ارتودنسی از پشت دندان و روش انجام آن

بریس لینگوال یا ارتودنسی از پشت دندان نوعی بریس است که در پشت دندان‌ها و رو به روی زبان و کام قرار می‌گیرد، نه اینکه مانند بریس‌های سنتی جلوی دندان‌ها را مهار کند. این یک جایگزین زیبایی عالی برای کسانی است که می‌خواهند دندان‌ها را بدون بریس‌های فلزی قابل مشاهده صاف کنند.

به گزارش اینتیتر، ارتودنسی از پشت دندان فواید زیادی دارد. آن‌ها کمتر به چشم می‌آیند زیرا در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند، به راحتی دندان‌ها را تمیز می‌کنند و به راحتی بریس‌های سنتی نمی‌شکنند. ما در این مقاله قصد صحبت در مورد ارتودنسی از پشت دندان را داریم. اگر مایل به کسب اطلاعات در زمینه ارتودنسی لینگوال را دارید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی

ارتودنسی ثابت پشت دندان

به طور کلی دستگاه‌های ارتودنسی به دو دسته اصلی دستگاه‌های ارتودنسی متحرک و دستگاه‌های ارتودنسی ثابت تقسیم می‌شوند. از بریس‌های ثابت برای حرکت و تراز کردن دندان‌ها استفاده می‌شود. این در حالی است که از ارتودنسی متحرک برای حرکت فک استفاده می‌شود. از بریس‌های ثابت برای اصلاح فضای بین دندان‌ها و صاف کردن دندان‌های کج استفاده می‌شود. پس از تشخیص نوع نقص، متخصص ارتودنسی بهترین ابزار ارتودنسی را برای طرح درمان ارتودنسی انتخاب می‌کند.

ارتودنسی زبانی نامرئی

در روش ارتودنسی نامرئی با بریس‌های لینگوال، سیم‌های ارتودنسی به سطح پشتی دندان‌های فک بالا و پایین متصل می‌شوند. متخصص ارتودنسی معمولاً استفاده از بریس‌های لینگوال را توصیه نمی‌کند. ارتودنسی لینگوال نامرئی به دلیل ناراحتی که برای زبان ایجاد می‌کند و فضایی که اشغال می‌کند و احتمال شکستگی آن غیر معمول است به همین دلیل روش‌های ارتودنسی نامرئی دیگری به بیمار پیشنهاد می‌شود.

مراقبت‌های ارتودنسی از پشت دندان

۱. دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت حداقل دو دقیقه مسواک بزنید.

۲. برای مسواک زدن خط لثه و مسواک زدن از یک مسواک نرم با انتهای گرد استفاده کنید.

۳. نخ دندان روزانه (از سوزن نخ دندان نیز می‌توان استفاده کرد) یا مسواک تماسی (در صورت وجود فاصله بین دندان‌ها) برای از بین بردن پلاک و ذرات غذا بین دندان‌ها.

۴. برای کمک به حذف مواد زائد در اطراف بریس‌ها و دندان‌ها از دهانشویه آب استفاده کنید.

۵. برای استحکام دندان‌ها را با آبکشی حاوی فلوراید بشویید.

۶. بریس‌های زبانی نیز ممکن است زبان را تحریک کنند و ممکن است باعث درد زبان شما شوند. استفاده از موم روی دندان‌های پایین برای پوشاندن بریس‌ها می‌تواند به تسکین این درد کمک کند. برخی از افراد هنگام استفاده از بریس زبان، واضح صحبت کردن و تلفظ را دشوارتر می‌دانند. با تمرین کافی، کاربران بریس‌ها به احساس پشت دندان عادت می‌کنند و صحبت کردن به طور طبیعی بسیار آسان‌تر است.

ارتودنسی

افراد مناسب برای ارتودنسی از پشت دندان چه کسانی هستند؟

پیش نیاز هر گونه درمان ارتودنسی (به ویژه ارتودنسی لینگوال) وجود بافت‌های پریودنتال سالم (عدم بیماری پریودنتال) است. لثه‌ها باید سالم و بدون تورم و خونریزی باشند و بهداشت دهان و دندان نیز باید رعایت شود. اگر شرایط بالا برآورده شود، هر کسی می‌تواند از ارتز‌های محتاطانه استفاده کند که این توسط متخصص ارتودنسی تشخیص داده میشود.

