استیم باز هم رکورد زد

آخرین اخبار مربوط به این پلتفرم حاکی از جابجایی رکورد تعداد کاربر استیم برای بار سوم در یک ماه دارد.

به گزارش اینتیتر به نقل از سخت افزار، با شیوع ویروس کرونا از سال ۲۰۲۰ درصد خانه‌نشینی مردم زیاد شده‌ و از آنجایی که فعالیت‌های تفریحی خارج از خانه محدود شده است، سرگرمی‌های دیجیتال در خانه مانند بازی‌های ویدیویی یوتیوب و ویدیو استریمینگ محبوبیت زیادی پیدا کرده. استیم که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شد در دو دهه‌ی گذشته تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید:

از فروش بازی‌های محبوب گرفته تا آپدیت‌های استور خود و تبدیل شدن یه یکی از جامع‌ترین فروشگاه‌های گیم برای دارندگان رایانه‌های شخصی، این سرویس پس از شیوع کرونا رکورد‌های مربوط به کاربران فعال و آنلاین را در پلتفرم خود به طور مرتب جابجا کرده است.

Steam سال ۲۰۲۲ را با نزدیک به ۲۸ میلیون کاربر همزمان آغاز کرد و حالا این عدد بعد از نزدیک به یک ماه به رقم ۲۹.۲ میلیون نفر رسیده است! این رقم به ما می‌گوید که استیم فقط در یک ماه گذشته نزدیک به ۴ درصد رشد داشته و رکورد تعداد کاربر استیم برای بار سوم در ماه ژانویه ۲۰۲۲ جابجا شده است.

فعلا در زمان نوشتن این مطلب، رکورد تعداد کاربران همزمان در استیم رقم ۲۹,۲۰۱,۱۷۴ است. یکی از عواملی که می‌تواند به افزایش تعداد کاربر این پلتفرم کمک کند، بازیکنان بسیار فعال و علاقه‌مند به بازی‌های Counter-Strike: Global Offensive و DOTA 2 است که به ترتیب به رقم ۹۰۰ و ۷۸۷ هزار پلیر فعال در ۲۴ ساعت گذشته رسیده است.

مورد دیگر در این زمینه فعالیت همزمان بازیکنان در بازی‌های PlayerUnknown’s Battlegrounds است و اخیرا این بازی به حالت رایگان نیز در آمده. همانطور که می‌تواند دید عناوین محبوب و پرطرفدار بتل رویال یکی از دلایل عمده روند صعودی افزایش کاربر در استیم است و در بعضی بازی‌های این عناوین تعداد بازیکن‌ها به راحتی به رقم ۶۰۰ هزار نفر نیز می‌رسد. آمار و ارقام استیم همچنان در حال افزایش است و این شاید آخرین خبر در این مورد نباشد. احتمالا در ماه‌های آینده این پلتفرم عدد ۳۰ میلیون پلیر همزمان را نیز پشت سر خواهد گذاشت.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.