رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

این گروه از مجردها برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن به شرط تاهل نیاز ندارند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی گفت: زنان خودسرپرست ۳۵ سال به بالا، مردان مجرد بالای ۴۵ سال، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل برای ثبت‌نام در نهضت ملی مسکن ندارند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایرنا، «پروانه اصلانی» با بیان اینکه تاکنون بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: هنوز این ثبت‌نام ادامه دارد و برای بخش دومی که هنوز ثبت‌نام نشده بود، استقبال خوبی شده است.

بیشتر بخوانید:

وی با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن اقدام بسیار خوبی برای شناسایی تقاضا و نیاز بازار در حوزه مسکن برای افراد فاقد خانه است، گفت: افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند. افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آنان باید متاهل باشند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی با بیان اینکه ثبت‌نام مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود، توضیح‌داد: این افراد نیز با شرایط متاهلان می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

اصلانی درباره سایر مجردها که در رده سنی ۲۳ تا ۴۵ سال قرار می‌گیرند نیز اظهار داشت: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن شرط تاهل، باید در هنگام واگذاری واحد مسکونی عقدنامه خود را ارائه دهند.

وی‌ ادامه‌داد: این دسته از مجردها اکنون امکان ثبت‌نام دارند و تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار شود، زیرا این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است.

این مسوول اضافه‌کرد: با این حال افراد متاهل، زنان خود سرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت، نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند.

اصلانی با اشاره به وجود فرصت ۲ ماهه برای ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن برای هر استان نیز تصریح‌کرد: برای این استان‌ها سامانه باز است و اگر کسی فرصت ثبت‌نام نداشته باشد، این امکان برایش فراهم است تا ثبت‌نام کند.

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی در پاسخ به وجود ابهامات موجود درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ بر اساس مصوبه‌ای دریافتی از شورای عالی مسکن این ۲ طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند.

وی اضافه‌کرد: تسهیلات این ۲ طرح کاملا مشابه هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود؛ بنابراین دیگر ۲ طرح نداریم و هر دوی این طرح‌ها یکی شده‌اند.

اصلانی با بیان اینکه به‌تازگی نیز مصوبه‌ای از شورای عالی مسکن برای طرح مسکن مهر دریافت کرده‌اند، گفت: این مصوبه با این هدف است که طرح مسکن مهر باقی‌مانده نیز مشمول حمایت‌های مالی طرح نهضت ملی مسکن قرار بگیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: با این توضیحات اکنون ثبت‌نام‌ها در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام می‌شود و برای افرادی که پیشتر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند فرآیند تکمیل پروژه به قوت خود باقی است و با شرایط موجود انجام می‌دهند و افرادی که اکنون ثبت‌نام می‌کنند در قالب طرح نهضت ملی هستند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.