رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

ایران – لبنان؛ عیدی اسکوچیچ در پایان انتخابی جام جهانی

بازی تیم‌های ملی ایران و لبنان امروز ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد به مصاف تیم ملی لبنان می‌رود. این مسابقه پایان بخش مرحله نهایی انتخابی جام جهانی خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

از اتفاقات مهم این بازی باید به برگزاری مسابقه در شهر مشهد اشاره کرد که طی چندین دهه گذشته برگزاری دیدارهای تیم ملی در خارج از تهران، بی‌سابقه بوده است. در این دیدار تماشاگران تا سقف ۵۰ درصد ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد حضور دارند.

ایران با ۲۲ امتیاز در رتبه دوم گروه A انتخابی است و به دنبال کسب رتبه نخست است که با شکست هفته گذشته مقابل کره‌جنوبی در اختیار این تیم قرار گرفته است. در سوی مقابل لبنان با ۶ امتیاز در رتبه پنجم است و امیدهای بسیار اندکی برای رسیدن به رتبه سوم گروه و راهیابی به مرحله پلی آف دارد.

بازی رفت ایران و لبنان ۲۰ آبان ۱۴۰۰ در بیروت برگزار شد که ایران روی اشتباه بیرانوند و خط دفاعی خود از رقیب عقب افتاد اما در وقت‌های تلف شده نیمه دوم، دو بار گلزنی کرد و به پیروزی دو بر یک دست یافت.

تیم ملی ایران

هنوز سایه شکست ایران مقابل کره جنوبی از سر تیم ملی کنار نرفته و گمانه زنی‌های بسیاری درباره آینده دراگان اسکوچیچ وجود دارد. دومین مرحله قرارداد اسکوچیچ و تیم ملی ایران با اتمام این دیدار به پایان می‌رسد اما مجوز تمدید خودکار قرارداد با صعود به جام جهانی صادر شده است. با وجود تایید فدراسیون بر ادامه همکاری، هنوز گمانه‌زنی‌ها حاکی از احتمال جدایی اسکوچیچ در روزهای آینده است.

تیم ملی ایران که امید داشت با صدرنشینی این مرحله را تمام کند، با توجه به بازی امارات و کره جنوبی که برای تیم عربی حائز اهمیت است، می‌تواند با پیروزی برابر لبنان و لغزش کرده به هدف خود دست یابد. از طرفی در صورت پیروزی در این دیدار، می‌تواند از سقوط بیشتر در رنکینگ فیفا هم جلوگیری کند و سید سوم خود در قرعه کشی جام جهانی را به خطر نیاندازد.

برخلاف بازی قبل، تیم ملی در این دیدار جهانبخش را با منفی شدن تست کرونا، در اختیار دارد. عزت‌اللهی و محرمی هم محرومیت خود را پشت سر گذاشته‌اند و در دسترس هستند.

خلیل‌زاده به علت مصدومیت از اردوی تیم ملی خارج شد و طارمی و قدوس همانند بازی قبل به این دیدار نمی‌رسند.

تیم ملی لبنان

لبنان که در دور رفت مسابقات در حد یک شگفتی ظاهر شده بود، در دور برگشت در چهار دیدار قبلی خود متحمل سه شکست شده است و دیگر امید زیادی برای زنده نگه داشتن امیدهای خود ندارد.

آن ها برای این دیدار دو بازیکن خود را هم به علت ابتلا به کرونا از دست داده‌اند و امیدوارند در ورزشگاه امام رضا با نتیجه آبرومندانه‌ای زمین را ترک کنند. آخرین بازی لبنان چند روز قبل با نتیجه سه بر صفر به سود سوریه تمام شد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.