رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

دوری از کسل بودن و خستگی مفرط با ۱۰ پیشنهاد اساسی

متخصص و مدرس طب ایرانی گفت: برای بالا بردن سطح انرژی در روزهای پاییزی و دوری از کسل بودن و خستگی مفرط ۱۰ پیشنهاد اساسی وجود دارد که لازم است مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش اینتیتر به نقل از ایسنا، مریم نواب‌زاده اظهار کرد: با پیشنهادات سلامتی می‌توانید حتی در روزهای دلگیر پاییز نیز سرحال و بانشاط باشید.

وی افزود: صبح‌ها به محض بیدار شدن از خواب، خود را در معرض نور خورشید قرار دهید؛ صبحانه را هوشمندانه انتخاب کنید؛ تخم مرغ، حلواارده، عسل و املت گزینه‌های خوبی هستند؛ مراقب باشید بدنتان دچار کم آبی نشود تا دچار خشکی پوست، گیجی، سردرد و… نشوید.

نواب زاده ادامه داد: اگر صبح زود بیدار شدید و احساس خستگی کردید قبل از ناهار چرت کوتاهی(قیلوله)بزنید؛ عمیق تر نفس بکشید تا اکسیژن بیشتری دریافت کنید و تنش عضلات و استرستان کم شود و از دمنوش‌های انرژی بخش مانند پونه، زنجبیل، زعفران، دارچین، هل و بابونه بهره بگیرید.

وی بیان کرد: تحرک بدنی تان را بیشتر کنید تا موجب افزایش جریان خون به مغز و تمام بدن شود؛ از میوه و سبزیجات فصلی مانند کدوحلوایی، هویج، کلم‌ها، گلابی و سیب غافل نشوید؛ برای انجام کارهای مورد علاقه تان وقت صرف کنید تا حالتان خوب و انرژی تان زیاد شود و بعد از شام دیگر سراغ موبایل و کامپیوتر نروید تا دچار اختلال خواب و خستگی روز بعد نشوید.

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: با ورزش کردن، کاهش مواد قندی، پیشگیری از چاقی و لاغری مفرط، انجام فعالیت‌های فکری و اجتماعی و چک کردن مرتب سلامت قلب و فشار خون علاوه بر حفظ سلامتی، مغزتان را از آلزایمر در امان نگه دارید.

نواب زاده ادامه داد: استفاده از کرسی در فصل سرما به جهت تاثیر در بهبود کارکرد بدن و کنترل بیماری‌ها، مفید در کاهش دردهای مزمن مفصلی، پیشگیری از ابتلا به واریس در پاها، ممانعت از تشکیل کیست بلغمی در بانوان، دفع سردی پروستات در مردان، بهبود عملکرد گوارشی و پیشگیری از یبوست، ایجاد تعادل گردش خون در محیط و مرکز بدن، گرم کردن کلیه ها و کمک به دفع سموم توسط آن‌ها و خون رسانی به مغز استخوان و التیام برخی از کم خونی‌ها بسیار توصیه می‌شود.

وی به مواردی که در استفاده از کرسی باید رعایت شوند نیز اشاره کرد و افزود: رعایت موارد بهداشتی مانند شست و شوی پتو و ملحفه، راه اندازی کرسی توسط افراد با تجربه، برپایی کرسی در مکانی که جریان هوا وجود دارد، عدم استفاده از انواع چوب برای تولید گرمای کرسی و رعایت موارد ایمنی برای پیشگیری از گازگرفتگی در کرسی‌های زغالی از مهم‌ترین توصیه‌هاست.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.