رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

رونالدو، مسی و دایی در فهرست سلاطین هت تریک ملی

رونالدو، مسی و دایی بیشترین هت تریک را در دوران فوتبال خود در رده ملی داشته‌اند.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، هت‌تریک کردن برای تیم ملی فوتبال کشورتان در مقابل هزاران هوادار و میلیون ها تماشاگر در خانه باید یکی از رضایت بخش‌ترین تجربه‌ها برای یک فوتبالیست باشد. فوتبال بین المللی احساسات منحصر به فرد خود را دارد. به ثمر رساندن گل برای کشور خود و افتخارآفرینی برای هر فوتبالیستی رویایی است و با فوتبال باشگاهی مقایسه نمی‌شود. بدون مقدمه، بیایید نگاهی به پنج بازیکنی بیندازیم که بیشترین تعداد هت‌تریک را در فوتبال بین المللی به ثمر رسانده‌اند.

بیشتر بخوانید:

۵- لیونل مسی ۸ هت تریک

لیونل مسی بدون شک بهترین فوتبالیست تمام دوران است. او رکورد هفت توپ طلا را در دوران حرفه‌ای درخشان خود ثبت کرده است و همچنین یکی از بهترین گلزنان تمام دوران است. این بازیکن ۳۴ ساله روز یکشنبه در بازی دوستانه مقابل استونی، ۵ گل برای آرژانتین به ثمر رساند. مسی در فوتبال ملی هشت هت‌تریک کرده است. مسی با ۵ گلی که به استونی زد، اکنون با پشت سر گذاشتن فرانس پوشکاش به چهارمین گلزن برتر فوتبال بین المللی تبدیل شده است. اسطوره آرژانتینی اکنون ۸۶ گل در ۱۶۲ بازی ملی به ثبت رسانده است.

۴- علی دایی ۸ هت تریک

علی دایی بازیکنی بود که بیشترین تعداد گل را در رده ملی به ثمر رسانده بود تا اینکه کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۱ از او پیشی گرفت. دایی در اوج قدرت خود حتی برای تیم‌هایی مانند بایرن مونیخ و هرتابرلین بازی کرد، اگرچه در آنجا موفقیت چندانی کسب نکرد. دایی در فوتبال ملی هشت هت تریک کرده است. آخرین هت تریک او در پیروزی ۷ بر صفر ایران مقابل لائوس در نوامبر ۲۰۰۴ بود.

۳- علی مبخوت ۹ هت تریک

علی مبخوت، ملی پوش اماراتی در دوران حرفه ای خود برای تیم ملی فوتبال کشورش ۹ هت تریک کرده است و یکی از بهترین مهاجمانی است که تا به حال از آسیا ظاهر شده است. این بازیکن ۳۱ ساله در حال حاضر در باشگاه الجزیره امارات متحده عربی بازی می‌کند.

این بازیکن ۳۱ ساله با ۸۰ گل در ۱۰۴ بازی ملی، ششمین گلزن برتر فوتبال ملی است. مبخوت در چهار سال گذشته ۳۴ بازی برای امارات انجام داده و ۳۶ گل به ثمر رسانده است.

۲- اسون ریدل ۹ هت تریک

اسون ریدل به مدت ۸۲ سال بهترین گلزن تاریخ سوئد بود. زلاتان ابراهیموویچ در سال ۲۰۱۴ با زدن پنجاهمین گل ملی خود جای او را گرفت. رایدل ۴۳ بازی برای سوئد انجام داد و ۴۹ بار گل زد و ۹ هت تریک ثبت کرد.

۱- کریستیانو رونالدو ۱۰ هت تریک

هر جا یک رکورد فوتبالی باشد نام رونالدو در صدر آن دیده می‌شود. کریستیانو رونالدو بدون شک بهترین گلزن تاریخ فوتبال است. اسطوره پرتغالی بهترین گلزن فوتبال‌مردان است. او نقش بسیار زیادی در تبدیل پرتغال به یکی از بهترین تیم‌های دنیا قرار دارد.

رونالدو در ۱۸۸ بازی برای پرتغال ۱۱۷ گل به ثمر رسانده است. او در پیروزی ۵ بر صفر مقابل لوکزامبورگ در مسابقه مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ هت تریک کرد. با انجام این کار، رونالدو اولین بازیکنی شد که ۱۰ هت تریک برای یک تیم ملی در فوتبال ملی به ثمر رساند.

رونالدو نقش مهمی در رقابت‌های انتخابی جام جهانی پرتغال داشت. گلزن منچستریونایتد با وجود اینکه ۳۷ سال سن دارد، همچنان قوی عمل می‌کند و همچنان یکی از بهترین مهاجمان‌ است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.