رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

هوندا سیویک e:HEV تا پایان ۲۰۲۲ در اروپا معرفی می‌شود

خودروی هوندا سیویک e:HEV دارای پیشرانه ۱۸۱ اسب بخار و دو موتور الکتریکی است و تا پایان ۲۰۲۲ در اروپا معرفی می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از باشگاه خبرنگاران،‌ نسل یازدهم هوندا سیویک اولین بار در آوریل ۲۰۲۰ در ایالات متحده عرضه شد. ظاهری جدید در داخل و خارج و همچنین بهبود‌های دیگر نسبت به مدل قبلی داشت. بعد از ۲ سال حالا شهروندان اروپایی نیز از هوندا سیویک جدید بهره‌مند خواهند شد، اما باید گفت که پیشرانه با مدل آمریکایی متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

سیویک جدید در اروپا به صورت هیبریدی و در اواخر امسال عرضه خواهد شد و هوندا نام این مدل را سیویک e:HEV گذاشته است.

هوندا سیویک جدید هیبریدی، فقط به صورت هاچ بک عرضه می‌شود و در بازار اروپا، نقش مدل پایه را برای سیویک تایپ R جدید بازی خواهد کرد. قوای محرکه سیویک در اروپا، با آن چه که در آمریکا روی این خودرو نصب شده بود، متفاوت است، اما سبک طراحی این دو مدل، تقریبا یکسان به نظر می‌رسد. هوندا سیویک جدید که برای اروپا زین شده است، دارای چند قطعه جدید است که آن را به یک خودروی هیبرید تبدیل می‌کند.

در کابین این خودرو، هنوز هم امکانات خاص به چشم می خورد؛ در داخل کابین صفحه نمایش اطلاعات سرگرمی ۹.۰ اینچی با دسته ابزار دیجیتال ۱۰.۲ اینچی در کنار سیستم صوتی ۱۲ بلندگوی Bose به چشم می خورد. سیویک همچنین با جدیدترین نسخه مجموعه حسگر هوندا از ویژگی‌های ایمنی پیشرفته که شامل دستیار حفظ بین خطوط، نظارت بر نقاط کور و … است، وارد بازار می‌شود.

هوندا سیویک هیبریدی جدید مجهز به یک موتور بنزینی ۲.۰ لیتری آتکینسون است که چرخه‌ای متفاوت را با موتور‌های بنزینی معمول، یعنی موتور‌های اتو طی می‌کند و بازدهی بهتری دارد؛ این موتور بنزینی با دو موتور الکتریکی کوچک و جمع و جور چفت شده و نهایتا به کمک آن‌ها می‌تواند توان ۱۸۱ اسب بخار را در کنار گشتاور ۳۱۵ نیوتن متر راهی سیستم انتقال قدرت کند.

این سدان همچنین دارای یک پک باتری ۷۲ سلولی لیتیوم-یون است که به تازگی توسط هوندا معرفی شده است. هوندا می‌گوید که بهبود‌هایی در این موتور انجام شده تا هوندا سیویک e:HEV یکی از بالاترین راندمان‌های حرارتی را در بین تمام خودرو‌های تولید انبود جهان داشته باشد.

این پیشرانه همچنین دارای یک واحد کنترل قدرت جدید واقع در زیر کاپوت و آخرین نسخه از واحد قدرت هوشمند برند است. هوندا می‌گوید این خودرو اکنون نسبت به نسل قبل کوچکتر و سبک‌تر است، اما چگالی انرژی آن افزایش یافته است.

سیویک e:HEV دارای چهار حالت رانندگی Eco، Normal، Sport و Individual است. حالت Individual به رانندگان این امکان را می‌دهد که موتور، گیربکس و نمایشگر دسته ابزار را مطابق میل خود تنظیم کنند. هوندا از واحد کنترل قدرت برای کار با گیربکس دنده ثابت خودرو استفاده می‌کند.

هوندا سیویک e:HEV هیبریدی جدید در پاییز امسال در اروپا به فروش می‌رسد. احتمالا اطلاعات قیمتی نزدیک به عرضه آن در قاره سبز باشد. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که هوندا برنامه‌هایی برای ارائه پیشرانه هیبریدی داشته باشد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.