رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

شاسی بلند جدید میتسوبیشی، اسپرت و خشن

پس از توقف تولید خودرو‌هایی با نام تجاری Ralliart، خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی اکنون تأیید کرده است که قصد دارد بار دیگر این برند را با عرضه خودرو‌هایی جذاب‌تر احیا کند که مهمترین آن‌ها شاسی بلند مفهومی Mitsubishi Vision Ralliart خواهد بود.

به گزارش اینتیتر به نقل از فرارو، خودروسازی ژاپنی میتسوبیشی در سال ۲۰۲۱ بود که اعلام کرد قصد دارد تا برند Ralliart خود را با گنجاندن موتور‌های اسپرت و تغییراتی جدید، دوباره احیا کند و اکنون مشخص شده که این برند قرار است در نمایشگاه بین المللی خودرو ۲۰۲۲ توکیو در سه مدل رونمایی شود. در این میان شاسی بلند مفهومی Mitsubishi Vision Ralliart با ظاهری اسپرت و خشن، می‌تواند قابل توجه‌ترین مدل باشد.

بیشتر بخوانید:

پس از بیش از یک دهه وقفه، میتسوبیشی در ماه می‌سال ۲۰۲۱ با گنجاندن یک پیکاپ تریتون در گزارش مالی سال ۲۰۲۰ خود، سرانجام نام تجاری رالیارت خود را رسماً کنار گذاشت. با این همه چند ماه بعد، Ralliart به طور رسمی در تایلند به عنوان یک خودرو پاجیرو اسپرت با دسته‌ای از تغییرات و لهجه‌های قرمز معرفی شد که نشان می‌داد این خودرو ساز ژاپنی هنوز به این مدل دل بسته است. در همان سال نیز اعلام شد که این برند در نمایشگاه ۲۰۲۲ توکیو نیز احیا خواهد شد که در واقع به معنای تولد دوباره این برند با تغییرات جدید خواهد بود.

خودرو‌های Ralliart که در سال ۲۰۲۲ در نمایشگاه خودرو توکیو به نمایش گذاشته می‌شوند، از سه SUV تشکیل شده اند که عبارتند از؛ Outlander Ralliart Style، Eclipse Cross Ralliart Style و در نهایت مدل مفهومی Vision Ralliart Concept که خودروی اصلی مورد توجه ما در این نوشته است. این شاسی بلند آخری، اساساً یک اوتلندر با کیت بدنه تهاجمی است به لطف گلگیر‌های عریض‌تر در هر دو محور ایجاد می‌شود. این خودرو همچنین از جلوپنجره بالایی بزرگ با الگوی لانه زنبوری و ورودی هوای پایین‌تر در مقایسه با شاسی بلند معمولی بهره می‌برد. این وسیله نقلیه بر روی چرخ‌های عظیم ۲۲ اینچی سوار می‌شود تا آن قوس‌های برآمده را پر کند و فضا را برای روتور‌های بزرگ‌تر با کالیپر‌های ۶ پیستونی باز کند.

با حرکت به سمت پشت خودرو، پخش کننده نسبتاً بزرگی که در ابتدا در یک تیزر در ماه گذشته دیدیم، در برابر چشمان ما قرار می‌گیرد که حاوی نشان Ralliart است تا توهم یک Outlander سریع‌تر را القا کند. نصب یک جفت اگزوز بزرگ در گوشه‌های دیفیوزر منطقی به نظر می‌رسد، مگر اینکه میتسوبیشی بخواهد کانسپت Vision Ralliart مبتنی بر اوتلندر را به عنوان یک SUV کاملاً الکتریکی روانه بازار کند.

هنوز مشخصات دقیقی در خصوص پیشرانه Mitsubishi Vision Ralliart ارائه نشده است، اما از آنجایی که این خودرو بر اساس مدل Outlander طراحی شده است، احتمالاً بسیاری از مشخصات آن را وام خواهد گرفت. میتسوبیشی اوتلندر فعلی از یک موتور چهار سیلندر ۲۳۶۰ سی سی با تنفس طبیعی استفاده می‌کند که این موتور می‌تواند برای این خودرو ۱۶۶ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور تولید نمایند. شتاب صفر تا صد این خودرو ۱۰.۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن می‌تواند به حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. مصرف سوخت داخل شهر اوتلندر ۹.۴ و خارج شهر آن ۷.۵ لیتر به‌ازای هر ۱۰۰ کیلومتر هستند و از استاندارد آلایندگی یورو ۵ بهره می‌برد.

بی شک Mitsubishi Vision Ralliart نسبت به مدل فعلی اوتلندر شاهد تغییرات کیفی جدی، حداقل در زمینه آلایندگی خواهد بود. با توجه به بالا رفتن روز افزون استاندارد‌های آلایندگی خودرو‌ها به ویژه در اروپا، حتی می‌توان تصور کرد که این خودرو در نهایت با پیشرانه برقی یا پلاگین هیبریدی راهی بازار شود. اگر چنین اتفاقی هم رخ ندهد، این خودرو احتمالاً موتور کمتر آلاینده‌ای را در خود جای خواهد داد. در مورد قدرت موتور نیز به نظر می‌رسد که در نهایت قدرت موتور فعلی اوتلندر حفظ شود تا بتوان این خودرو را با برچسب قیمتی رقابتی روانه بازار کرد مگر اینکه صفت اسپر این خودرو این سازنده ژاپنی را متقاعد کند تا از پیشرانه قدرتمندتری استفاده کند.

این احتمال از آنجایی مطرح می‌شود که اصولاً برند رالیارت، دارای تاریخچه‌ای غنی در ورزش موتوری است که ما پیش از این، آن را در رشته‌های مختلف موتوری دیده بودیم. اما شاخص‌ترین آن‌ها قهرمانی چهار دوره مسابقات قهرمانی رالی جهان با تامی مکینن بود که شهرت جهانی برای این برند به همراه داشت؛ بنابراین از آنجایی که میتسوبیشی به دنبال بازگشت به مسابقات اتومبیلرانی است، می‌توان انتظار داشت که سازنده ژاپنی برنامه ریزی قابل توجهی برای ارتقا خودرو‌ها حامل برند به خرج داده است و این می‌تواند به معنای تغییر در پیشرانه Mitsubishi Vision Ralliart باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.