رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

عرضه جهانی سرویس یوتیوب Shorts آغاز شد

سرویس یوتیوب Shorts، رقیب تیک تاک بالاخره از حالت عرضه محدود درآمد و به‌صورت جهانی در دسترس کاربران قرار گرفت. حالا کاربران اکثر کشورها می‌توانند از ویدیوهای کوتاه این سرویس استفاده کنند و برای آن محتوا بسازند.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، یوتیوب Shorts سال گذشته میلادی در هند شروع به کار کرد و بعد به ۲۶ کشور دیگر از جمله آمریکا و بریتانیا رفت. حالا یوتیوب امروز اعلام کرده که اگرچه سرویس Shorts هنوز در فاز بتا قرار دارد، اما بیش از ۱۰۰ کشوری که در حال حاضر از خدمات یوتیوب بهره می‌برند، می‌توانند به سرویس Shorts هم دسترسی داشته باشند.

یوتیوب با راه‌اندازی این سرویس به دنبال جذب بخشی از سهم بازار تیک تاک است. با این حال، Shorts این شانس را دارد که از یکپارچگی درون بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو دنیا استفاده کرده و عقب‌ماندگی خود را نسبت به تیک تاک جبران کند.

سرویس Shorts اخیرا این قابلیت را در اختیار تولیدکنندگان محتوا قرار داد تا بتوانند از ویدیوهای یوتیوب نمونه صوتی بگیرند. گوگل می‌گوید در تلاش است که روش‌هایی را برای ایجاد پیوند بین ویدیوهای Short و ویدیوهای معمولی یوتیوب که از آن‌ها نمونه صوتی گرفته شده، ایجاد کند.

نکته عجیب ماجرا این است که یوتیوب سعی دارد فرمت ویدیوهای کوتاه تیک تاک را کپی کند، در حالی که تیک تاک می‌خواهد به سمت ویدیوهای طولانی یوتیوب پیش برود. البته این اتفاق از یک نگاه منطقی است، چون این شرکت‌ها در زمینه فعالیت خود بازار را به اندازه کافی در دست گرفته‌اند و می‌خواهند سهمی از سایر حوزه‌ها داشته باشند.

تیک تاک اخیر حداکثر مدت زمان ویدیوها خود را برای همه کاربران به سه دقیقه افزایش داد. افزون بر این، اپلیکیشن این پلتفرم چندی قبل برای اندروید TV و فایر TV منتشر شد. از زمانی که ممنوعیت استفاده از تیک تاک در آمریکا لغو شده، این شرکت با انگیزه و امید بیشتری به فعالیت و ارائه قابلیت‌های جدید ادامه می‌دهد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.