چند نکته مهم در مورد ارتودنسی از پشت دندان

موقعیت

در حالی که مواد و روش‌های مورد استفاده در بریس‌های معمولی مشابه است، این نوع بریس‌ها در پشت دندان‌ها قرار می‌گیرند و تقریباً نامرئی بودن را ایجاد می‌کنند. این برای افرادی که نمی‌خواهند دندان‌هایشان را صاف می‌کنند یا افرادی که کارشان مانع از استفاده از بریس‌های سنتی می‌شود، ‌ایده‌آل است.

با روش‌های دیگر مقایسه کنید

تقویم زبانی تنها گزینه نامرئی موجود نیست. بریس‌های دیگری مانند بریس‌های شفاف وجود دارند که نوع مشابهی از درمان را ارائه می‌دهند. با این حال، وقتی صحبت از ارتودنسی لینگوال در مقابل ارتودنسی نیمه شفاف می‌شود، باید بدانید که روکش‌ها یک روش صاف کردن را ارائه می‌دهند.

این بدان معناست که بریس‌ها دائمی نیستند، قابل جابجایی هستند و باید آن‌ها را برای مدت معینی بپوشید تا اثربخش باشند. بریس‌های از پشت دندان به طور دائم روی دندان‌های شما قرار می‌گیرند، بنابراین لازم نیست به یاد داشته باشید که آن‌ها را بپوشید. بریس‌های شفاف از پلاستیک ساخته شده‌اند و در برخی موارد نمی‌توانند مشکلات شدید دندانی را برطرف کنند.

همچنین، ممکن است مجبور شوید برای معاینات بیشتر به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید، در حالی که بریس‌های زبانی نیاز به تنظیم و سفت کردن هر شش تا هشت هفته یکبار دارند.

هزینه ارتودنسی از پشت دندان

وقتی صحبت از مزایا و معایب ارتودنسی از پشت دندان می‌شود، هزینه ارتودنسی یکی از معایب آن است. در حالی که این ارتودنسی شبیه به ارتودنسی سنتی است، گاهی اوقات نیاز به سفارشی‌سازی فردی دارد تا کاملاً متناسب با هر دندان باشد، که می‌تواند هزینه آن را افزایش دهد.

محدودیت‌های غذایی

بسیاری از مردم تعجب می‌کنند که هنگام استفاده از بریس‌های لینگوال چه چیزی نخورند. مانند یک تقویم سنتی، باید از غذا‌های سفت مانند ذرت یا سیب اجتناب کنید، زیرا ممکن است تقویم را خراب کنند. توصیه می‌شود از غذا‌های چسبنده مانند کارامل یا انواع خاصی از آب نبات خودداری کنید زیرا پشت گیره‌ها می‌چسبند و به سختی جدا می‌شوند.

ارتودنسی

با بریس‌های لینگوال چه چیزی می‌توانید بخورید؟

محصولات لبنی مانند پنیر، ماست یا سایر محصولات لبنی. نان، میوه‌های نرم و غلات و همچنین غذا‌های دریایی و سبزیجات نیز مجاز است. گوشت می‌تواند مشکل ساز باشد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان آن را به قطعات کوچک برش دهید.

الزامات بهداشتی

از آنجایی که بریس‌های لینگوال نامرئی هستند، مسواک زدن دندان‌ها و تمیز کردن همه بریس‌ها دشوار است. بنابراین، خرید آینه دندانپزشکی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری ارزشمند باشد، زیرا به شما امکان می‌دهد دید بهتری از آنچه باید تمیز شود داشته باشید.

سایر مشکلات

بریس‌های زبانی ممکن است تا زمانی که به آن عادت نکنید، مشکلاتی در گفتار ایجاد کند. این معمولاً چند هفته طول می‌کشد. این می‌تواند زبان را تحریک کند، زیرا قرار دادن بریس در پشت دندان غیرعادی است و زبان شما برای معاینه پرتاب می‌شود. ممکن است ناراحتی‌های دیگری در دهان وجود داشته باشد، اما این اثرات به سرعت ناپدید می‌شوند. مزیت این است که فقط زبان شما با اباتمنتها در تماس است، بنابراین تحریک لثه‌ها و گونه‌ها وجود ندارد.

جمع‌بندی

مادر این مقاله درمورد ارتودنسی از پشت دندان صحبت کردیم. و تمامی ارتودنسی ثابت از پشت دندان را توضیح دادیم همچنین در مورد این که افراد مناسب برای ارتودنسی از پشت دندان چه کسانی هستند؟ و چند نکته که باید در مورد ارتودنسی از پشت دندان بدانید نیز صحبت کردیم.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.