طرح پلاک ایمن را برای ساختمان های کم خطر راه اندازی کردیم

جلال ملکی گفت: از ۷مهر امسال طرحی را تحت عنوان پلاک ایمن مختص ساختمان های کم خطر راه اندازی کرده ایم.

اینتیتر – سحر زمانی؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در نشست خبری روز ملی پیشگیری از سوختگی در پاسخ به سوال خبرنگار اینتیتر درباره برنامه های این سازمان برای ساختمان های غیر استاندارد گفت: ما برای اینکه در بخش آموزش و فرهنگسازی به اندازه بضاعتش نفوذی داشته باشیم،‌ دو طرح خوب را در چند سال اخیر راه اندازی کرده ایم.

ملکی ادامه داد: یکی از این طرح ها، ۹۹۹ نام دارد که مختص برج های بلند مرتبه بوده و یکسال قبل از کرونا به اجرا درآمده است. اما متاسفانه در ابتدای کار از این طرح به سختی استقبال شد. زمانی که اجرای این طرح را شروع کردیم، تصورمان این بود در سازمان آتش نشانی صف ایجاد می شود اما چنین خبری نبود. با این وجود ما سماجت کردیم و استمرار داشتیم تا بخشی از کار انجام شد اما کرونا اتفاق افتاد و از آنجایی که کلاس های حضوری برای مردم در برج ها برگزار می شد به علت کرونا دیگر استقبالی از این کلاس ها نشد. در حال حاضر چند وقتی است که این کلاس ها به صورت غیر حضوری یا حضوری با تعداد کم آغاز شده اند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی درباره ساختمان های غیر استاندارد گفت: در دسته بندی این نوع ساختمان ها، سه دسته ساختمان کم خطر، میان خطر و پرخطر داریم. ساختمان های کم خطر شامل ساختمان هایی با تعداد طبقات کمتر هستند که تعداد بالایی نیز در سطح شهر دارند اما بر خلاف نامی که دارند آتش سوزی و مرگ و میر بیشتری در این ساختمان ها رخ می دهد.

وی ادامه داد: مدت ها بود که هم قانون و هم جامعه از این ساختمان ها غافل شده بودند اما از ۷ مهر امسال طرحی را تحت عنوان پلاک ایمن مختص ساختمان های کم خطر راه اندازی کرده ایم.

ملکی افزود: افراد این ساختمان ها با مراجعه به سایت تهران من، می توانند به بخش پلاک ایمن بروند و به تعدادی سوالات در زمینه ایمنی پاسخ می دهند. براساس اطلاعات دریافتی دستورالعمل های ایمنی مختص ساختمانشان را برای آنها ارسال میکنیم. همچنین افراد می توانند تقاضای بازدید از ساختمان را نیز ثبت کنند تا کارشناس ما کاملا رایگان به آن ساختمان مراجعه کرده و  دستورالعمل مختص آن ساختمان را به آنها بدهد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در پایان گفت: البته این طرح نوپا است و دو ماهی می شود که آغاز شده. امیدواریم با اطلاع رسانی در خصوص این طرح، بسیاری از ساختمان ها از پلاک ایمن استفاده کنند و به جرگه ساختمانهای ایمن اضافه شوند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.