کالا میگویم که قابل مشاهده است و راحت تر از فروش خدمات است. اما این را هم باید در نظر داشت که درآمد فروش خدمات بیشتر از درآمد فروش محصولات فیزیکی است.

فروش خدمات به چه شکل اتفاق می افتد؟

همانطور که ذکر کردم شما در فروش خدمات چیزی را می فروشید که وجود ندارد، پس باید برای مشتریتان یک تصویر ذهنی از خدمتتان ایجاد کنید. به عنوان مثال در زمان خرید بیمه عمر، شما نمی دانید چه چیزی میخرید ولی شما را متقاعد می کنند تا آن را بخرید. من به عنوان یک فروشنده بیمه عمر باید ثابت کنم و برای مشتری تصویرسازی کنم و او را به رویای ۱۰ تا ۲۰ سال آینده ببرم و از مزیت های بیمه عمر به او بگویم.

یکی دیگر از راه های فروش خدمات این است که باید کاری کنید تا مشتری با گرفتن خدمات شما پس از گرفتن آن زندگی کند. یعنی چه؟ یعنی مثلا زمانی که بیمه می فروشید، مشاهده کند بعد از خرید آن، چه اتفاقی می افتد. نکته مهم دیگر این است که باید بتوانید اعتماد سازی خوبی انجام دهید. زیرا همانطور که گفتم محصول قابل مشاهده ای ندارید. این را در نظر داشته باشید که فروش امری احساسی است و اگر نتوانید احساس مشتری را درگیر کنید، او به شما اعتماد نخواهد کرد. اما چگونه اعتماد سازی کنیم؟ یکی از راه های اعتماد سازی، بیان مزیت های رقابتی خدمات شما با سایر سازمان هایی است که این خدمات را ارائه میدهند. به عنوان مثال یکی از مزیتهای رقابتی شرکت ما خدماتی است که پس از فروش ارائه می دهیم.

چگونه محصولات و خدماتمان را در فضای مجازی بفروشیم؟

این نکته را در نظر داشته باشید که این روزها استفاده از پلتفرم های مجازی برای ارائه و فروش خدمات بسیار رایج شده است و اعتماد سازی در این فضا یکی از مهمترین معیارهای موفقیت در فروش به شمار می رود. اما چگونه می توان در این پلتفرم ها اعتمادسازی کرد؟ یکی از راه های آن تولید محتوای خوب در مورد محصولات و خدماتتان است. به عنوان مثال وقتی که خدماتتان را فروختید نشان دهید کسی که خدمات شما را دریافت کرده، چه اتفاقی برایش افتاده است. در این راه می توانید تایید بزرگان را بگیرید؛ مثلا اگر سلبریتی از خدمات شما استفاده کرده از آن به عنوان یک تبلیغ استفاده کنید. تایید بزرگان و سلبریتی ها به شما کمک می کند تا مخاطب های آنها نیز با شما آشنا شوند و از خدماتتان استفاده کنند.

نکته بعدی در رابطه با فروش در فضای مجازی این است که باید هوادار پیدا کنید. اما چطور؟ با ارائه اطلاعات و آموزش های رایگان و هدیه دادن می توانید اعتماد مخاطبانتان را جلب کرده و آنها را به هوادار خود تبدیل کنید. زمانی که کسی هوادار شما می شود، هر چیزی را بخواهید، میتوانید به راحتی به او بفروشید.

بازارسازی خوب و درست یکی دیگر از فاکتورهای فروش موفق در پلتفرم های مجازیست. به عنوان مثال استفاده از تبلیغات بسیار در این زمینه به شما کمک می کند. در حال حاضر اگر کسی تبلیغ نکند و در بازار تبلیغات نباشد، مردم فکر میکنند که ورشکسته شده است. پس باید خودتان را در شبکه های اجتماعی و محیط واقعی تبلیغ کنید.

نکته آخر این است که در محیط های اجتماعی تان ارتباط گسترده تری بگیرید. مثلا دایرکت هایتان را جواب دهید. لایو و استوری بگذارید و خیلی راحت با مخاطبتان ارتباط بگیرید. همچنین پشت صحنه های کارتان را نیز نشان دهید. یعنی مثلا نشان دهید که این خدماتی که ارائه می دهید مثل خدمات مشاوره ای یا بیمه ای و… یک تیم در پشت صحنه برای هر کدام از پروژه ها کار میکنند و سختی های کار و زمان گذاشتن ها را به مخاطبتان نشان دهید.

چرا برخی از افراد با وجود سابقه زیاد فروشندگی، در این کار موفق نیستند؟

تنها دلیل عدم موفقیت در این شغل عدم دریافت آموزش های مناسب است. بسیاری از فروشنده ها ادعای این را دارند که من فروشنده قوی هستم اما ذره ای برای آموزش اطلاعات جدید تلاش نمی کنند. به عنوان مثال من به عنوان یک فروشنده هر روز در حال آپدیت کردن اطلاعات خودم در زمینه شغلی ام با خواندن کتاب و گوش دادن پادکست در این زمینه هستم. چون می خواهم عقب نمانم و اطلاعات جدید را همواره دریافت کنم.

در فروش اگر آموزش نبینید و بگویید که من فروشنده خوبی هستم بازنده اید. آن دوره ای که می گفتند یک فردی خوب حرف می زند پس فروشنده خوبی می شود، گذشته است. در حال حاضر برای اینکه فروشنده خوبی شوید باید به خیلی از علوم مانند روانشناسی، جامعه شناسی و … آگاهی داشته باشید. زیرا در دوره ای هستیم که مردم با فکرتر خرید می کنند و نمی شود سرشان کلاه گذاشت. این روزها تعداد فروشنده های کالاها و ارائه دهنده های محصولات زیاد شده است. پس برای موفقیت نیاز به یک فرمول جدید داریم.

بسیاری از افرادی که در زمینه فروش موفق نمی شوند به این دلیل است که فروش را به صورت کارمندی انجام می دهند یعنی ۸ ساعت در روز کار میکنند دیگر کاری به فروششان ندارند.علت دیگر می تواند این باشد که جای خوبی را برای کار انتخاب نکردند تا برای کارشان ارزش قائل شوند. اگر در جایی مشغول به کار هستید اما درآمد کمی دارید، باید آموزش ببینید و خودتان را تقویت کنید و بعد در جای بهتری مشغول به کار شوید. اما خاطرتان باشد که براساس اصل امنیت بر امنیت را که در مصاحبه قبلی ذکر کردم، عمل کنید. یعنی باید در نظر بگیرید که در ابتدا جای پایتان را سفت کنید و بعد از کارتان استعفا بدهید.

در آخر باید بگویم فروشنده ای که آموزش نبیند و خودش را به روز کند قطعا درآمدش هم بالا نمی رود. چه فروشنده، چه دکتر، چه وکیل و چه خبرنگار، در هر شغلی که هستید باید خودتان را به روز نگه دارید تا درآمد خوبی را نیز کسب کنید.

اگر می خواهید فروشنده خوبی شوید تنها راهش یادگیری فنون و مهارت های این شغل است. رضا گلشنی، آقای فروش ایران، یک دوره پایه ای فروش یک ساعته و کاملا رایگان، به مخاطبان عزیز این تیتر هدیه کرده است. شما می توانید با مراجعه به صفحه اینستاگرامی ایشان به آیدی rezagolshanii  مراجعه کنند و ارسال دایرکت این دوره آموزشی را دریافت کنید.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.