مزایا و ویژگی های مربوط به مشاوره حقوقی تلفنی و شرایط دریافت آن

در این مطلب به شرح مزایا و ویژگی های مربوط به مشاوره حقوقی تلفنی و شرایط دریافت آن خواهیم پرداخت.

به گزارش اینتیتر، مشاور حقوقی کسی است که به سبب داشتن دانش و تخصص کافی در امور حقوقی و آگاهی از قوانین و مقررات می‌تواند به افراد در پرونده‌های حقوقی مشاوره دهد اما شاید همه شرایط رفتن و مراجعه حضوری به دفتر مشاور را نداشته باشند یا بخواهند در ابتدا از کیفیت کاری وی مطمئن شوند، در این صورت می‌توانند به جای مراجعه حضوری با یک تماس تلفنی از خدمات مشاور و مشاوره حقوقی تلفنی تخصصی استفاده نمایند.

مشاور حقوقی تلفنی کیست؟

مشاور حقوقی کسی است که به واسطه‌ دانش خود نسبت به قوانین کشور و آگاهی از اصول و خدمات حقوقی، می‌تواند به شرکت‌ها و افراد در زمینه‌های حقوقی مشاوره دهد. اموری از جمله امور قراردادها، حل اختلافات و دعاوی در زمره موضوعات در حیطه کاری یک مشاور حقوقی تلفنی خوب است.
در زمینه مسائل حقوقی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی و پیشگیری از اتلاف وقت و انرژی، مشورت با یک مشاور حقوقی امری ضروری و حتمی است. چنین فردی با تسلط به قوانین و تجربه‌ای که در زمینه حقوقی دارد به افراد در تصمیم‌های خود کمک می‌کند تا انتخاب‌های درستی داشته باشند.

باتوجه به افزایش سطح ارتباطات بین افراد و اشخاص حقوقی، هر روزه شاهد بستن قراردادهای بزرگ و کوچک بین آن‌ها هستیم. قراردادهایی که عدم آگاهی افراد غیرمتخصص از قوانین و مقررات ممکن است دردسرهای زیاد قانونی برایشان ایجاد نماید. بنابراین شرکت‌ها و موسسات امروزه اگر از وکلای حقوقی استفاده نکنند حتما از خدمات یک مشاور حقوقی متخصص بهره می‌برند.

وظایف مشاور حقوقی و شرایط دریافت مشاوره حقوقی تلفنی

دامنه وظایف و مسئولیت‌های یک مشاور حقوقی تلفنی گسترده است. اما وظیفه کلی و اصلی مشاور حقوقی را می‌توان ارائه مشاوره حقوقی به صورت تلفنی و یا حضوری دانست.

یک مشاور حقوقی خوب باید اطلاعات حقوقی مورد نیاز را در اختیار اشخاص حقیقی، سازمان‌ها و شرکت‌های حقوقی قرار دهد، متن قراردادها را باتوجه به قوانین و مقررات به درستی تنظیم کرده و بر روند عقد آن‌ها نظارت نماید. برای موضوعات مختلف مشاور حقوقی باید نسبت به جمع آوری اطلاعات دقیق درباره ی موضوع و استفاده صحیح از قوانین اقدام کند.

مزایا و ویژگی های مربوط به مشاوره حقوقی تلفنی و شرایط دریافت آن

مشاور حقوقی در امور کیفری و در امور حقوقی مربوط به روابط خصوصی اشخاص حقیقی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. چنین فردی می‌تواند در امور کاری و اداری، امور مربوط به مهاجرت، امور تجاری و مسائل بین المللی و سایر امور حقوقی به اشخاص کمک کند.

اگر در زمینه‌هایی که اشاره شد نیازمند راهنمایی و مشورت با مشاور حقوقی بودید از مشاوره حقوقی تلفنی غافل نشوید. درخواست مشورت از متخصص برای رفع مشکلات در دادگاه های ایران به صورت تلفنی یکی از مزایای مشاوره حقوقی تلفنی محسوب می شود که در ادامه بیشتر در مورد این موضوع بحث می شود.

مشاور حقوقی تلفنی و نقش آن در رفع نیاز مسائل حقوقی

انواع مختلف مشاوره‌های حقوقی متناسب با نیازهای افراد تغییر شکل می‌دهد. مشاور حقوقی می‌‌تواند به صورت حضوری و با مراجعه به دفتر یک مشاور حقوقی انجام گیرد اما امروزه با وجود در دسترس بودن تلفن برای همه، بسیاری از مشاوران خدمات خود را به صورت تلفنی نیز ارائه می‌دهند.

در واقع با توجه به شرایط موجود حال حاضر دنیا، اشخاص برای راهنمایی و مشاوره تخصصی در امور مختلف حقوقی خود با سختی‌ها و موانعی همراه هستند. مشکلاتی از قبیل هزینه‌های زیاد مشاوره حضوری، زمان و مسافت و ترافیک در کلان‌شهرها، به نتیجه نرسیدن مذاکره با وکیل، و حتی در شرایط کنونی با شیوع ویروس کرونا و لزوم عدم رفت‌و‌آمد غیر ضروری.

بنابراین باتوجه به موارد گفته شده افراد می‌توانند در صورت نیاز به مشاوره با مشاور حقوقی تلفنی و اتخاذ تصمیم درست، در ابتدای امر با یک تماس تلفنی و برقراری ارتباط با مشاور حقوقی، موضوع خود را مطرح و مشاوره حقوقی تلفنی دریافت کنند. سپس در صورت نیاز به مراجعه حضوری به دفتر مشاور جهت ادامه کار مراجعه نمایند.

امروزه مشاور حقوقی تلفنی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند طی کم‌ترین زمان ممکن انتخاب‌های درستی داشته باشند و تصمیم‌های درستی بگیرند.

مزایا و ویژگی های مربوط به مشاوره حقوقی تلفنی و شرایط دریافت آن

از جمله مزایای مشاور حقوقی تلفنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حفظ حریم خصوصی: درست است که وظیفه و تعهد وکیل و مشاور همیشه و همیشه حفظ اسرار موکل خود است، اما گاهی برخی از افراد از روبه‌رو شدن با وکیل و مشاور به دلایل مختلف اجتناب می‌کنند. مشاور حقوقی تلفنی به این‌گونه افراد کمک می‌کند با حفظ حریم خصوصی خود، مسائل و مشکلاتشان را با مشاور حقوقی در میان بگذارند.

صرفه‌جویی در زمان و هزینه: همان‌طور که گفتیم مشورت تلفنی با مشاور حقوقی به دلیل هزینه کم‌تر، به افراد این امکان را می‌دهد تا در ابتدای راه نسبت به مسئله و مشکل خود با اختصاص زمان و هزینه کم‌تر اقدام نمایند.

به عنوان کلام آخر باید بگوییم اگر در موضوعی نیازمند مشورت هستید حتما با مشاور حقوقی در میان گذاشته و بدون علم و آگاهی اقدامی نکنید. چراکه ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای شما داشته باشد. مشاوره وکیل تلفنی به شما این امتیاز را می دهد که با بررسی رزومه و هزینه مشاوره حقوقی تلفنی اعلامی به انتخاب هریک از آنها بپردازید و با پرداخت حق‌المشاوره در منزل و با راحتی به اخذ مشاوره از آنها اقدام کنید.

 

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.