رسانه خبری اینتیتر
این تیتر کمینه ترین رسانه خبری ایران

آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و یکم اسفند

در این گزارش، آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و یکم اسفند به صورت لحظه به لحظه به روزرسانی می شود.

اینتیتر – سحر زمانی؛ هفده روز از حمله روسیه به اوکراین می گذرد و درگیری های نظامی همچنان ادامه دارد. تنش میان این دو کشور بر روابط اقتصادی و سیاسی کشورهای اروپایی و آمریکا تاثیر گسترده ای گذاشته است. تا جایی که آمریکا روسیه را تحریم نفتی کرد و به فکر جایگزین هایی برای تامین نفت کشورش است. اما اتحادایه اروپا با وجود در نظر گرفتن تحریم هایی، هنوز وارد حوزه انرژی نشده است و به نفت و گاز روسیه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

در این میان زمزمه هایی از احتمال گفتگوی مستقیم پوتین و زلنسکی بر سر شروط روسیه وجود دارد. زلنسکی به شدت تمایل به این گفتگوها دارد اما پوتین هنوز واکنش خاصی نسبت به این موضوع نشان نداده است.

همانطور که گفتیم تنش میان روسیه و اوکراین تا کنون تاثیرات گسترده ای را داشته است و حتی ماعاهده برجام و مذاکرات وین نیز از این تاثیرات در امان نمانده است. اوایل هفته گذشته روسیه گفت در صورتی برجام را امضا می کند که آمریکا تضمین دهد روابط اقتصادی این کشور با ایران تحت تاثیر تحریم های جنگ قرار نگیرد. این اقدام روسیه واکنش های بسیاری داشت و در حالی که نمایندگان کشورها در مذاکرات وین وعده از نزدیک بودن توافق می دادند، روز گذشته این مذاکرات با وقفه مواجه شد. برخی این علت وقفه را مساسئل حل نشده میان ایران و آمریکا میدانند و برخی دیگر اعتقاد دارند تضمین خواهی روسیه این وقفه را به وجود آورده است.

در ادامه آخرین اخبار از جنگ روسیه و اوکراین در بیست و یکم اسفند به صورت لحظه به لحظه به روزرسانی می شود. با ما همراه باشید.

وزیر خارجه اوکراین برای مذاکره اعلام آمادگی کرد

دیمیترو کولبا وزیر خارجه اوکراین اعلام کرد که کی یف آماده مذاکره برای پایان جنگ است، اما تسلیم نمی‌شود.

اتحادیه اروپا: برای جلوگیری از جنگ تمام عیار، در اوکراین مداخله نظامی نمی‌کنیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که اتحادیه برای جلوگیری از یک جنگ تمام عیار در اوکراین مداخله نظامی نخواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین: اگر جنگنده داشتیم می‌توانستیم جان غیرنظامیان را نجات دهیم

وزیر خارجه اوکراین: اگر جنگنده‌های بیشتری داشتیم می‌توانستیم جان انسان‌های بیشتری را نجات دهیم.

باید اقدامات بیشتری برای تضعیف اقتصاد روسیه انجام شود.

نیازمند کمک‌های نظامی بیشتری هستیم.

آماده مذاکره با روسیه هستیم اما تسلیم نخواهیم شد.

آمریکا مبادله دلاری با روسیه را ممنوع کرد

دولت آمریکا هرگونه ارسال، فروش، تامین مستقیم یا غیر مستقیم دلار از خاک آمریکا یا از سوی اتباع آمریکایی به دولت روسیه و تمام اشخاص حاضر در این کشور را ممنوع اعلام کرد. گفته می‌شود این مسئله می‌تواند مشکلات جدی را برای روسیه ایجاد کند چرا که این کشور یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نفت در جهان است و اکثر قرارداد‌های نفتی به دلار بسته می‌شود.‌‌

تلاش روسیه برای تنگ‌تر حلقه محاصره کی‌یف

بر پایه منابع اطلاعاتی بریتانیا نیروهای روسیه تلاش می‌کنند حلقه محاصره کی‌یف، پایتخت اوکراین را مدام تنگ‌تر کنند. بخش بزرگی از نیروهای زمینی ارتش روسیه که در صدد تسخیر کی‌یف هستند تا ۲۵ کیلومتری مرکز این شهر پیشروی کرده‌اند.

زلنسکی: تاکنون ۳۱ گردان از ارتش روسیه را از کار انداخته‌ایم

رئیس جمهور اوکراین با انتشار یک ویدئو جدید در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مردم کشورش گفته ارتش روسیه بیشترین تلفات خود را در دهه‌های اخیر متحمل شده‌است.ولودیمیر زلنسکی گفته در این مدت ۳۱ گردان از ارتش روسیه را از کار انداخته‌ایم.

