درآمد ۶۰ میلیارد دلاری توسعه‌دهندگان از اپ استور در سال ۲۰۲۱

اپل در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مجموع درآمد توسعه‌دهندگان اپ استور از سال ۲۰۰۸ تاکنون به ۲۶۰ میلیارد دلار رسیده و درآمد آن‌ها برای سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار بوده است.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، افزون بر این، میزان صرف هزینه توسط کاربران در اپ استور در بازه زمانی شب کریسمس تا شب سال نو ۲۰۲۲ افزایشی دو رقمی داشته است.

بیشتر بخوانید:

اپل به‌طور مستقیم اعلام نکرده که درآمد اپ استور در سال ۲۰۲۱ چقدر بوده، اما پارسال گفته بود که مجموع رقم درآمدهای این فروشگاه تا پایان ۲۰۲۰ به ۲۰۰ میلیارد دلار رسیده است. در نتیجه، با یک محاسبه ساده می‌توانیم عدد ۶۰ میلیارد دلار را به عنوان درآمد سال ۲۰۲۱ به دست آوریم.

کوپرتینویی‌ها در پایان ۲۰۱۹ اعلام کرده بودند که از آغاز تاسیس اپ استور، توسعه‌دهندگان درآمد ۱۵۵ میلیارد دلاری داشته‌اند. این رقم در انتهای سال ۲۰۱۸ حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بود. بنابراین جهت مقایسه می‌توانیم ببینیم که درآمدهای اپ استور در سال ۲۰۱۹ حدود ۳۵ میلیارد دلار، در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۲۱ حدود ۶۰ میلیارد دلار بوده است.

این شرکت همچنین در یک اظهارنظر مبهم مدعی شد که کاربران اپ استور در فاصله زمانی شب کریسمس تا شب سال نو بیش از همیشه برای خرید اپلیکیشن‌ها هزینه کرده‌اند و رشد دو رقمی را نسبت به پارسال به وجود آورده‌اند. این شرکت پارسال گفته بود که کاربران در آستانه ورود به سال ۲۰۲۱ حدود ۱.۸ میلیارد دلار در زمینه خرید کالاهای دیجیتال و خدمات هزینه کرده بودند.

کوپرتینویی‌ها می‌گویند سرویس‌های اختصاصی خودشان و توسعه‌دهندگان حالا بیش از ۷۴۵ میلیون مشترک پولی دارند، با این حال مشخص نیست که چه تعداد از این افراد از سرویس‌های خود اپل استفاده می‌کنند.

اپل اخیرا ساختار دریافت کارمزد خود را تغییر داد تا سهم کمتری از درآمد توسعه‌دهندگان را طلب کند. این شرکت در ماه نوامبر ۲۰۲۰ گفت اپلیکیشن‌هایی که سالانه کمتر از ۱ میلیون دلار درآمد دارند باید به جای ۳۰ فقط ۱۵ درصد از درآمد خود را به عنوان کارمزد به اپل بدهند. این قانون در سال ۲۰۲۱ برای شماری از اپلیکیشن‌های خبری که حاضر به مشارکت در برنامه اپل نیوز باشند نیز در نظر گرفته شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.