رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

همه چیز درباره نیمه تاریک اینترنت

دارک وب چیست؟ در دارک وب چه اتفاقاتی می افتد؟ چرا دارک وب خطرناک است؟ همه چیز درباره نیمه تاریک اینترنت را در مطلب پیش رو مطالعه کنید.

اینتیتر – سحر زمانی؛ همانطور که میدانید ما انسان ها دارای نیمه ی تاریکی در وجودمان هستیم تا در آن اطلاعات سری، اتفاقات ناگواری که برایمان رخ داده است و یا کارهای نادرستی که انجام داده ایم را ثبت کنیم. شاید برایتان جالب باشد که اینترنت و فضای وب نیز بر همین اساس طراحی شده و دارای یک نیمه کاملا روشن و قابل مشاهده و یک نیمه تاریک و غیر قابل دید است.

پیدا و پنهان اینترنت

بخش پیدا و شفاف اینترنت، Surface web نام دارد که همه ی ما از طریق موتورهای جستجو به آن دسترسی داریم و به صورت روزانه مورد استفاده ما قرار دارد. جالب است بدانید که این بخش تنها چهار درصد از فضای وب را در اختیار خود دارد و نود درصد اینترنت در دست نیمه پنهان یا همان دیپ وب (deep web) قرار می گیرد. می پرسید شش درصد باقی مانده چه می شود؟ در این مورد باید گفت که متاسفانه مالک این شش درصد، دارک وب (dark web)، بخش خطرناک و رازآلود اینترنت است.

پس از آگاهی از قسمت های مختلف فضای وب، زمان آن فرا رسیده است که ببینیم چه اطلاعاتی در دیپ وب و دارک وب وجود دارد و چه اتفاقاتی در این بخش ها رخ می دهد.

دیپ وب (deep web) چیست؟

پیشتر نیز اشاره کردیم که دیپ وب بخش اعظمی از اینترنت را شکل می دهد. در این قسمت اطلاعاتی بایگانی می شوند و مورد استفاده قرار می گیرند که توسط هیچ کدام از موتورهای جستجوی رایج قابل دسترسی نیستند. به عنوان مثال تمام اطلاعات غیر قابل رهگیری که برای ساخت ایمیلمان استفاده می کنیم، دیتابیس های وب سایت ها، حساب های کاربری که در سایت های مختلف می سازیم و پروفایل شبکه های اجتماعی مان در این بخش قرار دارد. بر این اساس نتیجه می گیریم دیپ وب در واقع کارهای زیرساختی قسمت surface web را انجام میدهد و اساسا تهدیدی از جانب آن وجود ندارد. اما زمانی اوضاع خطرناک می شود که پای دارک وب به میدان باز می شود. در ادامه از این بخش سیاه و کارهایی که در آن انجام می شود بیشتر توضیح خواهیم داد.

دارک وب (dark web) چیست؟

همانطور که از نام دارک وب برمی آید، این بخش به تاریکی اشاره دارد و تاریکی نیز می تواند استعاره ای از کارهای مخوف و ترسناک باشد. در واقع دارک وب بخشی از دیپ وب است که در اعماق آن قرار دارد و دسترسی به آن نیازمند نرم افزارهای خاصی مانند تور، آی توپی و فری نت است که به شما این امکان را می دهد بدون مشخص شدن مکان و هویتتان وارد این بخش تاریک شوید.

همه چیز درباره نیمه تاریک اینترنت

چه جرایمی در دارک وب (dark web) اتفاق می افتد؟

دارک وب فضایی را برای فعالیت سایت های غیرقانونی و مجرمان سایبری فراهم می کند تا با استفاده از آن به انجام کارهای خلاف از فروش مواد مخدر و اسلحه گرفته تا قتل بپردازند. در سرزمین دارک وب خلاف های ترسناکی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد اتفاق می افتد و برای پرداخت پول به افراد خلافکار از بیت کوین به دلیل غیرقابل ردیابی بودنش استفاده می شود.

 

تماشای اتاق قرمز دارک وب

اتاق قرمز مکانی مخوف در دارک وب است که در آن قتل و شکنجه اتفاق می افتد. می گویند که این اتاق افسانه ی اینترنتی بیش نبوده و مغز متفکران آن صرفا به دنبال دریافت پول از جانب افرادی هستند که تمایل دارند فردی را در اتاق قرمز در حال شکنجه ببینند. اما بعد از پرداخت پول خبری از این اتاق قرمز رنگ نیست.

خرید و فروش مواد مخدر و اسلحه

این شبکه دیجیتالی فضایی را برای مصرف کنندگان و تاجران مواد مخدر به وجود آورده است که می توانند به تبادل مواد مخدر بپردازند. همچنین در دارک وب اسلحه‌ هایی مانند کلت‌ ها و مواد منفجره‌ ی C4 قابل تهیه هستند. این مهمات از طریق جاسازی در آلات موسیقی، اسباب بازی‌ ها و وسایل الکترونیکی به دست مشتری می‌ رسد. البته جاسازی‌ ها در بسته بندی‌ هایی صورت می‌ گیرد که توسط اشعه‌ ی ایکس قابل شناسایی نباشد.

استخدام قاتل

استخدام قاتل یکی دیگر از جرایمی است که در وب تاریک اتفاق می افتد. در این بخش شرکت ها و موسسات خصوصی ای وجود دارند که با استفاده از آنها میتوان قاتلی را برای قتل فردی استخدام کرد. البته شرایطی هم دارد. به عنوان مثال نمی توان قاتلی را برای کشتن افراد برتر دنیای سیاست استخدام کرد.

خرید و فروش اعضای بدن انسان

بازار سیاه خرید و فروش اعضای بدن انسان از دیگر فعالیت هایی است که در این قسمت از فضای وب صورت می گیرد.

علاوه بر جرایم ذکره شده، بسیاری از خلاف های دیگر نیز در دارک وب اتفاق می افتد. بسیاری از افراد صرفا برای ارضای حس کنجکاوی شان وارد این فضا شده اند و در دام هکرها و افراد خلافکار افتاده اند. در نتیجه ورود به این بخش تاریک و کنکاش در فعالیت هایی که در آن وجود دارد، عواقب بدی را پیش رو خواهد داشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.