نیروهای روسیه حومه شرقی ماریوپل را گرفتند

اوکراین می‌گوید نیروهای روسیه حومه شرقی شهر ماریوپل را تصرف کرده‌اند. شهر ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، به محاصره درآمده و یکی از اهداف اصلی روسیه بوده و ساکنانش تحت آتش توپخانه روسیه به سر می‌برند

ریابکوف: به آمریکا هشدار دادیم که کاروان‌های ارسال سلاح به اوکراین را مورد هدف قرار می‌دهیم

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه می‌گوید این کشور به آمریکا هشدار داده که تسلیحات غربی که به اوکراین تحویل داده شود، از سوی مسکو مورد هدف قرار خواهند گرفت.

نزدیک به ۸۰ کودک تا کنون قربانی حمله به اوکراین شده‌اند

دادستانی کل اوکراین می‌گوید از ابتدای حمله نظامی روسیه به این کشور در پنجم اسفند (۲۴ فوریه) تا کنون دست‌کم ۷۹ کودک جان خود را از دست داده‌اند و بیش از ۱۰۰ کودک دیگر مجروح شده‌اند.

بایدن: باید جلوی جنگ جهانی سوم را بگیریم

رئیس جمهوری ایالات متحده معتقد است باید از هرگونه درگیری مستقیم نظامی میان آمریکا و روسیه در اوکراین اجتناب کرد تا جلوی وقوع یک جنگ جهانی جدید گرفته شود.

روسیه مسجدی را در ماریوپل هدف قرار داد

وزارت امور خارجه اوکراین می گوید نیروهای روسیه مسجدی در شهر بندری ماریوپل در جنوب اوکراین را هدف قرار داده اند.

بیش از ۸۰ بزرگسال و کودک از جمله شهروندان ترکیه در این مسجد پناه گرفته اند.

اوکراین روسیه را به جلوگیری کردن از خروج مردم از ماریوپل متهم کرده است، جایی که محاصره صدها هزار نفر را به دام انداخته است.

اوکراین، شروط روسیه را نپذیرفت

دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین: پذیرش خواسته‌های روسیه به دلایل سیاسی و نظامی ممکن نیست.

روسیه: لازم شود صدور گاز را به اروپا متوقف می‌کنیم

ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه: الحاق فنلاند و سوئد به ناتو می‌تواند پیامدهای سیاسی و نظامی داشته باشد. گسترش استقرار ناتو و تجهیزات آن در بالتیک یک اقدام تحریک‌آمیز است که تنش‌ها را افزایش می‌دهد.

اگر لازم شود، روسیه عرضه گاز به اروپا را متوقف خواهد کرد. لیست پاسخ روسیه به تحریم‌های آمریکا آماده است.

نمی‌توان گفت پیشنهادهای مسکو برای تضمین‌های امنیتی وجود دارد زیرا شرایط تغییر کرده است. مسکو آمادگی دارد مذاکرات کنترل تسلیحات با آمریکا را صورت آمادگی واشنگتن از سربگیرد.

اخطار روسیه به اروپایی ها در مورد نفت و گاز: درک نمی کنید چه جایگاه متزلزلی دارید!

وزارت خارجه روسیه: در صورت لزوم، مسکو برای تقابل مقتدرانه با اتحادیه اروپا در بخش انرژی آمادگی دارد

تحریم‌های غرب علیه روسیه ضربه‌ای به اقتصاد جهانی است. مسکو در حال بررسی پاسخ به تحریم‌های اتحادیه اروپاست

۴۵ درصد از گاز و ۲۵ درصد از نفت اروپا را روسیه تأمین می‌کند و اروپا درک نمی‌کند تا چه اندازه جایگاه شکننده و متزلزلی دارد

روابط روسیه و ناتو به نقطه صفر رسیده است. با توجه به تداوم عرضه تسلیحات مرگبار به اوکراین، نمی‌توانیم در مورد گفت‌وگو با ناتو صحبت کنیم.

نیروهای روسی یک بیمارستان در جنوب اوکراین را هدف قرار دادند

ماکسیم بزنوسنکو، رئیس اداره بهداشت منطقه ای شهر میکولایف اعلام کرد نیروهای روسی یک بیمارستان این شهر را که در جنوب اوکراین قرار دارد، بمباران کردند.

به گفته وی این بیمارستان از بیماران سرطانی مراقبت می کند.

روسیه: تحریم‌ها می‌تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی شود

دیمیتری روگوزین، رئیس آژانس فضایی روسیه خواستار لغو تحریم‌های غرب علیه این کشور شد و هشدار داد که این موضوع می‌تواند باعث سقوط ایستگاه فضایی بین‌المللی شود

قانونگذاران آمریکایی خواستار اخراج روسیه از «اینترپل» شدند

نمایندگان کنگره از وزیر خارجه و دادستان کل آمریکا درخواست کردند از «جایگاه آمریکا در اینترپل» برای اخراج روسیه استفاده کنند.

