رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

طرح صیانت به کجا رسید؟

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی پس از باطل شدن رای گیری آن اکنون در چه مرحله ای قرار دارد و به کجا رسیده است؟ گزارش پیش رو به این موضوع پرداخته است.

اینتیتر – سحر زمانی؛ سه شنبه هفته گذشته، سوم اسفند ماه بود که خبری از کمیسیون مشترک بررسی طرح حمایت از کاربران فضای مجازی مجلس به گوش ها رسید. ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس در جلسه ای کوتاهی به بررسی کلیات این طرح پرداختند. ۱۸ نفر از آنها به کلیات طرح صیانت رای مثبت دادند و تنها یک نفر مخالف با این طرح بود. در نهایت کلیات طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی تصویب شد.

بیشتر بخوانید:

اما موضوع به همین جا ختم نشد. رسانه ای شدن تصویب این طرح واکنش های بسیاری را به دنبال داشت. از صاحبان کسب و کارهای مجازی تا کاربران عادی انتقادات بسیاری را نسبت به تصویب آن مطرح کردند. این انتقادات تنها در میان مردم باقی نماند و نوع تصویب طرح صدای مجلسی ها را نیز درآورد. به گونه ای که برای ابطال رای گیری و بازگرداندن طرح به صحن علنی مجلس بیش از ۱۵۰ امضا از میان نمایندگان جمع آوری شد.

در نهایت در شب همان روزی که طرح تصویب شد، معاونت قوانین مجلس با انتشار نامه ای به دلیل ایرادات فنی و قانونی رای گیری، تصویب این طرح را باطل اعلام کرد. نامه معاونت قوانین مجلس را در ادامه مشاهده می کنید.

طرح صیانت به کجا رسید؟

طرح صیانت به کجا رسید؟

 

طرح صیانت به کجا رسید؟

اما سوالی که پیش می آید این است که در حال حاضر طرح صیانت در چه مرحله ای قرار دارد و سرنوشت آن چه خواهد شد. پس از اعتراضات کاربران فضای مجازی و سیاسیون به نحوه تصویب کلیات طرح صیانت و ابطال آن توسط معاون قوانین مجلس، جلسه هیئت رئیسه مجلس برای بررسی ایرادات وارد شده در روز پنجشنبه تشکیل شد و هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین را وارد دانست.

در این رابطه سید نظام موسوی، سخنگوی هیئت رئیسه مجلس روز پنجشنبه در گفتگویی با ایسنا اعلام کرد: با توجه به تصمیم هیئت رئیسه مصوبه کمیسیون مشترک درباره کلیات طرح صیانت متوقف می شود اما اینکه نحوه ادامه بررسی این طرح به چه شکلی خواهد بود به بعد از بررسی بودجه موکول خواهد شد.

بنابراین فعلا روند بررسی طرح صیانت متوقف شده است و طبق اظهارات لطف اله سیاهکلی، سخنگوی کمیسیون مشترک طرح که ایسنا منتشر کرده است،در صورت اینکه ایرادات وارد شده نحوه تصویب کلیات طرح صیانت درست باشد، بر اساس ماده ۱۴۲ به مرکز پژوهش های مجلس باز می گردد تا مرکز نظرات خود را اعمال و تغییرات مورد نظر را ایجاد کند، پس از این هم طرح را به کمیسیون باز می گرداند، پس از بازگشت طرح به کمیسیون هم رای گیری انجام می شود.

اما با توجه به انتقادات مطرح شده و درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس، احتمال اینکه نسخه دهم بهمن ماه طرح صیانت برای بررسی به صحن علنی مجلس بازگردد، بسیار بالاست. اما باید منتظر ماند و دید که سرنوشت تصمیم گیری این طرح به چه شکل رقم می خورد.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.