کمبود ویتامین ب ۱۲ بینایی را مختل می کند

مطالعات چشم پزشکان نشان می دهد یکی از علائم کمبود ویتامین ب ۱۲ می تواند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار دهد، لرزش چشم یا درد صورت است. در این شرایط توصیه می شود با رعایت رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل ها زیر نظر پزشک، این مشکل را برطرف کنید.

به گزارش اینتیتر به نقل از سیناپرس، برخی از افراد ممکن است در دریافت ویتامین B12 کافی در رژیم غذایی خود با مشکل مواجه شوند. این افراد عموما شامل افراد مسن، مبتلایان به بیماری کرون و گیاهخواران می شوند. باید توجه داشت که اصلی ترین منبع ویتامین ب ۱۲ ، پروتئین های حیوانی هستند که باید به طور مناسب استفاده شوند.

بیشتر بخوانید:

بر اساس مطالعات انجام شده، در حالی که علائم کمبود این ویتامین به طور معمول دردناک نیست، اما عوارض این کمبود می تواند تحریک کننده و آزار دهنده باشد. اصلی ترین علامت کمبود ویتامین ب ۱۲، لرزش چشم و درد در صورت است که این انقباضات معمولاً در یک چشم یا گاهی در زیر آنها رخ می دهد.

انقباض چشم که توسط پزشکان به عنوان میوکیمیا شناخته می شود همچنین می تواند ناشی از استرس، خستگی، آلرژی یا خشکی چشم و موارد دیگری نیز باشد. سایر علائم رایج کمبود ویتامین ب ۱۲ شامل احساس ضعف، خستگی، ضعف عضلانی و یبوست است. باید توجه داشت که ویتامین B12 توسط بدن برای ساخت گلبول های قرمز و حفظ سلامت سیستم عصبی استفاده می شود.

غذاهایی که حاوی سطوح خوبی از این ویتامین هستند عبارتند از جگر، ماهی قزل آلا، تخم مرغ ، لبنیات و همچنین غلات غنی شده صبحانه.

خوشبختانه کمبود ویتامین B12 را می توان با مصرف مکمل ها درمان کرد اما اگر این مشکل اصلاح نشود، کمبود می تواند منجر به اختلالات عصبی نوروپاتی شود که به صورت احساس سوزن سوزن شدن در پاها، یا دست ها تجربه می شود.

دکتر جان دی انگلند (John D. England)، متخصص مغز و اعصاب در مرکز علوم بهداشتی دانشگاه ایالتی لوئیزیانا در نیواورلئان، درباره موضوع فوق گفت: افرادی که مشکوک به مشکلات عصبی هستند باید در مورد آزمایشات غربالگری، به ویژه قند خون، سطح ویتامین ب ۱۲ و سطح پروتئین سرم با پزشک خود صحبت کنند، زیرا این آزمایشات اغلب می تواند به علل شایع نوروپاتی اشاره کند. بسیاری از افراد مبتلا به نوروپاتی هستند که سال ها بدون تشخیص و درمان به زندگی خود ادامه می دهند.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.