زلنسکی اقدامات نیروهای روس را با داعش مقایسه کرد

رئیس جمهوری اوکراین، روسیه را به ربودن شهردار شهر میلتوپل متهم کرد و آن را با اقدامات «تروریست‌های داعش» یکی دانست. زلنسکی در یک ویدئو گفت: «آن‌ها وارد مرحله تازه‌ای از ترور شده‌اند که در آن تلاش می‌کنند نمایندگان مقامات محلی اوکراین را به‌طور فیزیکی حذف کنند.»

بورل: اشتباه کردیم به اوکراین وعده دادیم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: بروکسل در دادن قول‌هایی که نمی‌توانسته آن‌ها را عملی کند دچار اشتباه شده و یکی از آن‌ها، وعده عضویت اوکراین در ناتو بوده است.

اتحادیه اروپا هر آنچه در توانش بوده، درباره اعمال تحریم‌ها علیه روسیه انجام داده و بیش از این دیگر نمی‌تواند کار بیشتری انجام دهد.

غرب در ایجاد روابط با روسیه اشتباهاتی داشته است و ما فرصت نزدیک‌تر کردن روسیه به غرب را از دست داده‌ایم.

آتش‌سوزی در انبارهای نفتی نزدیک کی‌یف

رسانه‌های اوکراینی می‌گویند در پی حملات روسیه، در انبارهای نفت منطقه «واسیلیکیف» در نزدیکی کی‌یف آتش‌سوزی به وقوع پیوسته است.

یوتیوب دسترسی به رسانه‌های دولتی روسیه را در سراسر جهان مسدود می‌کند

یوتیوب در ادامه واکنش‌های خود نسبت به حمله روسیه به اوکراین، حالا فعالیت رسانه‌های وابسته به کرملین را در سراسر جهان متوقف می‌کند. این محدودیت دیگر فقط در کشورهای اروپایی که «راشا تودی» و «اسپوتنیک» در آن‌ها تحریم شده‌اند، اجرا نخواهد شد.

اقدام گوگل قدمی فراتر از ملزومات قانونی است که پیش‌تر توسط اپل هم در نظر گرفته شده بود. یوتیوب در اطلاعیه خود اعلام کرده که دسترسی همه کانال‌های روسی وابسته به دولت را می‌بندد و این یعنی احتمالا باید منتظر محدودیت‌هایی بیشتر از مسدودسازی شش رسانه وابسته به راشا تودی و اسپوتنیک باشیم.

زلنسکی به مادران روسی: فرزندانتان را به جنگ نفرستید

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین در تازه‌ترین سخنرانی ویدیویی خود از مادران سربازان وظیفه روسیه درخواست کرد که فرزندان خود را به جنگ نفرستند.

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند 

ماهواره‌های راداری کانادایی، گزارش‌های اطلاعاتی را برای کمک به اوکراین در مقابله با تهاجم روسیه در اختیار مقامات این کشور قرار می‌دهند.

ناتو نیروهای نظامی خود را برای مانور به نروژ می‌فرستد

در حالی که اوکراین وارد هفدهمین روز تهاجم روسیه می‌شود ناتو می‌گوید نیروهای نظامی خود را برای مانور به نروژ می‌فرستد.

نزدیک به ۳۰ هزار نیروی نظامی، ۲۰۰ هواپیمای نظامی، ۵۰ خودرو از ۲۷ کشور جهان قرار است در مانور واکنش سرد ۲۰۲۲ شرکت کنند.

اوکراین: روسیه مانع خروج مردم از ماریوپل شده است

به گزارش بی بی سی، دولت اوکراین می‌گوید حملات روسیه دوباره مانع خروج مردم از شهر بندری ماریوپل شده است. مقامات رسمی می گویند بیش از ۱۵۰۰ نفر در ماریوپل کشته شده‌اند و آنهایی که در شهر مانده‌اند، با سرمای شدید و بدون برق و غذا و آب کم مواجه هستند.

انگلیس ۳۸۶ نماینده مجلس دومای دولتی روسیه را تحریم کرد

وزارت خارجه انگلیس از تحریم ۳۸۶ نماینده دومای دولتی روسیه که به لایحه به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک رای مثبت دادند، خبر داد.

بایدن: ناتو وارد اوکراین شود جنگ جهانی سوم رخ می‌دهد

با ورود حمله روسیه به اوکراین به سومین هفته خود، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم در صورت رویارویی مستقیم روسیه و ناتو هشدار داد.

صدای آژیر حمله هوایی در کیف و چند شهر دیگر اوکراین بلند شد

به گزارش بی بی سی، ساعاتی پیش، کمی بعد از ساعت شش صبح به وقت محلی اوکراین صدای آژیر حمله هوایی در کی‌یف ، چند شهر دیگر و ۱۵ منطقه اوکراین به صدا درآمده است.

اینتیتر را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.