رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

اپ‌های اندرویدی در راه ویندوز ۱۱

مایکروسافت می‌خواهد ماه آینده میلادی پیش نمایش عمومی قابلیت اجرای اپ‌های اندرویدی روی ویندوز ۱۱ را برای کاربران این سیستم عامل منتشر کند و همچنین تسکبار بهبودیافته، نوت‌پد و مدیا پلیر جدید را هم در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش اینتیتر به نقل از دیجیاتو، به نظر می‌رسد این ویژگی‌ها، بخشی از اولین آپدیت بزرگ سیستم عامل تازه نفس ردموندی‌ها محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهبودهای تسکبار شامل ویژگی بی‌صدا کردن و همچنین قابلیت نمایش ساعت روی مانیتور ثانویه می‌شود. این دو قابلیت در نسخه اصلی سیستم عامل ردموندی‌ها وجود ندارد، اما مایکروسافت به تلاش برای بهبود عملکرد آن ادامه می‌دهد.

در نسخه جدید، ویجت آب و هوا به تسکبار بازمی‌‌گردد و همچنین اپ‌های نوت‌پد و مدیا پلیر بازطراحی می‌شوند. این برنامه‌ها در نسخه جدیدشان از دارک مود پشتیبانی می‌کنند و با تغییرات طراحی، بیشتر با سیستم عامل جدید ردموندی‌ها سازگار می‌شوند.

مهم‌ترین ویژگی نسخه بعدی ویندوز ۱۱، امکان اجرای اپ‌های اندرویدی است البته این قابلیت به صورت پیش نمایش در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین ردموندی‌ها همچنان به کار روی آن ادامه می‌دهند و با یک ویژگی بتا روبه‌رو می‌شویم. چندین ماه می‌شود که برخی افراد قادر به آزمایش این ویژگی هستند، هرچند در نهایت به اپ استور آمازون و نه پلی استور گوگل دسترسی پیدا می‌کنید. راه‌های مختلفی برای نصب گوگل پلی استور روی ویندوز ۱۱ وجود دارد، اما مایکروسافت از هیچ کدام از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند.

به گفته مدیر بخش ویندوز، «پانوس پانای» حالا ویندوز ۱۰ و ۱۱ ماهانه روی ۱.۴ میلیارد دستگاه در سراسر جهان اجرا می‌شود و بازار PC رشد چشمگیری را در دوران همه‌گیری کرونا تجربه کرد. مایکروسافت همچنین به این موضوع اشاره کرده که تعداد افرادی که از اپ‌هایی مانند Cisco WebEX، اسلک، مایکروسافت تیمز و زوم استفاده می‌کنند، رشد ۶ برابری داشته است.

باید منتظر بمانیم و ببینیم چقدر طول می‌کشد تا ویندوز ۱۱ بتواند به سیستم عامل غالب مایکروسافت در بازار تبدیل شود و از ویندوز ۱۰ پیشی بگیرد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.